VYBERTE SI REGION

Zájem Čechů o dovolenou v Egyptě letos výrazně roste

Brno – Čeští klienti cestovních kanceláří se letos ve velkém počtu vracejí do Egypta, zájem vzrostl o 35 procent při prodejích zájezdů v režimu „first minute". Vyplývá to ze statistiky jednoho z největších prodejců zájezdů Dovolená.cz, který patří do skupiny Student Agency. Růst zájmu o Egypt již potvrdila i anketa mezi cestovními kancelářemi na konci ledna. Nejatraktivnější destinací však nadále zůstává Řecko, řekla na tiskové konferenci ředitelka Dovolená.cz Eva Sedlmajerová.

17.3.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

O Egypt klesal zájem v minulých letech kvůli nestabilní politické situaci, nyní se klienti vracejí. Cestovní kanceláře se navíc snažily zvýšit atraktivitu Egypta nízkými cenami při nákupu first minute. O 40 procent se zvedl zájem také o Tunisko a díky zrušení víz získávají na oblibě Spojené arabské emiráty.

Sedlmajerová uvedla, že first minute zájezdy si letos kupovalo více lidí než loni. Předpokládá, že letos se takto prodá okolo 30 procent zájezdů. „Záleží však na konkrétní destinaci a také na tom, kolik si která cestovní kancelář nechá zájezdů k prodeji po 15. březnu," řekla Sedlmajerová.

Jedním z hlavních důvodů včasné koupě zájezdu je cena. Nejenže se dají v zimě sehnat letní zájezdy levněji, ale koruna dále oslabuje především vůči dolaru. „Kurzy měn jsou pro všechny kanceláře velkým tématem, ale řeší většinou pohyb kurzu snížením marží. V předprodeji nabízí i garanci ceny, přestože jim zákon umožňuje při změně kurzu o deset procent cenu zvýšit. Otázkou je, co udělá kurz dolaru se zájezdy last minute," poznamenala Sedlmajerová.

First minute zájezdy

Na zájem klientů o včasný nákup má vliv nepříznivý kurz koruny i podle Pavlíny Pešové z FIRO-tour. „Ceny letních pobytů jsme přes nedávný pokles kurzu koruny nezvýšili. Nákup letní dovolené v režimu first minute se proto klientům vyplatí, ušetří v porovnání s pozdějším nákupem za rodinu i několik tisíc korun," uvedla Pešová.

Proti loňsku vzrostla cena zájezdu koupeného u Dovolená.cz od začátku prosince do půlky března ze 14.900 na 15.700 korun, podle lednového zjištění ČTK to bylo v průměru mezi cestovními kancelářemi o více než 1000 korun. Podle Sedlmajerové se více než polovina zájezdů prodá na týden. „Čím dál více lidí se nemůže z práce uvolnit na delší dobu. Zájezdů na deset až 12 dní se prodává čím dál méně," doplnila.

Nejžádanější destinací zůstává Řecko. „Předpokládám, že letos bude tvořit více než čtvrtinu prodaných zájezdů," řekla Sedlmajerová. Stejný poznatek má i CK Fischer. U obou se shoduje i pořadí na dalších místech. Lidé po Řecku nejvíce vyhledávají Turecko a Španělsko.

Autor: ČTK

17.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Forejtův případ je varující zprávou o poměrech na Hradě, píše tisk

Praha - Odchod ředitele protokolu Pražského hradu Jindřicha Forejta, který se v úterý vzdal svého místa, je drsnou a varující zprávou o poměrech na Hradě. V komentáři to dnes píšou Hospodářské noviny. Případu se věnují všechny české deníky. Lidové noviny si v souvislosti s tím všímají bezpečnostních hrozeb, kterých je podle nich Hrad plný. Právo se pozastavuje nad "úpornou snahou dvou pochybných individuí" dostat kompromitující materiál do seriózních médií.

Babiš obhajoval rozpočet, dle něj je podstatné, že deficit klesá

Praha - Vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš (ANO) před jednáním Sněmovny obhajoval navržený deficit státního rozpočtu na příští rok ve výši 60 miliard korun. Podle něj je podstatné, že se od začátku funkčního období vlády daří deficit postupně snižovat, stejně jako státní dluh. Odmítl také výtky opozice, že je v rozpočtu málo investic.

Vysmívaný uklízeč z Rijádu získal po kampani na netu šperky

Rijád - Bangladéšský uklízeč ze saúdskoarabské metropole Rijádu, jemuž se na sociálních sítích vysmívali za to, jak na fotografii zírá do výlohy klenotnictví, po internetové kampani na jeho podporu získal sadu zlatých šperků. Lidé mu také přislíbili tisíce rijálů, informovala televizní stanice CNN.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies