VYBERTE SI REGION

Vyšší DPH s cenami potravin nezamávala

Praha – Ceny potravin na pultech tuzemských obchodů po Novém roce skokově nevzrostly a navzdory zvýšení dolní sazby daně z přidané hodnoty z deseti na 14 procent zůstaly na úrovni z konce loňského roku.

2.1.2012 23
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplývá to z průzkumu, který v prodejnách provedli zpravodajové ČTK. Potvrdily se tak odhady odborníků, podle kterých obchodníci nenápadně zvýšili ceny potravin už v závěru loňského roku a nečekali na 1. leden, kdy sazba DPH vzrostla.

Zpravodajové ČTK zkontrolovali ceny jedenácti druhů základních potravin v supermarketech Tesco, Albert, Billa a diskontní prodejně Penny Market v Praze a Roztokách v pátek 30. prosince a dnes. Z porovnání cen kontrolního nákupu vyplynulo, že i po zvýšení DPH jsou stejné.

Obchodníci totiž podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeňka Juračky už v závěru loňského roku kvůli očekávané úpravě DPH nenápadně zvýšili ceny potraviny, aby v lednu nemuseli zdražit skokově a mohli tvrdit, že zdražení v jejich případě není tak výrazné. „Je to marketingová taktika, která pochází z Německa, kde byla úspěšně použita při přechodu z marky na euro,“ řekl Juračka.

Skokové zvýšení cen

Také podle generálního ředitele obchodního řetězce Spar Česká obchodní společnost Martina Ditmara skokové zvýšení cen potravin nelze na začátku letošního roku očekávat, jelikož obchodníci upravují ceny průběžně podle cenové hladiny konkurence.

První obchodní řetězce se už rozhodly využít zvýšení DPH v reklamě. Očekávaný cenový nárůst je totiž pro obchodníky vítanou příležitostí, jak svým zákazníkům sdělit, že v jejich prodejnách se zdražování i po zvýšení DPH obávat nemusejí.

Například hypermarkety Kaufland už před vánočními svátky do domácností po celém Česku rozeslaly reklamní letáky, ve kterých slibují stabilní ceny i na začátku letošního roku. „Kaufland zaručuje i přes zvýšení DPH u více než 400 nejoblíbe­nějších a nejvíce nakupovaných výrobků stabilní ceny,“ stojí v letáku. Zvýšení DPH marketingově zužitkují také hypermarkety a supermarkety Albert.

Autor: ČTK

2.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 23
SDÍLEJ:

Starosta Příbrami: Krampuslauf? Žádná akce nevyvolala tolik diskuzí

Příbram - Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskuzí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si lidé o ní myslí cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav 800. výročí založení města. Jaké je ohlédnutí starosty Příbrami Jindřicha Vařeky po Krampuslaufu?

Soud pravomocně osvobodil exprimátora Českých Budějovic Thomu

Praha - Pražský vrchní soud dnes zprostil viny ze zneužití pravomoci bývalého primátora Českých Budějovic Juraje Thomu. Vyhověl mužovu odvolání a zrušil rozsudek, který Thomu posílal na pět let do vězení, a navíc mu ukládal jak pětiletý zákaz činnosti ve výkonných orgánech obcí, tak i povinnost uhradit městu škodu 12,5 milionu korun. Senát zároveň zamítl odvolání státního zástupce, který požadoval Thomu potrestat přísněji i za porušení pravidel hospodářské soutěže. Dnešní rozhodnutí je pravomocné.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies