VYBERTE SI REGION

Zaměstnavatelé zatím platy výrazně nezvyšují, zjistil průzkum

Praha - Firmy letos přes výrazný nárůst volných pracovních pozic a obtížnosti je obsadit neplánují výrazné či plošné zvyšování mezd. To se týká spíše konkrétních pozic, kde se vyžaduje specifická znalost či zkušenost. Vyplývá to z průzkumu společnosti Hays v ČR, který vznikl vyhodnocením 5000 pracovních nabídek a 20.000 potenciálních uchazečů o zaměstnání, které firma registrovala v roce 2015.

18.2.2016 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: DENÍK/Vít Šimánek

Na 36 procent firem bude v roce 2016 plošně zvyšovat mzdy o částku nepřesahující pět procent. Na základě individuálních jednání se platy zvyšují v 21 procentech případů, pouze vybraným zaměstnancům zvýší mzdu 39 procent společností. Naopak ke zvyšování mezd se vůbec nechystá 4,5 procenta zaměstnavatelů.

V doplňujícím průzkumu o plánech v oblasti náboru, mzdové politiky a změny v benefitech se vyjádřilo 400 organizací a 1500 zaměstnanců. Oživení ekonomiky ovlivnilo zaměstnance, kteří jsou v době 'boomu' pracovních míst více otevřeni novým nabídkám. Na 37 procent oslovených zaměstnanců plánuje letos kariérní změnu, 40 procent změnu zaměstnavatele nevylučuje a pět procent očekává změnu pozice v rámci firmy, ať už jde o povýšení či přechod na jinou pozici.

Zaměstnanci očekávají od nové role v první řadě finanční polepšení (69 procent). Neméně důležitý je i kariérní růst a posun na vyšší pozici (62 procent). Změnu za účelem získání atraktivnější pracovní náplně zvažuje 51 procent odpovídajících.

Pokud jde o zvyšování mezd, více než sedmina zaměstnanců uvedla, že v jejich případě k němu dochází na pravidelné bázi. Zvyšování mezd se podle průzkumu stává stále více individuální záležitostí. Na 18 procent respondentů si zvýšení osobně vyjednalo se svým nadřízeným a dalších 34 procent se k tomuto kroku chystalo. Stejný počet zaměstnanců zvýšení mzdy v roce 2016 neočekává.

Co se benefitů týče, zaměstnanci mají nyní příležitost volit více možností a většina respondentů se jednoznačně shodla a za nejatraktivnější zvolila flexibilitu. Nejžádanějšími benefity jsou flexibilní pracovní doba a dovolená navíc (po 72 procentech), home office (66 procent) a zdravotní volno, tedy sickdays (61 procent). Naopak relativně nízký zájem projevují zaměstnanci o firemní akce, příspěvky na kulturu, MHD či dovolenou.

Autor: ČTK

18.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Požár se snažilo zkrotit pět hasičských jednotek. Plameny ale dům zničily.

FOTO: Zapálil si dům a pokusil se o sebevraždu. Kvůli exekuci

Varnsdorf – Do dluhové pasti, která ho dohnala až 
k dvěma zoufalým činům, se dostal muž z Varnsdorfu. Tento týden měl kvůli exekuci přijít o dům ve Studánce. Na poslední chvíli se ho proto rozhodl zapálit. Sám se následně pokusil o sebevraždu.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies