VYBERTE SI REGION

Zaměstnavatelé: Nábor absolventů brzdí jejich nereálné představy o mzdě

Praha – Zaměstnávání absolventů brzdí jejich nereálné představy o mzdě. Vyplynulo to z průzkumu Národního ústavu vzdělávání (NÚV), v němž loni odpovědělo 543 zaměstnavatelů v průmyslu. Na začínajících pracovnících naopak oceňují, že si je mohou vychovat podle svého. Mladí jsou flexibilnější a lépe se orientují v nových technologiích, plyne z průzkumu.

17.7.2013 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock.com

Nereálné představy o výši mzdy, pracovní době a pracovním zařazení uvedlo jako důvody pro nepřijetí absolventa přes 30 procent respondentů. Téměř 30 procent má také za to, že na některé pozice člověka bez zkušeností nelze přijmout. Některým zaměstnavatelům vadí také delší doba nutná pro zapracování začínajícího pracovníka.

„Hlavním důvodem pro přijetí absolventa je jeho nezatíženost předchozími pracovními návyky a jeho předpokládaná ochota se dále vzdělávat. Firmy působící v sekundárním sektoru oceňují také flexibilitu absolventů, jejich dovednosti v práci s počítačem, ale i jejich novější teoretické znalosti a znalosti nových technologií. Podle představ zaměstnavatelů jsou absolventi jazykově vybaveni a mají originální nápady," tvrdí průzkum.

Na 19 procent zaměstnavatelů uvedlo, že při náboru nedělají rozdíl mezi absolventy a pracovníky s praxí, dalších 51 procent firem k praxi přihlíží jen v některých případech. Zatímco u zkušenějších uchazečů firmy posuzují hlavně jejich předchozí praxi, u absolventů se více zaměřují na dosažené vzdělání. „U absolventů zaměstnavatelé ocení také flexibilitu, důslednost, komunikativnost, schopnost týmové práce a orientaci v oboru," stojí ve zprávě NÚV.

Právě v těchto takzvaně měkkých dovednostech mají prý ale mladí lidé leckdy rezervy. Podle firem by se měli naučit zejména nést odpovědnost, řešit problémy, důležitá je i ochota učit se novým věcem. „V případě absolventů středního vzdělání s maturitou a vysokoškolského vzdělání by podle zaměstnavatelů měl být kladen větší důraz i na rozvoj umění jednat s lidmi a schopnosti rozhodovat se," plyne z průzkumu. U učňů by se zase měla více rozvíjet schopnost porozumět textu a pracovním instrukcím.

Ačkoliv odborné profesní znalosti tvoří stále základ, jen s nimi už si absolventi nevystačí, a to ani v technických profesích. Zaměstnavatelé dávají přednost spíše širokému profesnímu rozhledu proti hlubokým znalostem v úzce vymezené oblasti.

Podle jiné studie NÚV je nyní absolventů bez práce nejvíc od začátku krize v roce 2008, na konci dubna jich bylo 16.500.

Autor: ČTK

17.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Při náletech v syrské provincii Idlib zahynulo nejméně 46 lidí

Damašek - Při několika náletech v syrské provincii Idlib, ovládané z velké části povstalci, zahynulo dnes nejméně 46 lidí. Většina mrtvých jsou civilisté, uvedli opoziční aktivisté ze Syrské organizace pro lidská práva (SOHR), která situaci v zemi monitoruje z Británie.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo a který shodou okolností zemřel před 23 lety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies