VW se už po skandálu s emisemi vnitřně ekonomicky stabilizoval

Automobilka uvedla, že se jí podařilo vyrovnat se s náklady na skandál s falšováním testů emisí a že jejím cílem je výsledky hospodaření v letošním roce dál zlepšit. 

Provozní zisk hlavní značky VW klesl na 1,87 miliardy eur z 2,1 miliardy eur o rok dříve, hlavně kvůli vyšším nákladům na marketing v souvislosti s emisním skandálem a poklesem poptávky v Brazílii a na dalších důležitých trzích.

Tržby se loni zvýšily o 1,9 procenta na rekordních 217 miliard eur (5,9 bilionu Kč). Čistý zisk činil 5,14 miliardy eur po ztrátě 1,6 miliardy eur v roce 2015.

Čtěte také: Aféra dieselgate: Volkswagen se v USA oficiálně přiznal ke spiknutí

Rok 2016: Volkswagen v počtu vyrobených vozů předstihl poprvé Toyotu

Automobilka loni dodala na trhy rekordních 10,3 milionu aut a vystřídala japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

"Můžete si být jisti, že uděláme vše, co je v našich silách, aby byl rok 2017 ještě lepší než rok 2016," uvedl generální ředitel Matthias Müller. V letošním roce plánuje Volkswagen zvýšit tržby o čtyři procenta. Očištěná provozní marže, tedy podíl očištěného provozního zisku na tržbách, se má pohybovat mezi šesti a sedmi procenty, loni činila 6,7 procenta. Automobilka chce rovněž překonat loňský rekord v prodeji.

Čtěte také: Volkswagen představil Arteon, svou novou vlajkovou loď

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál vedl k prudkému poklesu ceny akcií Volkswagenu a náklady spojené s jeho urovnáním tvrdě zasáhly hospodářské výsledky firmy, která se propadla do ztráty.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Čtěte také: Volkswagen překonal Toyotu. Poprvé v historii se asi stane světovou jedničkou