Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Prahy na Moravu bez zastavení. Leo Express ruší zastávky v Čechách

Přerov – Soukromý dopravce Leo Express už nebude zastavovat v Pardubicích a na trase spojující Prahu s Ostravou a nově i se Starým Městem u Uherského Hradiště bude od neděle obsluhovat pouze železniční stanice na Moravě. Vlaky Leo Express budou podle nového jízdního řádu jezdit bez zastávky z Prahy až do Olomouce a nově zastaví v Přerově. Rychlejší spojení mezi Prahou a Moravou bude konkurenční výhodou Leo Expressu, řekl dnes v Přerově novinářům ředitel společnosti Leoš Novotný.

13.12.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

„Od neděle zrušíme zastávky v Čechách. Chceme vyjít vstříc moravským cestujícím, aby mohli jet bez zastávky z Moravy až do Prahy," uvedl Novotný, podle kterého zastávky v Čechách prodlužují cestování vlakem na trase do Prahy až o půl hodiny. Rozhodnutí jezdit bez zastávky z Olomouce až do Prahy Novotný zdůvodnil také tím, že 70 procent cestujících ve vlacích společnosti Leo Express pochází z Moravy.

Dopravce Leo Express od neděle zároveň přidá novou trasu spojující Prahu se Starým Městem u Uherského Hradiště a jeho vlaky budou pravidelně zastavovat v Přerově, což je důležitý železniční uzel. Díky nové zastávce v Přerově se firmě podle Novotného otevře trh s několika desítkami tisíc potenciálních cestujících. „Předpokládáme, že naše tržby se díky tomu zvýší o několik procent," řekl.

Novotný vypočítal, že cestu z Přerova do Prahy vlaky Leo Express od neděle zvládnou urazit až o 50 minut rychleji než spoje Českých drah. „Počítáme s tím, že cestující, kteří pojedou do Prahy vlakem Českých drah například z Břeclavi, v Přerově přestoupí na náš vlak," podotkl Novotný.

RegioJet bude obsluhovat nové stanice

Zatímco vlaky Leo Express nebudou od neděle v Čechách zastavovat, tak konkurenční společnost RegioJet bude nově obsluhovat stanice v České Třebové a v Zábřehu, kde dosud zastavovaly jen odpolední spoje z Prahy. Dopravce, který patří do skupiny Student Agency Radima Jančury, se tak snaží získat další zákazníky. Dosud byly tyto stanice doménou vlaků ČD.

Zkušební provoz firma Leo Express zahájila loni 13. listopadu. Během ročního provozu přepravila téměř 800 tisíc cestujících a mezi povinně místenkovými vlaky, které na trati z Prahy do Ostravy provozují České dráhy (pendolino) a RegioJet dosáhla téměř třetinového podílu (30 procent), uvedl Novotný. Podle monitoringu společnosti zaujímají České dráhy s pendoliny 25 procentní podíl a soukromá konkurence RegioJet 45 procentní podíl.

Klasické rychlíky Českých drah do srovnání společnost nezařadila, protože u nich není místenka povinná a počet cestujících tak lze jen odhadovat. Podle provozního ředitele RegioJetu ale žluté vlaky za zhruba stejné období (prosinec 2012 až listopad 2013) přepraví více než dvojnásobek (1,75 milionu) cestujících uváděných Leo Expressem. ČD obsazenost vlaků na jednotlivých trasách neuvádějí.

Autor: ČTK

13.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Stephen King
DOTYK.CZ
9

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Krize ve Španělsku: Katalánské referendum podpořil další autonomní region

/VIDEO/ Právo na referendum o nezávislosti Katalánska vyhlášené na 1. října je nezadatelné. O tom nepochybují a hlasitě za to demonstrují v Galicii, oblasti Španělska, která má stejný autonomní statut jako odbojné Katalánsko. 

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení