VYBERTE SI REGION

Vyšší DPH s cenami potravin nezamávala

Praha – Ceny potravin na pultech tuzemských obchodů po Novém roce skokově nevzrostly a navzdory zvýšení dolní sazby daně z přidané hodnoty z deseti na 14 procent zůstaly na úrovni z konce loňského roku.

2.1.2012 23
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyplývá to z průzkumu, který v prodejnách provedli zpravodajové ČTK. Potvrdily se tak odhady odborníků, podle kterých obchodníci nenápadně zvýšili ceny potravin už v závěru loňského roku a nečekali na 1. leden, kdy sazba DPH vzrostla.

Zpravodajové ČTK zkontrolovali ceny jedenácti druhů základních potravin v supermarketech Tesco, Albert, Billa a diskontní prodejně Penny Market v Praze a Roztokách v pátek 30. prosince a dnes. Z porovnání cen kontrolního nákupu vyplynulo, že i po zvýšení DPH jsou stejné.

Obchodníci totiž podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeňka Juračky už v závěru loňského roku kvůli očekávané úpravě DPH nenápadně zvýšili ceny potraviny, aby v lednu nemuseli zdražit skokově a mohli tvrdit, že zdražení v jejich případě není tak výrazné. „Je to marketingová taktika, která pochází z Německa, kde byla úspěšně použita při přechodu z marky na euro,“ řekl Juračka.

Skokové zvýšení cen

Také podle generálního ředitele obchodního řetězce Spar Česká obchodní společnost Martina Ditmara skokové zvýšení cen potravin nelze na začátku letošního roku očekávat, jelikož obchodníci upravují ceny průběžně podle cenové hladiny konkurence.

První obchodní řetězce se už rozhodly využít zvýšení DPH v reklamě. Očekávaný cenový nárůst je totiž pro obchodníky vítanou příležitostí, jak svým zákazníkům sdělit, že v jejich prodejnách se zdražování i po zvýšení DPH obávat nemusejí.

Například hypermarkety Kaufland už před vánočními svátky do domácností po celém Česku rozeslaly reklamní letáky, ve kterých slibují stabilní ceny i na začátku letošního roku. „Kaufland zaručuje i přes zvýšení DPH u více než 400 nejoblíbe­nějších a nejvíce nakupovaných výrobků stabilní ceny,“ stojí v letáku. Zvýšení DPH marketingově zužitkují také hypermarkety a supermarkety Albert.

Autor: ČTK

2.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 23
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

MELBOURNE, 20. ledna 2017
2 3

VIDEO: V Melbourne vjel řidič do davu lidí. Nejméně tři zabil

Všichni tři lidé z auta následkům svých zranění bohužel podlehli
AKTUALIZOVÁNO
12 11

Tragické ráno. Na Plzeňsku zemřeli při srážce auta a vlaku tři lidé

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

V USA je momentálně na prodej dům, který je patrně vůbec nejdražší kdy prodávanou nemovitostí v Americe. Rozprostírá se v luxusní čtvrti Bel Air v Kalifornii a má takové vybavení, že si tu něco najde úplně každý. Dokonce i milovníci aut.

Boj o Harrachov. Jansta se zlobí na lži v České televizi

Harrachov - Vzpomínáte? Tady pod můstkem slavil úspěšný skokan na lyžích Pavel Ploc. Hned vedle zase udělala první krůčky biatlonistka Eva Puskarčíková. Teď ale Harrachov poutá pozornost jinak. Krkonošské středisko má problém.

Račte vstoupit, Bílý dům je váš

Donald Trump je teprve třetí ze 45 amerických prezidentů, který složí přísahu na bibli Abrahama Lincolna. Tím prvním byl sám Lincoln, jako druhý přísahal Barack Obama.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies