VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výstavba Karoliny bude možná pokračovat květnu

Ostrava - /FOTOGALERIE/ Jak bude vypadat v časech krize další vývoj výstavby Nové Karoliny? To byla jedna z hlavních otázek, kterou včera řešila speciální skupina na ostravském magistrátu.

30.1.2009
SDÍLEJ:

Největší část území po bývalé koksovně Karolině stále leží ladem. Něco se zde ale i přes současnou finanční krizi staví. Viditelné pokroky dělá především výstavba administrativního objektu Nová Karolina Park. Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Má to být moderní centrum města. Nová chlouba Ostravy. Místo nabízející zábavu, práci, bydlení i odpočinek. Zkrátka Nová Karolina. Proměně území po bývalé koksovně však současná finanční krize nepříjemně zamíchala kartami.

Výstavbu stěžejního obchodně-zábavního centra musela společnost Multi Development, která zvítězila v soutěži o zástavbu dané lokality, zastavit na konci loňského roku kvůli nedostatku peněz. A jen tak rychle se asi práce znovu nerozjedou.

„Zástupci společnosti Multi Development nám sdělili, že intenzivně jednají s bankami a připravují se tak, aby při zajištění všech potřebných financí mohla pokračovat výstavba plánovaného obchodního a zábavního centra v květnu,“ sdělil Deníku po včerejší schůzce se zástupci investorské společnosti náměstek ostravského primátora Lukáš Ženatý.

Ačkoliv je tedy na Karolině místo obchodně-zábavního centra stále jen obrovská díra v zemi, společnost Multi Development už má údajně budoucí prodejní plochy z pětašedesáti procent pronajaty.

Firmy mají zájem

„Firmy a společnosti mají nebývalý zájem o možnost působit na Nové Karolině. Při zahájení stavby podobných center bývá pronajato zhruba dvacet procent ploch, u Karoliny je to mnohem více, a to nás těší,“ doplnil Ženatý.

Úplné ticho ale na rozestavěné třicetihektarové ploše přece jen není. Podle harmonogramu pokračuje výstavba administrativního centra Nová Karolina Park a také související dopravní infrastruktury.

Kancelářský objekt, jehož základy viditelně rostou, převzala na svá bedra společnost PasserInvest Group.

„V současné době plynule pokračuje stavba administrativního objektu, a zároveň dále probíhají jednání s bankami ohledně dalšího financování projektu Nová Karolina Park. Také se jedná se zájemci o kanceláře, ale zatím je předčasné k tomu říkat bližší informace,“ vyjádřila se Lenka Míčková, mluvčí společnosti PasserInvest Group.

Náměstek Ženatý ještě závěrem přiblížil, jaké kroky nyní na Karolině podniká samotné město. Především jde podle něj o výstavbu souvisejících dopravních staveb. „Udělali jsme velké pokroky v nabytí pozemků v ulici Na Karolině a pozemků Českých drah pro stavbu prodloužené ulice Porážkové,“ dodal k tématu Lukáš Ženatý.

V čem je problém?

Proč musela společnost Multi Development pozastavit výstavbu stěžejního obchodně-zábavního centra na Nové Karolině? Protože jí vznikly problémy při získávání úvěru ve výši zhruba sto milionů eur. Smlouvy s bankami na krytí investic pro výstavbu komplexu a související dopravní infrastruktury totiž bohužel nestihla uzavřít ještě před vypuknutím finanční krize. Do té doby Multi Development údajně získala peníze „jen“ na základní stavební práce na Karolině.

Autor: Martin Pleva

30.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

EXKLUZIVNĚ

Osobnosti regionů: Drsňák Sobotka? To mu nevěříme

Vyhazov Andreje Babiše z vlády byl správný krok, ale změnu v rázného politika premiérovi Bohuslavu Sobotkovi osobnosti regionů nevěří.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies