VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z televize příští rok zmizí hlasitá reklama, schválil Senát

Praha - Televize nebudou moci vysílat reklamu hlasitěji než ostatní pořady. Zákaz by měl začít platit zhruba v polovině příštího roku, za jeho porušení má hrozit pokuta až pět milionů Kč. Novelu dnes schválil Senát. Komerční televize se přes některé výhrady nařízení podrobí.

26.10.2012 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Hlasité reklamy lidem velmi vadí a stěžují si na ně. „Obracela se na nás spousta lidí, abychom s tím něco udělali," řekl při projednávání předseda sněmovního mediálního výboru Václav Mencl (ODS). Novelu zákona o provozování televizního vysílání ještě musí podepsat prezident.

Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů. Předloha se podle Mencla dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize hlasitější reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila.

Televize preferují samoregulaci

Podle TV Nova i FTV Prima není státem nařízená hlasitost reklamy ideální. „Skupina Nova preferuje v souvislosti s hlasitostí reklam samoregulaci, jsme však připraveni postupovat v souladu se schválenou právní novelou," uvedla mluvčí Novy Marie Fianová.

Samoregulaci by uvítala i FTV Prima. „Zákonná úprava směřující proti provozovatelům vysílání, kteří jsou pouhými šiřiteli sdělení zadavatelů reklamy, dle našeho názoru věc spíše zkomplikuje," řekl vedoucí oddělení PR FTV Prima Václav Mazánek s tím, že řešit tuto situaci prostřednictvím samoregulace je evropským standardem. „Že se dohodneme se zadavateli, aby reklamu natáčeli dle nových doporučení Evropské vysílací unie, jsme v rámci ATO plánovali tak či tak," podotkl.

Bez výhrad nařízení přijímá nová TV Pětka. „Jsme technicky připraveni, a proto pro nás nepředstavuje žádný problém zareagovat od prvního dne platnosti normy," řekla PR manažerka Pětky Kateřina Kotalová.

Komerční televize i výrobci reklamy budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy. Rada pro vysílání by také ukládala pokuty a dohlížela na dodržování zákazu. Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200.000 korun na novou techniku.

Autor: ČTK

26.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Kanylu doktoři zavádějí pacientům při závažnějších operacích. Ilustrační foto.
9

Stížnost na lékaře? Pacient platí za důkazy. Komora to chce změnit

Amazon v Dobrovízi.
DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Brexit bude drahý. Pro všechny

Britská premiérka Theresa Mayová dnes oficiálně posílá do Bruselu dopis, kterým odstartuje to, čemu se říká „proces odchodu z EU". Co může brexit znamenat pro Británii a co pro samotnou i unii?

Spartě hrozí kolaps. Fanoušci napsali Křetínskému: Ukončete chaos

Kdyby mohly fotbalové kluby mluvit, Sparta by si asi teď postěžovala: Jsem jako fackovací panák. Ano, bez přehánění se dá říct, ženejúspěšnější celek v české historii dostává jednu ránu za druhou. Neustálé výměny trenérů, krach v Evropě, vzdalující se vidina titulu a také lapálie Tomáše Rosického.Může být hůř? Odpověď zní: samozřejmě. Poslední políček dostala Sparta od vlastních příznivců. Před nedělním derby se Slavií se ozvala nejvěrnější skupina: oficiální fankluby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies