VYBERTE SI REGION

Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji

Praha - Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji, nejvíce Němci, Poláci a Slováci. Nejvýrazněji se to projevuje v segmentu sportovního vybavení na skateboard. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů. Důvodem zvyšujícího se počtu objednávek ze zahraničí je především nízká cena. I přes tento nárůst české e-shopy často neobsahují jazykovou mutaci.

1.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Nejčastěji nakupují v českých e-shopech zákazníci z Německa. Oblíbili si především nákup sportovního vybavení na skateboard. "Z celkového počtu objednávek sportovního a skateboardového vybavení jich pochází šest procent z Německa," uvedl Radek Havlík ze společnosti NetDirect.

Společnost Vivantis, která provozuje mimo jiné e-shopy hodinky.cz nebo sperky.cz, eviduje za rok 2012 podíl zahraničních návštěvníků 5,8 procenta, převažují Slováci. "Ve výrazně menším zastoupení následuje Německo, Velká Británie, Amerika, Rakousko, Itálie a Francie. Evidujeme dokonce objednávky až z Vietnamu," uvedla vedoucí oddělení marketingu firmy Hana Hutlová.

Na e-shopu prozdravi.cz si zákazníci z Ruska a Vietnamu hodně objednávají Koňské masti. Na krasa.cz je zase zájem ze zahraničí o značku Dermacol. Na sperky.cz nejvíce objednávají šperky od značek Calvin Klein, Boccia Titanium a Swarovski.

Nákupy ze zahraničí tvoří v internetovém obchodu CZC.cz mizivou část tržeb. Většina z nich je ze Slovenska, Německa a Velké Británie. "Hodně nákupů ze zahraničí pochází přímo od Čechů, nebo Slováků, kteří tam žijí. Nákup u nás je pak pro ně z nějakého důvodů výhodnější než v zahraničí - to je hlavně lokalizace, cena, nebo obchodní podmínky. Cizinci, kteří nemluví česky, u nás na webu téměř nenakupují, protože náš web je pouze v češtině a nemá jazykovou mutaci," uvedl marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. Některé velké obchody jako Mall.cz zboží do zahraničí vůbec neposílají.

Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené

Oblíbená komodita, kterou si zahraniční zákazníci objednávají v českých e-shopech, je víno. "Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené, ale málo dostupné, proto jeho obliba nakupovat jej online stoupá," dodal Havlík. Nejčastěji si ho objednávají Poláci a Slováci. Čtyři procenta všech objednávek vína přichází z Polska.

V českých e-shopech je pro zahraniční zákazníky důležitá kvalita českých produktů a jejich nízká cena. Jednou z překážek mezinárodního obchodování však bývá absence jazykové mutace e-shopu. Pro e-shopy je navíc obchodování do zahraničí spojeno s dalšími legislativními výdaji.

Autor: ČTK

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies