Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi začínají preferovat značkové zboží

Praha /ANKETA/ - Pořekadlo, že Češi šijí u vietnamských trhovců, už začíná být minulostí. Podle průzkumu zaměřeného na sportovní oblečení, který pro společnost Lifestyle Sports zpracovala Incoma Research, drtivá většina nakupuje ve specializovaných obchodech.

26.9.2008 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milena Marešová

Na počty trhovců to ale příliš velký vliv nemá. Jen mění sortiment.

Nakupujete raději ve specializovaných obchodech nebo na tržnicích? Hlasujte v anketě, diskutujte pod článkem!

„Ve specializovaných obchodech nakupují sportovní oblečení a obuv čtyři z pěti lidí v zemi, v tržnicích pak jedno procento. I kdyby se někdo styděl přiznat k nákupům u trhovců, je jasné, že zájem o kvalitu v Česku narostl. Lidé dnes stále častěji dávají přednost kvalitním originálům před levnými padělky, jejichž životnost je nízká,“ sdělil Michal Pospíšil, generální ředitel Lifestyle Sports.

Podle odborníků je to především díky vyšším příjmům, které za poslední léta výrazně vzrostly. V roce 2000 podle statistiků Češi vydělávali v průměru 71 korun za hodinu. O dva roky později to bylo už 87 korun a vloni dokonce 117 korun. Přesto ale ve srovnání s vyspělými státy Evropy jsou tuzemské platy hluboce podprůměrné, což je i důvod, proč Češi nejčastěji nakupují ve slevách.

Trhovci hlady neumřou, je jich stále dostatek

Společnost ABL, která se zabývá odhalování falzifikátů, pro změnu říká, že úplná pohroma se díky vyšší životní úrovni na vietnamské trhovce nechystá. Svou klientelu si vždy najdou, i když musí trochu obměnit sortiment.

„U vietnamských trhovců stále hojně nakupuje nezanedbatelné procento Čechů,“ říká generální ředitel ABL Vít Bárta. „Tato klientela má zájem spíše o běžný, neznačkový textil, neznačkovou obuv, spotřební zboží či zeleninu. Je ale pravdou, že odzvonilo dobám, kdy si Češi kupovali věci se čtyřmi pruhy, nápisem PLIMA, či NIHE,“ dodává.

To, že mají Češi více peněz, se ani příliš nepodepsalo na úbytku tržnic. Podle ABL jejich počet zůstává více méně stejný. Z velké části je to způsobeno i tím, že zejména v příhraničních oblastech jsou hlavní klientelou Němci a Rakušané. Proto ani často tamní vietnamští prodejci neumí česky, ve svém byznysu to totiž nepotřebují.

Autor: Vojtěch Janda

Nakupujete ve specializovaných obchodech nebo na tržnicích?

Raději ve specializovaných obchodech

85 %

Raději na tržnicích

9 %

Jednou ve special. obchodech, podruhé na tržnicích

6 %

Hlasovalo: 33

Anketa byla ukončena

26.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky

Viděli jste je? Policie hledá dvě zmizelá děvčátka z Prahy

Bezpečnostní kontroly před branami Chrámové hory v Jeruzalémě.
10

Izrael ustoupil. Ochranné rámy u vchodů na Chrámovou horu odstraní

EXKLUZIVNĚ

Zločin, nebo neštěstí? Policie pro ověření vyhazovala z 6. patra hotelu figurínu

Policie v Pardubicích rekonstruovala poslední okamžiky života 45leté ženy: pád z okna hotelu. K čemu policisté dospěli?

Do Turecka jen na vlastní nebezpečí, varují Němci

Diplomatická válka mezi Spolkovou republikou Německo a Tureckem pokračuje. Istanbul totiž stále zadržuje německého aktivistu.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Fanoušci na britských ostrovech jsou zvyklí na ledacos. Už dávno se tam smířili s tím, že vstupenka na fotbalový šlágr je dražší než letenka do Ameriky. Mnozí si (chtě nechtě) také zvykli, že klub jejich srdce vlastní boháči ze zahraničí. A nevadí jim ani to, že po hřišti neběhá žádný Angličan. Pravda, je to výjimečné, nicméně třeba Chelsea má ve svém kádru jediného domácího hráče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení