VYBERTE SI REGION

Zájem o životní pojistky roste, lidé málo kryjí rizika

Praha - Lidé podle prosincového průzkumu vidí životní pojištění jako spořicí nástroj, a nikoliv jako nástroj ke krytí životních rizik. V únoru proto začne informační kampaň, která si klade za cíl předat veřejnosti informace o jednotlivých typech produktů životního pojištění,

28.1.2010 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Zájem o životní pojištění v Česku sice neustále stoupá, dlouhodobě ale přetrvává negativní trend v nedostatečném krytí rizik. Novinářům to dnes řekl výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora. Pojišťovny loni v životním pojištění vybraly 59,2 miliardy Kč, což je o 5,1 procenta více než v roce 2008.

Výsledky průzkumu, který uskutečnila ČAP loni v prosinci ve spolupráci s agenturou Ipsos Tambor mezi tisícovkou respondentů, přinesly podle Síkory nepříliš potěšující zjištění o vnímání životních rizik a o znalostech pojistných produktů. Lidé prý vidí životní pojištění jako spořicí nástroj, a nikoliv jako nástroj ke krytí životních rizik. Také výše pojistné ochrany je často nedostatečná a neodpovídá skutečným potřebám klienta.

Na rizika jde pouze čtvrtina z pojistného

Na 49 procent dotázaných podceňuje význam životního pojištění a nemá jej sjednané. Nejčastěji je to tak u mladých lidí do 29 let a naopak lidí starších 55 let (po 57 procentech).

Téměř 70 procent lidí si uzavírá životní pojištění z důvodu ochrany sebe a svých blízkých, statistiky však dokazují, že pouze čtvrtina z pojistného v životním pojištění jde na rizika spojená se smrtí, úrazem, závažnou nemocí nebo invaliditou. Zbylých 75 procent pojistného míří na spoření či investice.

Průzkum podle ČAP prokázal nesprávné chápání principů jednotlivých druhů životního pojištění (54 procent) a nedostatečné pojistné krytí, které nemůže v případě pojistné události poskytnout odpovídající ochranu (76 procent). Celkem 29 procent dotazovaných zaměňovalo produkty určené pro zabezpečení rizik s produkty s částečně spořicí složkou.

Kampaň vysvětlí základy rizikových pojištění

ČAP proto povede v únoru informační kampaň, která si klade za cíl předat veřejnosti informace o jednotlivých typech produktů životního pojištění, zejména pak vysvětlit problematiku pojištění rizik. Pomocí praktických příkladů, výpočtů a srozumitelných textů chce vysvětlit spotřebitelům základní principy rizikových pojištění a představit jim jejich odlišnosti.

Autor: ČTK

28.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies