„To, že Češi začali přemýšlet o tom, kde ve slevě nakupují, logicky představuje pro spoustu malých slevových serverů velký problém, protože se v péči o zákazníky mohou jen velmi těžko vyrovnat těm největším portálům," uvedl ke klesajícímu počtu slevových portálů ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik. Na trhu podle něj zůstávají pouze ti, kteří mají sílu poskytovat kvalitní zákaznický servis a další přidané hodnoty.

Podle marketingové manažerky Slevomatu Jany Zahradníčkové je počet slevových portálů na českém trhu stále naddimenzován. „Úpadky nerentabilních a nespolehlivých serverů jsou logickým důsledkem vývoje trhu. Menší slevové servery nepřináší partnerům požadovaný marketingový efekt a ti přechází k větším slevovým serverům, které osloví více zákazníků," uvedla Zahradníčková.

Menší servery tak z trhu odcházejí či fúzují, těm velkým se naopak daří. „Náš obrat se ve srovnání s loňskou zimou zvýšil o 38 procent. Mezikvartálně jsme od podzimu zaznamenali 11procentní růst. Nejvíce se daří pobytům, módě a zboží, zejména nábytku," uvedl Tomáš Bátrla z druhého největšího českého slevového serveru Vykupto.cz.

„Na konci roku se počet aktivních slevových serverů může pohybovat okolo 50, což je číslo odpovídající velikosti českého trhu. V průběhu roku bude navíc nadále docházet k většímu posilování pozic slevových serverů z první pětky," dodal Kováčik.

Jen za letošní zimu utratili Češi na slevových portálech 800 milionů korun, asi polovinu z toho za zimní pobyty. Obrat slevového trhu by letos podle odhadů měl výrazněji překročit tři miliardy korun.