VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o životní pojistky roste, lidé málo kryjí rizika

Praha - Lidé podle prosincového průzkumu vidí životní pojištění jako spořicí nástroj, a nikoliv jako nástroj ke krytí životních rizik. V únoru proto začne informační kampaň, která si klade za cíl předat veřejnosti informace o jednotlivých typech produktů životního pojištění,

28.1.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Zájem o životní pojištění v Česku sice neustále stoupá, dlouhodobě ale přetrvává negativní trend v nedostatečném krytí rizik. Novinářům to dnes řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora. Pojišťovny loni v životním pojištění vybraly 59,2 miliardy Kč, což je o 5,1 procenta více než v roce 2008.

Výsledky průzkumu, který uskutečnila ČAP loni v prosinci ve spolupráci s agenturou Ipsos Tambor mezi tisícovkou respondentů, přinesly podle Síkory nepříliš potěšující zjištění o vnímání životních rizik a o znalostech pojistných produktů. Lidé prý vidí životní pojištění jako spořicí nástroj, a nikoliv jako nástroj ke krytí životních rizik. Také výše pojistné ochrany je často nedostatečná a neodpovídá skutečným potřebám klienta.

Na rizika jde pouze čtvrtina z pojistného

Na 49 procent dotázaných podceňuje význam životního pojištění a nemá jej sjednané. Nejčastěji je to tak u mladých lidí do 29 let a naopak lidí starších 55 let (po 57 procentech).

Téměř 70 procent lidí si uzavírá životní pojištění z důvodu ochrany sebe a svých blízkých, statistiky však dokazují, že pouze čtvrtina z pojistného v životním pojištění jde na rizika spojená se smrtí, úrazem, závažnou nemocí nebo invaliditou. Zbylých 75 procent pojistného míří na spoření či investice.

Průzkum podle ČAP prokázal nesprávné chápání principů jednotlivých druhů životního pojištění (54 procent) a nedostatečné pojistné krytí, které nemůže v případě pojistné události poskytnout odpovídající ochranu (76 procent). Celkem 29 procent dotazovaných zaměňovalo produkty určené pro zabezpečení rizik s produkty s částečně spořicí složkou.

Kampaň vysvětlí základy rizikových pojištění

ČAP proto povede v únoru informační kampaň, která si klade za cíl předat veřejnosti informace o jednotlivých typech produktů životního pojištění, zejména pak vysvětlit problematiku pojištění rizik. Pomocí praktických příkladů, výpočtů a srozumitelných textů chce vysvětlit spotřebitelům základní principy rizikových pojištění a představit jim jejich odlišnosti.

Autor: ČTK

28.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies