Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o životní pojistky roste, lidé málo kryjí rizika

Praha - Lidé podle prosincového průzkumu vidí životní pojištění jako spořicí nástroj, a nikoliv jako nástroj ke krytí životních rizik. V únoru proto začne informační kampaň, která si klade za cíl předat veřejnosti informace o jednotlivých typech produktů životního pojištění,

28.1.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Zájem o životní pojištění v Česku sice neustále stoupá, dlouhodobě ale přetrvává negativní trend v nedostatečném krytí rizik. Novinářům to dnes řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora. Pojišťovny loni v životním pojištění vybraly 59,2 miliardy Kč, což je o 5,1 procenta více než v roce 2008.

Výsledky průzkumu, který uskutečnila ČAP loni v prosinci ve spolupráci s agenturou Ipsos Tambor mezi tisícovkou respondentů, přinesly podle Síkory nepříliš potěšující zjištění o vnímání životních rizik a o znalostech pojistných produktů. Lidé prý vidí životní pojištění jako spořicí nástroj, a nikoliv jako nástroj ke krytí životních rizik. Také výše pojistné ochrany je často nedostatečná a neodpovídá skutečným potřebám klienta.

Na rizika jde pouze čtvrtina z pojistného

Na 49 procent dotázaných podceňuje význam životního pojištění a nemá jej sjednané. Nejčastěji je to tak u mladých lidí do 29 let a naopak lidí starších 55 let (po 57 procentech).

Téměř 70 procent lidí si uzavírá životní pojištění z důvodu ochrany sebe a svých blízkých, statistiky však dokazují, že pouze čtvrtina z pojistného v životním pojištění jde na rizika spojená se smrtí, úrazem, závažnou nemocí nebo invaliditou. Zbylých 75 procent pojistného míří na spoření či investice.

Průzkum podle ČAP prokázal nesprávné chápání principů jednotlivých druhů životního pojištění (54 procent) a nedostatečné pojistné krytí, které nemůže v případě pojistné události poskytnout odpovídající ochranu (76 procent). Celkem 29 procent dotazovaných zaměňovalo produkty určené pro zabezpečení rizik s produkty s částečně spořicí složkou.

Kampaň vysvětlí základy rizikových pojištění

ČAP proto povede v únoru informační kampaň, která si klade za cíl předat veřejnosti informace o jednotlivých typech produktů životního pojištění, zejména pak vysvětlit problematiku pojištění rizik. Pomocí praktických příkladů, výpočtů a srozumitelných textů chce vysvětlit spotřebitelům základní principy rizikových pojištění a představit jim jejich odlišnosti.

Autor: ČTK

28.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
AKTUALIZOVÁNO
4

Prezident Zeman je ve velmi dobrém zdravotním stavu, hlásí konzilium

z filmu Jana Svěráka Po strništi bos
2 9

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

V Barceloně i v dalších městech sílí protesty proti turistům

Stálí obyvatelé evropských center turistického ruchu jsou otrávení z masové turistiky a hledají různé způsoby, jak turistům destinaci znechutit. ve Španělsku se protesty rozšířily z Barcelony do dalších měst, nespokojenost se ozývá i z jiných evropských zemí.

Portugalská policie letos zatkla kvůli požárům 61 lidí, podezřívá je ze žhářství

Portugalská policie oznámila, že letos zatkla kvůli podezření z úmyslného zakládání požárů celkem 61 lidí. Lesní požáry zabily v letošním roce v této zemi víc než 60 lidí a zničily víc než 141 tisíc hektarů půdy, což představuje nejhorší škody od roku 2003.

OBRAZEM: Missky v Táboře běhají kolem Jordánu

Deset finalistek charitativní soutěže krásy Miss Face Taťany Makarenko se v táborském hotelu Palcát připravuje na svůj galavečer, v němž se 30. září rozhodne, které čtyři dívky si odnesou korunku krásy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení