Český Aeroholding již vyčlenil tým lidí, kteří Hainanu poskytnou informace potřebné ke konečné rozvaze. "Máme několik týdnů na to, abychom společnosti Hainan Airlines přesvědčili. Náš tým začíná fungovat dnes," citují LN šéfa Českého Aeroholdingu Václava Řehoře.

Pokud se linka otevře, mělo by se mezi Prahou a Pekingem začít létat od 1. října třikrát týdně s kapacitou necelých tisíc lidí v každém směru.

Mezivládní dohoda o přímém spojení by měla být podepsána v polovině června v Praze. Premiér Bohuslav Sobotka by tak mohl linku využít při podzimní cestě do Číny. Podobný scénář měla podle LN jednání o lince do Šanghaje, loni v srpnu měla být potvrzena, čínská strana ale nakonec ustoupila. Důvod, proč letecký úřad spojení do Šanghaje zamítl, Číňané Čechům neoznámili. Podle novin by za rozhodnutím mohla stát rentabilita podniku. Zatímco ze Šanghaje létají do Evropy lidé za obchody, turistické výpravy startují nejčastěji z Pekingu. Linka potřebuje přepravit 35.000 až 40.000 lidí ročně, aby se její zřízení vyplatilo.