VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Brna do Vídně? Desetkrát denně a bezpečněji. I díky vibrujícím sedadlům řidičů

Brno – Pohodlnější cestování v pětačtyřiceti moderních autobusech a nové expresní linky slibuje Brňanům přepravní společnost Student Agency. Ti její služby podle statistik majitelů vyhledávají čím dál častěji. Klíčovou linku Brno - Vídeň za loňský rok využilo více než milion cestujících. Právě na této trase, která začínala doposud v Praze, se lidé dočkají v následujících týdnech změn. Přibude linek i výbavy autobusů.

5.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Společnost RegioJet od osmnáctého dubna rozdělí nástupní místa na cestu do Vídně. Brno tak nebude prostřední zastávkou mezi hlavními městy, ale startovním nástupištěm. Tím by se mohla zvýšit kapacita například pro cestující, kteří v Brně přistupovali a mířili do Prahy.

Změnu vítá například Brňanka Miriam Kolářová. „Do Prahy jezdím na různá jednání, takže se každý spoj navíc hodí. Autobusy z Vídně byly často beznadějně vyprodané," uvedla Kolářová.

Pozitivně hodnotí také zmodernizovaný vzhled autobusu nebo větší úložný prostor nad sedačkami. „Většinou s sebou mám spoustu zavazadel a na odložení příručních tašek není nahoře dost místa," popsala Brňanka.

Ke zvětšení úložných polic nad sedadly nebo zavazadlového prostoru přispělo podle ředitelky autobusové dopravy RegioJet Ivany Kašické celkové zvýšení autobusu nebo jednolitost podlahy. „Také přibyl vysouvací schůdek, který by měl přispět k pohodlnějšímu nástupu," řekla Kašická.

Podobně stavěných autobusů nakoupila společnost Student Agency pětačytřicet. „Jedná se o nejmodernější autobusy ve střední Evropě. Je nám ctí být první evropskou dopravní sítí, která je využívá," prohlásil majitel skupiny Student Agency Radim Jančura.

Výhodou nových autobusů je podle něj například snímač jízdy, který automaticky brzdí, když zaregistruje na cestě překážku. Větší bezpečnost mají za úkol cestujícím zajistit také sedadla řidičů zabraňující mikrospánku.Ta by měla vibrovat, jakmile vjede autobus do vedlejšího jízdního pruhu.

Další novinkou společnosti je také to, že nápis Student Agency, pod kterým přepravu doposud znali zákazníci, se ze žlutých autobusů postupně vytrácí. Nahrazuje jej logo RegioJet, které dosud figurovalo pouze na vlacích. „Čeští cestující chápou propojení mezi železniční a autobusovou dopravou. V cizině, kam chceme spoje posílit, jsou ovšem z odlišných názvů jedné firmy zmatení. Také slovo student bylo v názvu zavádějící a v zahraničních destinacích s nevraživostí očekávali, že z autobusu po příjezdu vystoupí středoškoláci," vysvětlila Kašická.

MARKÉTA CHUMCHALOVÁ

Autor: Redakce

5.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies