Investice mají firmě zajistit výrazně vyšší konkurenceschop­nost, pomoci ji v dalším růstu výkonů a dostat ji mezi špičku dodavatelů automobilového průmyslu v Evropě.

Hlavními investicemi budou lisovací linka a rozšíření lakovny. „Lisovací linka ovládaná manipulátory s šesti těžkými hydraulickými lisy se stane největší technologickou investicí firmy od doby jejího vzniku. Bude to nejmodernější linka v ČR, která snese porovnání se zařízením u výrobců automobilů," uvedl Řípa. Většina investic půjde do strojírenských technologií, počítá se i s vybudováním nových skladů.

Drtivá většina nových pracovních pozic má vzniknout v Jaroměři. „Je to pozitivní zpráva. Pokud bude nábor postupný, neměl by být problém místa obsadit. Budeme připraveni pomoci například s rekvalifikacemi," řekl ředitel krajského úřadu práce Martin Horák. Doplnil, že tvorba takového počtu nových míst je v současné době výjimkou. Na Náchodsku byla na konci července nezaměstnanost šest procent a bez práce bylo 4500 lidí. V celém kraji činila nezaměstnanost 6,6 procenta a práci hledalo téměř 25.000 lidí.

Karsit vznikl na začátku 90. let. V roce 1994 firma zprivatizovala bývalý závod Karosy v Jaroměři, který tehdy měl 180 zaměstnanců a 180 milionů korun ročního obratu. Od té doby firma oba ukazatele zmnohonásobila. „Důležité je, že v celé své dvacetileté historii se (firma) nikdy nedostala do červených čísel," uvedl Řípa.

Automobilová divize Karsit Holdingu má nyní dva výrobní závody v Jaroměři, další v Příbrami, Postřelmově, Dvoře Králové nad Labem a na Slovensku. Výrobní aktivity rozvíjí prostřednictvím společných podniků. Díly a komponenty, především kovové kostry sedadel, vyrábí například pro vozy Volkswagen, Škoda, Audi, Seat, PSA, Scania.

Firma například v současné době spustila sériovou výrobu zadních sedadel pro vůz Volkswagen Golf. Příbramský závod by na něj měl během jednoho roku dodat rámy až na milion aut. Karsit je také takzvaným vývojovým dodavatelem koncernu VW. „Významná je i zakázka kombinovaných zadních sedadel a opěr na vůz Citroen Picasso, které se denně expedují z Jaroměře do závodu PSA v Trnavě," uvedl Řípa.

Kontrakt na vývoj a výrobu zadních sedadel a opěr pro nový model Škody Fabia

Z nových zakázek jmenoval kontrakt na vývoj a výrobu zadních sedadel a opěr pro nový model Škody Fabia, který půjde do sériové výroby v roce 2014. Firma také získala výrobu náhradních dílů pro vozy Octavia a Superb, výrobu rámu zadních sedadel Audi Q7 či nárazníku pro nákladní vozy Scania. Vedle sedadel Karsit vyrábí další autodíly, například takzvané podskupiny karosérií.

Do skupiny Karsit patří také konferenční a hotelové centrum K-TRIUMF ve Velichovkách, které po nyní dokončeném rozšíření disponuje 55 hotelovými pokoji, pěti kongresovými sály a řadou sportovišť. Centrum patří mezi největší komplexy svého druhu na východě Čech.

Součástí Karsit Holdingu je i zemědělská divize, která hospodaří na 5000 hektarech a ve stájích v Dubenci a Bílé Třemešné chová přes 2000 kusů skotu. Nyní divize buduje kravín pro 400 kusů dobytka a připravuje stavbu nové posklizňové linky.