Prodeje ojetých aut v ČR za uplynulých let vzrostly o 43 procent. Loni největší prodejce ojetin u nás prodal téměř 70 tisíc aut, letos hodlá počet prodaných vozů ještě o deset tisíc kusů zvýšit.

Ilustrační foto
AAA Auto v listopadu vyrovnala loňský celoroční prodej 63.000 aut

Škoda je u Čechů, kteří ojeté vozy kupují, dlouhodobě nejoblíbenější značkou. O druhé a třetí místo střídavě soupeří Volkswagen a Ford, na dalších příčkách se umísťují auta značek Hyundai, Renault a Peugeot. Top 10 nejoblíbenějších značek obvykle uzavírají vozy Kia, Opel a Citroen, v některých krajích se do ní ovšem propracují například BMW, Fiat, Chevrolet, Seat, Toyota, Dacia nebo Suzuki.

Ilustrační foto.
AAA Auto letos zvýší prodej o desetinu na 70.000 ojetin

V různých krajích mají zákazníci různé preference. Nejčastějším typem karoserie, který si vybírají, byl loni hatchback. Největší zájem o něj měli ve Zlínském kraji – bylo to přes 40 procent zákazníků, v Praze to bylo přes 30 procent kupujících. Zejména v Ústeckém kraji měli lidé zájem o kombi, vybralo si jej zde přes 33 procent zákazníků. Na třetí příčce se umístila SUV, o něž byl zájem zejména v Praze, vybralo si je zde přes 13 procent kupujících.

Ilustrační foto.
AAA Auto: Do ČR se dováží stále více přestárlých ojetin

O benzínové motory měli největší zájem na Zlínsku, loni si zde auta s tímto pohonem koupilo téměř 60 procent kupujících. Dieselový motor je nejpopulárnější v Ústeckém kraji, kde si taková auta koupilo přes 52 procent kupujících.

Manuální formu řazení vyhledávají zejména zákazníci v Jihočeském kraji, takto vybavená auta si zde loni koupilo přes 92 procent zákazníků. Naopak Pražané dávali více přednost automatům, manuální převodovku si jich vybralo přes 80 procent. Devět z deseti ojetých vozů pořízených v metropoli mělo klimatizaci, naopak nejvíce vozů bez klimatizace si pořídili ve Středočeském kraji.