VYBERTE SI REGION

Zavedení německých dálničních známek se komplikuje

Berlín - Zavedení dálničních známek pro osobní auta v Německu provázení komplikace. Ministr dopravy Alexander Dobrindt zatím nepředložil do vlády detailní návrh systému, přestože původně avizoval jeho představení do poloviny roku. Proti Dobrindtovým představám, jak by mělo zpoplatnění německých dálnic vypadat, navíc o víkendu znovu protestoval eurokomisař pro dopravu Siim Kallas, podle něj by takový systém diskriminoval zahraniční řidiče.

30.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Dobrindt počítá s tím, že by dálniční známky pro osobní vozidla byly povinné od roku 2016. Podle jeho plánů by si je museli pořizovat všichni motoristé využívající německé dálnice. Majitelé aut registrovaných v Německu by si ale mohli cenu známky odečíst z daně z vlastnictví motorového vozidla.

Ministerstvo financí, s nímž chce Dobrindt při zavádění systému kvůli vytvoření nové daňové úlevy spolupracovat, však dosud nedostalo od ministerstva dopravy žádné podklady. "Nemůžeme proto počítat s tím, že zákon rychle vznikne," uvedla mluvčí úřadu financí. Podle ní je nepravděpodobné, že by se poslanci mohli začít předlohou zabývat ještě před parlamentními prázdninami, které začnou 11. července.

Proti Dobrindtovu návrhu se také znovu postavila Evropská komise. "Není možné, aby domácí řidiči dostali mýtné automaticky zpátky na daních. Všichni uživatelé silnic musí platit stejné poplatky," napsal eurokomisař Kallas v komentáři v nedělním vydání deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung. Takový princip by podle Kallase představoval porušení zákazu diskriminace, který je zakotvený v evropských smlouvách.

Na zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta se dohodla loni vytvořená vláda konzervativní unie CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové a sociální demokracie (SPD). Podmínkou ale je, že se tím nezvýší finanční zátěž pro německé řidiče.

Zatím není jasné, kolik by dálniční známka měla stát. Německá média spekulují o částce 100 eur (2750 korun) za rok. Vybrané peníze by měly posloužit pro rekonstrukce a další výstavbu německých dálnic. Podle dopravních odborníků je jen pro udržení německých dálnic v současném stavu ročně potřeba 4,7 miliardy eur (129 miliard korun).

Autor: ČTK

30.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Ilustrační foto.

Šok. Brazilská policie našla spálené tělo zpěvačky hitu Lambada

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Vicekancléř Gabriel: AfD se radikalizuje, měla by ji sledovat kontrarozvědka

Berlín - Německý vicekancléř Sigmar Gabriel navrhuje, aby německou protiimigrační stranu Alternativa pro Německo (AfD) sledovala tajná služba. Reaguje tak na hojně kritizované výroky představitele AfD Björna Höckeho, který vyjádřil nelibost nad přítomností památníku holokaustu v Berlíně.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies