VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Všichni mlčí! Za zavřenými dveřmi se jedná i o flexikontech

Mladá Boleslav - V automobilce vrcholí kolektivní jednání. Část zaměstnanců se chce za pomalejší pracovní tempo vzdát zvýšení mezd.

2.3.2015
SDÍLEJ:

Zaměstnanci Škody Auto. Ilustrační foto.Foto: Deník/Pavel Svačina

Informační embargo. Tak by se dal bez nadsázky popsat stav, který nyní vedení společnosti Škoda Auto a odborů udržuje vůči veřejnosti. Kolektivní jednání je stále napjatější a všichni hovoří stejně počkejte si ještě pár týdnů. Aktuálně jsou podle našich informací tématem jednání mzdy nebo takzvaná flexikonta.

„Výroba je zcela nemilosrdná a lidé jsou velmi opotřebovaní, proto budou Odbory KOVO tlačit na úpravu pravidel flexikonta," uvedl pro časopis Škodovácký odborář předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

V automobilce se flexikonta využívají od roku 2010. Týkají se především zaměstnanců, kteří jsou přímo ve výrobě nebo jsou na výrobu úzce navázáni. Ve výsledku tak jde o necelou polovinu škodováků. Ty může automobilka poslat v případě potřeby do práce i na šestou směnu v daném týdnu. Práci navíc jim pak musí vynahradit volnem nebo kompenzovat příplatkem. Hodiny navíc však nesmí překročit počet 120.

Mezi zaměstnanci se najdou i výjimky, kterým tento režim vyhovuje, protože jim dává šanci na to, že si vydělají peníze navíc. Většina by však dala přednost stálému pomalejšímu pracovnímu tempu.

Přinejmenším podle Škodováckého odboráře, který napsal: „Početné skupiny zaměstnanců, ať už dělníků nebo techniků, kteří prošli flexikonty, zcela rázně řekly jsme již tak unaveni vysokým tempem v taktu a šestou noční směnou, že se vzdáme na jeden rok růstu tarifu, když firma nebude požadovat flexikonta."

Potvrzuje to i zaměstnanec, kterého jsme náhodně oslovili: „V automobilce pracuju teprve krátce, proto o flexikontu vím pouze z doslechu. Pokud se ale jedná o oněch šest nočních nebo šest ranních za sebou, tak jsem rozhodně proti," hodnotí. Výsledek jednání bude pravděpodobně někde uprostřed. Nic zatím není jisté, lze ale spekulovat o tom, že odborářům se podaří prosadit snížení počtu hodin navíc, které automobilka může díky flexikontům požadovat, a zároveň domluvit dílčí růst mezd. V tuto chvíli ovšem nikdo takovou skutečnost nemůže potvrdit. Celé oddělení komunikace podniku i odboráři mlčí.

Nynější dohoda platí do konce března.

Autor: Martin Weiss

2.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1 10

Sociální demokraty táhnou dolů vlastní kostlivci

JOŽO RÁŽ při rozhovoru pro Deník.
9

Členové kapely ELÁN: Společná hrobka? To by nám ještě chybělo!

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Král drsných bonmotů na jižní Moravě. Zeman zamíří do armaturky i za zbraněmi

Nedemokratická cesta, jak se politika zbavit, je kalašnikov. Od tohoto výroku prezidenta Miloše Zemana při poslední oficiální cestě na jižní Moravu uplynulo 490 dnů. A právě v tento den Zeman v Brně zahájí čtvrtou návštěvu. Do regionu ale prezident přijel už v neděli. „Večer se v Brně setkal s ministryní školství Kateřinou Valachovou," potvrdil mluvčí hlavy státu Jiří Ovčáček.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies