VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zavedení německých dálničních známek se komplikuje

Berlín - Zavedení dálničních známek pro osobní auta v Německu provázení komplikace. Ministr dopravy Alexander Dobrindt zatím nepředložil do vlády detailní návrh systému, přestože původně avizoval jeho představení do poloviny roku. Proti Dobrindtovým představám, jak by mělo zpoplatnění německých dálnic vypadat, navíc o víkendu znovu protestoval eurokomisař pro dopravu Siim Kallas, podle něj by takový systém diskriminoval zahraniční řidiče.

30.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

Dobrindt počítá s tím, že by dálniční známky pro osobní vozidla byly povinné od roku 2016. Podle jeho plánů by si je museli pořizovat všichni motoristé využívající německé dálnice. Majitelé aut registrovaných v Německu by si ale mohli cenu známky odečíst z daně z vlastnictví motorového vozidla.

Ministerstvo financí, s nímž chce Dobrindt při zavádění systému kvůli vytvoření nové daňové úlevy spolupracovat, však dosud nedostalo od ministerstva dopravy žádné podklady. "Nemůžeme proto počítat s tím, že zákon rychle vznikne," uvedla mluvčí úřadu financí. Podle ní je nepravděpodobné, že by se poslanci mohli začít předlohou zabývat ještě před parlamentními prázdninami, které začnou 11. července.

Proti Dobrindtovu návrhu se také znovu postavila Evropská komise. "Není možné, aby domácí řidiči dostali mýtné automaticky zpátky na daních. Všichni uživatelé silnic musí platit stejné poplatky," napsal eurokomisař Kallas v komentáři v nedělním vydání deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung. Takový princip by podle Kallase představoval porušení zákazu diskriminace, který je zakotvený v evropských smlouvách.

Na zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta se dohodla loni vytvořená vláda konzervativní unie CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové a sociální demokracie (SPD). Podmínkou ale je, že se tím nezvýší finanční zátěž pro německé řidiče.

Zatím není jasné, kolik by dálniční známka měla stát. Německá média spekulují o částce 100 eur (2750 korun) za rok. Vybrané peníze by měly posloužit pro rekonstrukce a další výstavbu německých dálnic. Podle dopravních odborníků je jen pro udržení německých dálnic v současném stavu ročně potřeba 4,7 miliardy eur (129 miliard korun).

Autor: ČTK

30.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
72 13

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

V Bruselu se jedná o jednotném postupu Evropské unie při brexitu

V hlavním městě Belgie a EU se dnes schází k jednání 27 členských států Evropské unie. Mají dohodnout taktiku, jak bude dvouleté období odchodu Velké Británie z unie vypadat. Ale už před jednáním poslal Britům vzkaz například německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Otevřene řekl, že na rovné podmínky, které mají stávající zbylé země unie musí Velká Británie zapomenout. Ta by měla definitivně ukončit své členství na jaře roku 2019.

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Mrazy jsou na ústupu. Škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies