VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji

Praha - Zahraniční zákazníci nakupují v českých e-shopech stále častěji, nejvíce Němci, Poláci a Slováci. Nejvýrazněji se to projevuje v segmentu sportovního vybavení na skateboard. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect, která se zabývá výrobou e-shopů. Důvodem zvyšujícího se počtu objednávek ze zahraničí je především nízká cena. I přes tento nárůst české e-shopy často neobsahují jazykovou mutaci.

1.3.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Nejčastěji nakupují v českých e-shopech zákazníci z Německa. Oblíbili si především nákup sportovního vybavení na skateboard. "Z celkového počtu objednávek sportovního a skateboardového vybavení jich pochází šest procent z Německa," uvedl Radek Havlík ze společnosti NetDirect.

Společnost Vivantis, která provozuje mimo jiné e-shopy hodinky.cz nebo sperky.cz, eviduje za rok 2012 podíl zahraničních návštěvníků 5,8 procenta, převažují Slováci. "Ve výrazně menším zastoupení následuje Německo, Velká Británie, Amerika, Rakousko, Itálie a Francie. Evidujeme dokonce objednávky až z Vietnamu," uvedla vedoucí oddělení marketingu firmy Hana Hutlová.

Na e-shopu prozdravi.cz si zákazníci z Ruska a Vietnamu hodně objednávají Koňské masti. Na krasa.cz je zase zájem ze zahraničí o značku Dermacol. Na sperky.cz nejvíce objednávají šperky od značek Calvin Klein, Boccia Titanium a Swarovski.

Nákupy ze zahraničí tvoří v internetovém obchodu CZC.cz mizivou část tržeb. Většina z nich je ze Slovenska, Německa a Velké Británie. "Hodně nákupů ze zahraničí pochází přímo od Čechů, nebo Slováků, kteří tam žijí. Nákup u nás je pak pro ně z nějakého důvodů výhodnější než v zahraničí - to je hlavně lokalizace, cena, nebo obchodní podmínky. Cizinci, kteří nemluví česky, u nás na webu téměř nenakupují, protože náš web je pouze v češtině a nemá jazykovou mutaci," uvedl marketingový ředitel CZC.cz Marek Šalanda. Některé velké obchody jako Mall.cz zboží do zahraničí vůbec neposílají.

Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené

Oblíbená komodita, kterou si zahraniční zákazníci objednávají v českých e-shopech, je víno. "Kvalitní české víno je v zahraničí oblíbené, ale málo dostupné, proto jeho obliba nakupovat jej online stoupá," dodal Havlík. Nejčastěji si ho objednávají Poláci a Slováci. Čtyři procenta všech objednávek vína přichází z Polska.

V českých e-shopech je pro zahraniční zákazníky důležitá kvalita českých produktů a jejich nízká cena. Jednou z překážek mezinárodního obchodování však bývá absence jazykové mutace e-shopu. Pro e-shopy je navíc obchodování do zahraničí spojeno s dalšími legislativními výdaji.

Autor: ČTK

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Ocenění pro Vránovou. Získala Thálii za celoživotní mistrovství v činohře

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies