VYBERTE SI REGION

Zboží z internetu si Češi častěji vyzvedávají osobně

Praha – Stále více zákazníků tuzemských internetových obchodů si objednané zboží chodí osobně vyzvednout, aby nemuseli platit poplatky za dopravu či čekat i několik dní na jeho doručení. Internetové obchody proto v Česku rozšiřují síť svých kamenných poboček a vznikají i místa specializovaná na vydávání zboží nakoupeného v e-shopech.

3.2.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

„Podle našich výzkumů využilo loni osobní odběr přibližně 52 procent nakupujících na internetu. Pokud by měl e-shop pobočku v blízkosti bydliště nebo zaměstnání zákazníka, pak by mělo zájem o osobní odběr více než 92 procent nakupujících,“ sdělil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Zájem o osobní odběr podle Demutha postupně roste i kvůli tomu, že Češi na internetu stále častěji nakupují levnější zboží, takže nechtějí platit relativně vysoký poplatek za poštovné. Kamenné pobočky proto postupně otevírají všechny velké internetové obchody, jako je například Mall.cz, Kasa.cz či T.S. Bohemia.

Nárůst v řádech stovek procent

„Rostoucí podíl zákazníků preferuje při on-line nákupech osobní odběr. Po otevření kamenné prodejny Kasahouse v Praze na Černém Mostě došlo k výraznému nárůstu osobních odběrů zboží, a to v řádech stovek procent,“ uvedla marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková. Obchod Kasa.cz má nyní tři kamenné pobočky.

Lidé si mohou zboží objednané na internetu za poplatek vyzvednout také ve zhruba dvou desítkách pražských samoobsluh Žabka. Síť výdejních míst pro internetové obchody buduje i portál Uloženka.cz, který začal spolupracovat s internetovým srovnávačem Heureka.cz. Všechny pobočky Uloženky.cz, kterých je nyní v Česku a na Slovensku pět, budou označeny logem HeurekaPoint.

„Do budoucna počítáme s rozvojem těchto míst i o další služby, jako je poskytování nadstandardního servisu, rozšiřování otevírací doby nebo možnost reklamace přímo na HeurekaPointu,“ podotkl Tomáš Hodboď ze srovnávače Heureka.cz.

Obliba internetových obchodů v posledních letech roste

Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy více než v roce 2010. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

3.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies