VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zavedení německých dálničních známek se komplikuje

Berlín - Zavedení dálničních známek pro osobní auta v Německu provázení komplikace. Ministr dopravy Alexander Dobrindt zatím nepředložil do vlády detailní návrh systému, přestože původně avizoval jeho představení do poloviny roku. Proti Dobrindtovým představám, jak by mělo zpoplatnění německých dálnic vypadat, navíc o víkendu znovu protestoval eurokomisař pro dopravu Siim Kallas, podle něj by takový systém diskriminoval zahraniční řidiče.

30.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Dobrindt počítá s tím, že by dálniční známky pro osobní vozidla byly povinné od roku 2016. Podle jeho plánů by si je museli pořizovat všichni motoristé využívající německé dálnice. Majitelé aut registrovaných v Německu by si ale mohli cenu známky odečíst z daně z vlastnictví motorového vozidla.

Ministerstvo financí, s nímž chce Dobrindt při zavádění systému kvůli vytvoření nové daňové úlevy spolupracovat, však dosud nedostalo od ministerstva dopravy žádné podklady. "Nemůžeme proto počítat s tím, že zákon rychle vznikne," uvedla mluvčí úřadu financí. Podle ní je nepravděpodobné, že by se poslanci mohli začít předlohou zabývat ještě před parlamentními prázdninami, které začnou 11. července.

Proti Dobrindtovu návrhu se také znovu postavila Evropská komise. "Není možné, aby domácí řidiči dostali mýtné automaticky zpátky na daních. Všichni uživatelé silnic musí platit stejné poplatky," napsal eurokomisař Kallas v komentáři v nedělním vydání deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung. Takový princip by podle Kallase představoval porušení zákazu diskriminace, který je zakotvený v evropských smlouvách.

Na zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta se dohodla loni vytvořená vláda konzervativní unie CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové a sociální demokracie (SPD). Podmínkou ale je, že se tím nezvýší finanční zátěž pro německé řidiče.

Zatím není jasné, kolik by dálniční známka měla stát. Německá média spekulují o částce 100 eur (2750 korun) za rok. Vybrané peníze by měly posloužit pro rekonstrukce a další výstavbu německých dálnic. Podle dopravních odborníků je jen pro udržení německých dálnic v současném stavu ročně potřeba 4,7 miliardy eur (129 miliard korun).

Autor: ČTK

30.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký prezident Donald Trump.
2 22

Konec Obamacare tvrdě dopadne na Trumpovy voliče

Sprinterský fenomén Usain Bolt. Bude se radovat ze zlata i na srpnovém MS v Londýně?
1 5

Usain Bolt: Chci do sbírky poslední Zlatou tretru. Tady je to vždy ohromné

První svezení v omlazené Škodě Citigo. V čem je teď lepší?

Česká verze malých koncernových trojčat se nedávno dočkala faceliftu. Vedle změn v oblasti vzhledu přibyly také nové prvky výbavy, zejména v oblasti konektivity. Takže co všechno Citigo po faceliftu umí a jak vlastně jezdí?

Zeman se setká s rakouským protějškem Van der Bellenem

Rakouský prezident Alexander Van der Bellen se dnes na Pražském hradě setká s českým protějškem Milošem Zemanem. Po přijetí s vojenskými poctami na nádvoří Pražského hradu bude následovat soukromé setkání.

Drnovický stadion je opět na prodej. Cena? O polovinu víc, než při dražbě

Místo dělníků pracujících na opravách je na drnovickém fotbalovém stadionu stále klid. Nejenže vypadá stejně jako před dražbou, která se konala před rokem a čtvrt. Jeho nový majitel, brněnská společnost Mengas, se rozhodl, že ho znovu prodá. Koupit by ho podle něj měla obec. Za devět milionů.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu spor mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies