VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zboží z internetu si Češi častěji vyzvedávají osobně

Praha – Stále více zákazníků tuzemských internetových obchodů si objednané zboží chodí osobně vyzvednout, aby nemuseli platit poplatky za dopravu či čekat i několik dní na jeho doručení. Internetové obchody proto v Česku rozšiřují síť svých kamenných poboček a vznikají i místa specializovaná na vydávání zboží nakoupeného v e-shopech.

3.2.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

„Podle našich výzkumů využilo loni osobní odběr přibližně 52 procent nakupujících na internetu. Pokud by měl e-shop pobočku v blízkosti bydliště nebo zaměstnání zákazníka, pak by mělo zájem o osobní odběr více než 92 procent nakupujících,“ sdělil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Zájem o osobní odběr podle Demutha postupně roste i kvůli tomu, že Češi na internetu stále častěji nakupují levnější zboží, takže nechtějí platit relativně vysoký poplatek za poštovné. Kamenné pobočky proto postupně otevírají všechny velké internetové obchody, jako je například Mall.cz, Kasa.cz či T.S. Bohemia.

Nárůst v řádech stovek procent

„Rostoucí podíl zákazníků preferuje při on-line nákupech osobní odběr. Po otevření kamenné prodejny Kasahouse v Praze na Černém Mostě došlo k výraznému nárůstu osobních odběrů zboží, a to v řádech stovek procent,“ uvedla marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková. Obchod Kasa.cz má nyní tři kamenné pobočky.

Lidé si mohou zboží objednané na internetu za poplatek vyzvednout také ve zhruba dvou desítkách pražských samoobsluh Žabka. Síť výdejních míst pro internetové obchody buduje i portál Uloženka.cz, který začal spolupracovat s internetovým srovnávačem Heureka.cz. Všechny pobočky Uloženky.cz, kterých je nyní v Česku a na Slovensku pět, budou označeny logem HeurekaPoint.

„Do budoucna počítáme s rozvojem těchto míst i o další služby, jako je poskytování nadstandardního servisu, rozšiřování otevírací doby nebo možnost reklamace přímo na HeurekaPointu,“ podotkl Tomáš Hodboď ze srovnávače Heureka.cz.

Obliba internetových obchodů v posledních letech roste

Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy více než v roce 2010. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

3.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

/INFOGRAFIKA/- Rusové dnes nová území obsazují. Bývaly doby, kdy se jich zbavovali. Před 150 lety prodali Aljašku Spojeným státům.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Audit Deníku: Na „kotlíky“ se stály fronty. Kontroly jsou i v domech

Kdyby chtěl žertovat s voliči, může Richard Brabec (ANO) tvrdit, že je jediným ministrem této vlády, kvůli kterému byli lidé ochotni bivakovat celou noc venku na chodníku. Není se co divit. Neexistuje moc možností, jak od státu dostat až 127 tisíc korun na nové topení. Kvůli kotlíkovým dotacím se proto lidé ochotně stavěli do front a na jejich bilanci se zaměřil další díl Volebního auditu.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies