„Od neděle zrušíme zastávky v Čechách. Chceme vyjít vstříc moravským cestujícím, aby mohli jet bez zastávky z Moravy až do Prahy," uvedl Novotný, podle kterého zastávky v Čechách prodlužují cestování vlakem na trase do Prahy až o půl hodiny. Rozhodnutí jezdit bez zastávky z Olomouce až do Prahy Novotný zdůvodnil také tím, že 70 procent cestujících ve vlacích společnosti Leo Express pochází z Moravy.
Dopravce Leo Express od neděle zároveň přidá novou trasu spojující Prahu se Starým Městem u Uherského Hradiště a jeho vlaky budou pravidelně zastavovat v Přerově, což je důležitý železniční uzel. Díky nové zastávce v Přerově se firmě podle Novotného otevře trh s několika desítkami tisíc potenciálních cestujících. „Předpokládáme, že naše tržby se díky tomu zvýší o několik procent," řekl.
Novotný vypočítal, že cestu z Přerova do Prahy vlaky Leo Express od neděle zvládnou urazit až o 50 minut rychleji než spoje Českých drah. „Počítáme s tím, že cestující, kteří pojedou do Prahy vlakem Českých drah například z Břeclavi, v Přerově přestoupí na náš vlak," podotkl Novotný.
RegioJet bude obsluhovat nové stanice
Zatímco vlaky Leo Express nebudou od neděle v Čechách zastavovat, tak konkurenční společnost RegioJet bude nově obsluhovat stanice v České Třebové a v Zábřehu, kde dosud zastavovaly jen odpolední spoje z Prahy. Dopravce, který patří do skupiny Student Agency Radima Jančury, se tak snaží získat další zákazníky. Dosud byly tyto stanice doménou vlaků ČD.
Zkušební provoz firma Leo Express zahájila loni 13. listopadu. Během ročního provozu přepravila téměř 800 tisíc cestujících a mezi povinně místenkovými vlaky, které na trati z Prahy do Ostravy provozují České dráhy (pendolino) a RegioJet dosáhla téměř třetinového podílu (30 procent), uvedl Novotný. Podle monitoringu společnosti zaujímají České dráhy s pendoliny 25 procentní podíl a soukromá konkurence RegioJet 45 procentní podíl.
Klasické rychlíky Českých drah do srovnání společnost nezařadila, protože u nich není místenka povinná a počet cestujících tak lze jen odhadovat. Podle provozního ředitele RegioJetu ale žluté vlaky za zhruba stejné období (prosinec 2012 až listopad 2013) přepraví více než dvojnásobek (1,75 milionu) cestujících uváděných Leo Expressem. ČD obsazenost vlaků na jednotlivých trasách neuvádějí.