Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zboží z internetu si Češi častěji vyzvedávají osobně

Praha – Stále více zákazníků tuzemských internetových obchodů si objednané zboží chodí osobně vyzvednout, aby nemuseli platit poplatky za dopravu či čekat i několik dní na jeho doručení. Internetové obchody proto v Česku rozšiřují síť svých kamenných poboček a vznikají i místa specializovaná na vydávání zboží nakoupeného v e-shopech.

3.2.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

„Podle našich výzkumů využilo loni osobní odběr přibližně 52 procent nakupujících na internetu. Pokud by měl e-shop pobočku v blízkosti bydliště nebo zaměstnání zákazníka, pak by mělo zájem o osobní odběr více než 92 procent nakupujících,“ sdělil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Zájem o osobní odběr podle Demutha postupně roste i kvůli tomu, že Češi na internetu stále častěji nakupují levnější zboží, takže nechtějí platit relativně vysoký poplatek za poštovné. Kamenné pobočky proto postupně otevírají všechny velké internetové obchody, jako je například Mall.cz, Kasa.cz či T.S. Bohemia.

Nárůst v řádech stovek procent

„Rostoucí podíl zákazníků preferuje při on-line nákupech osobní odběr. Po otevření kamenné prodejny Kasahouse v Praze na Černém Mostě došlo k výraznému nárůstu osobních odběrů zboží, a to v řádech stovek procent,“ uvedla marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková. Obchod Kasa.cz má nyní tři kamenné pobočky.

Lidé si mohou zboží objednané na internetu za poplatek vyzvednout také ve zhruba dvou desítkách pražských samoobsluh Žabka. Síť výdejních míst pro internetové obchody buduje i portál Uloženka.cz, který začal spolupracovat s internetovým srovnávačem Heureka.cz. Všechny pobočky Uloženky.cz, kterých je nyní v Česku a na Slovensku pět, budou označeny logem HeurekaPoint.

„Do budoucna počítáme s rozvojem těchto míst i o další služby, jako je poskytování nadstandardního servisu, rozšiřování otevírací doby nebo možnost reklamace přímo na HeurekaPointu,“ podotkl Tomáš Hodboď ze srovnávače Heureka.cz.

Obliba internetových obchodů v posledních letech roste

Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy více než v roce 2010. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

3.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dílčí výsledky houbařských výprav Jiřího Laštůvky z uplynulého týdne.
2 4

Hlinecký houbař nanosil za týden z lesa přes tisíc hřibů

Ilustrační foto
18

Do půlky srpna má být mírně chladněji a deštivěji, než je zvykem

Stovky těl bojovníků Islámského státu čekají na repatriaci z Libye

Ještě sedm měsíců poté, co libyjské síly porazily Islámský stát ve městě Syrta, zůstávají stovky těl zahraničních bojovníků za Islámský stát uloženy v chladících boxech. Libyjské úřady jednají s vládami různých zemí o tom, jak s nimi naložit. 

V Lokti zahynul mladý motokrosař

Motokrosové mistrovství světa v Lokti si vybralou krutou daň. V sobotním závodě evropského šampionátu do 85 ccm 13letý Moldavan Igor Cuharcius havaroval při dopadu svého stroje na dvojskoku z horní části okruhu.

Myslivci rozmisťovali pachové ohradníky. Ty mají zabránit migraci divočáků

/VIDEO/ Tisíce kelímků s pěnou a koncentrátem, stovky myslivců, desítky kilometrů. Tak v sobotu vypadala hranice zlínského okresu od brzkých ranních hodin.

Kláštery nabízejí poznání, odpočinek, ubytování i nové zážitky

Kláštery jako cíl výletů, seznámení s historií i nalezení chvíle klidu v uspěchaném světě prezentuje web Klášterní stezky. Vytvořili ho učitelé a studenti pražské pedagogické fakulty a zahrnuje podrobné informace o více než dvacítce klášterů v Čechách a na Moravě. Seznamuje s řeholním životem i s tím, jak církev postupně staleté objekty renovuje. Kláštery jsou stále více objevovanou skupinou památek, která láká zájemce o kulturu i milovníky technických či přírodních památek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení