VYBERTE SI REGION

Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji

Praha - Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji, nejvíce Němci, Poláci a Slováci. Nejvýrazněji se to projevuje v segmentu sportovního vybavení na skateboard. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů. Důvodem zvyšujícího se počtu objednávek ze zahraničí je především nízká cena. I přes tento nárůst české e-shopy často neobsahují jazykovou mutaci.

1.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Nejčastěji nakupují v českých e-shopech zákazníci z Německa. Oblíbili si především nákup sportovního vybavení na skateboard. "Z celkového počtu objednávek sportovního a skateboardového vybavení jich pochází šest procent z Německa," uvedl Radek Havlík ze společnosti NetDirect.

Společnost Vivantis, která provozuje mimo jiné e-shopy hodinky.cz nebo sperky.cz, eviduje za rok 2012 podíl zahraničních návštěvníků 5,8 procenta, převažují Slováci. "Ve výrazně menším zastoupení následuje Německo, Velká Británie, Amerika, Rakousko, Itálie a Francie. Evidujeme dokonce objednávky až z Vietnamu," uvedla vedoucí oddělení marketingu firmy Hana Hutlová.

Na e-shopu prozdravi.cz si zákazníci z Ruska a Vietnamu hodně objednávají Koňské masti. Na krasa.cz je zase zájem ze zahraničí o značku Dermacol. Na sperky.cz nejvíce objednávají šperky od značek Calvin Klein, Boccia Titanium a Swarovski.

Nákupy ze zahraničí tvoří v internetovém obchodu CZC.cz mizivou část tržeb. Většina z nich je ze Slovenska, Německa a Velké Británie. "Hodně nákupů ze zahraničí pochází přímo od Čechů, nebo Slováků, kteří tam žijí. Nákup u nás je pak pro ně z nějakého důvodů výhodnější než v zahraničí - to je hlavně lokalizace, cena, nebo obchodní podmínky. Cizinci, kteří nemluví česky, u nás na webu téměř nenakupují, protože náš web je pouze v češtině a nemá jazykovou mutaci," uvedl marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. Některé velké obchody jako Mall.cz zboží do zahraničí vůbec neposílají.

Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené

Oblíbená komodita, kterou si zahraniční zákazníci objednávají v českých e-shopech, je víno. "Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené, ale málo dostupné, proto jeho obliba nakupovat jej online stoupá," dodal Havlík. Nejčastěji si ho objednávají Poláci a Slováci. Čtyři procenta všech objednávek vína přichází z Polska.

V českých e-shopech je pro zahraniční zákazníky důležitá kvalita českých produktů a jejich nízká cena. Jednou z překážek mezinárodního obchodování však bývá absence jazykové mutace e-shopu. Pro e-shopy je navíc obchodování do zahraničí spojeno s dalšími legislativními výdaji.

Autor: ČTK

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
1 22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Czexit na pořadu dne není, ale reforma unie je nutná

V Americe vládne populista Donald Trump, v Koblenci se scházejí nacionalisté kolem Marine Le Penové či Geerta Wilderse a britská premiérka Theresa Mayová zavelela k nekompromisnímu odchodu z EU.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Druhé kolo primárek francouzské levice: postoupil Hamon a Valls

Paříž - Do druhého kola takzvaných primárek francouzské levice postoupil bývalý ministr školství Benoit Hamon, který překvapivě zvítězil, a původně favorizovaný expremiér Manuel Valls. Hamona, představitele levicového tábora Socialistické strany (PS), podpořil z třetího místa Arnaud Montebourg, který tak Hamonovi zvýšil naděje na celkové vítězství příští neděli. Z druhého kola vzejde kandidát tradiční levice na prezidenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies