VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji

Praha - Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji, nejvíce Němci, Poláci a Slováci. Nejvýrazněji se to projevuje v segmentu sportovního vybavení na skateboard. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů. Důvodem zvyšujícího se počtu objednávek ze zahraničí je především nízká cena. I přes tento nárůst české e-shopy často neobsahují jazykovou mutaci.

1.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Nejčastěji nakupují v českých e-shopech zákazníci z Německa. Oblíbili si především nákup sportovního vybavení na skateboard. "Z celkového počtu objednávek sportovního a skateboardového vybavení jich pochází šest procent z Německa," uvedl Radek Havlík ze společnosti NetDirect.

Společnost Vivantis, která provozuje mimo jiné e-shopy hodinky.cz nebo sperky.cz, eviduje za rok 2012 podíl zahraničních návštěvníků 5,8 procenta, převažují Slováci. "Ve výrazně menším zastoupení následuje Německo, Velká Británie, Amerika, Rakousko, Itálie a Francie. Evidujeme dokonce objednávky až z Vietnamu," uvedla vedoucí oddělení marketingu firmy Hana Hutlová.

Na e-shopu prozdravi.cz si zákazníci z Ruska a Vietnamu hodně objednávají Koňské masti. Na krasa.cz je zase zájem ze zahraničí o značku Dermacol. Na sperky.cz nejvíce objednávají šperky od značek Calvin Klein, Boccia Titanium a Swarovski.

Nákupy ze zahraničí tvoří v internetovém obchodu CZC.cz mizivou část tržeb. Většina z nich je ze Slovenska, Německa a Velké Británie. "Hodně nákupů ze zahraničí pochází přímo od Čechů, nebo Slováků, kteří tam žijí. Nákup u nás je pak pro ně z nějakého důvodů výhodnější než v zahraničí - to je hlavně lokalizace, cena, nebo obchodní podmínky. Cizinci, kteří nemluví česky, u nás na webu téměř nenakupují, protože náš web je pouze v češtině a nemá jazykovou mutaci," uvedl marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. Některé velké obchody jako Mall.cz zboží do zahraničí vůbec neposílají.

Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené

Oblíbená komodita, kterou si zahraniční zákazníci objednávají v českých e-shopech, je víno. "Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené, ale málo dostupné, proto jeho obliba nakupovat jej online stoupá," dodal Havlík. Nejčastěji si ho objednávají Poláci a Slováci. Čtyři procenta všech objednávek vína přichází z Polska.

V českých e-shopech je pro zahraniční zákazníky důležitá kvalita českých produktů a jejich nízká cena. Jednou z překážek mezinárodního obchodování však bývá absence jazykové mutace e-shopu. Pro e-shopy je navíc obchodování do zahraničí spojeno s dalšími legislativními výdaji.

Autor: ČTK

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Prezident zítra odvolá ministra financí Babiše, jmenuje Pilného

První dáma se setkala s Jiřím Kajínkem.
3 14

Je to tady! Jiří Kajínek opustí vězení, Zeman podepsal milost

Bouře na magistrátu. Vznikne Blanka II?

Vedení města se nemůže dohodnout na podobě dokončení severovýchodní části městského okruhu. Ve hře jsou dvě varianty.

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

/INFOGRAFIKA/- Část pohřebních služeb vydělává až miliony korun ročně na neetické dopravě zemřelých do krematorií.

Vaření bez hranic aneb Varné desky bez vymezených varných zón

Také vás nudí hledat hrnce, které svým dnem přesně padnou na velikost plotýnky? Nebo už jste od tohoto hledání osvobozeni, vaříte podle libosti v čemkoliv, a přesto neplýtváte energií?

Prach a mrtvá těla: svědci popisují útok v Manchesteru

Svědci popsali scény chaosu a hororu po smrtelném výbuchu na konci koncertu americké popové hvězdy Ariany Grandeové v Manchesterské aréně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies