VYBERTE SI REGION

Češi začínají preferovat značkové zboží

Praha /ANKETA/ - Pořekadlo, že Češi šijí u vietnamských trhovců, už začíná být minulostí. Podle průzkumu zaměřeného na sportovní oblečení, který pro společnost Lifestyle Sports zpracovala Incoma Research, drtivá většina nakupuje ve specializovaných obchodech.

26.9.2008 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milena Marešová

Na počty trhovců to ale příliš velký vliv nemá. Jen mění sortiment.

Nakupujete raději ve specializovaných obchodech nebo na tržnicích? Hlasujte v anketě, diskutujte pod článkem!

„Ve specializovaných obchodech nakupují sportovní oblečení a obuv čtyři z pěti lidí v zemi, v tržnicích pak jedno procento. I kdyby se někdo styděl přiznat k nákupům u trhovců, je jasné, že zájem o kvalitu v Česku narostl. Lidé dnes stále častěji dávají přednost kvalitním originálům před levnými padělky, jejichž životnost je nízká,“ sdělil Michal Pospíšil, generální ředitel Lifestyle Sports.

Podle odborníků je to především díky vyšším příjmům, které za poslední léta výrazně vzrostly. V roce 2000 podle statistiků Češi vydělávali v průměru 71 korun za hodinu. O dva roky později to bylo už 87 korun a vloni dokonce 117 korun. Přesto ale ve srovnání s vyspělými státy Evropy jsou tuzemské platy hluboce podprůměrné, což je i důvod, proč Češi nejčastěji nakupují ve slevách.

Trhovci hlady neumřou, je jich stále dostatek

Společnost ABL, která se zabývá odhalování falzifikátů, pro změnu říká, že úplná pohroma se díky vyšší životní úrovni na vietnamské trhovce nechystá. Svou klientelu si vždy najdou, i když musí trochu obměnit sortiment.

„U vietnamských trhovců stále hojně nakupuje nezanedbatelné procento Čechů,“ říká generální ředitel ABL Vít Bárta. „Tato klientela má zájem spíše o běžný, neznačkový textil, neznačkovou obuv, spotřební zboží či zeleninu. Je ale pravdou, že odzvonilo dobám, kdy si Češi kupovali věci se čtyřmi pruhy, nápisem PLIMA, či NIHE,“ dodává.

To, že mají Češi více peněz, se ani příliš nepodepsalo na úbytku tržnic. Podle ABL jejich počet zůstává více méně stejný. Z velké části je to způsobeno i tím, že zejména v příhraničních oblastech jsou hlavní klientelou Němci a Rakušané. Proto ani často tamní vietnamští prodejci neumí česky, ve svém byznysu to totiž nepotřebují.

Autor: Vojtěch Janda

Nakupujete ve specializovaných obchodech nebo na tržnicích?

Raději ve specializovaných obchodech

85 %

Raději na tržnicích

9 %

Jednou ve special. obchodech, podruhé na tržnicích

6 %

Hlasovalo: 33

Anketa byla ukončena

26.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Prezidentský pár na Hradě uspořádal třetí charitativní ples

Večeři s prezidentským párem, výlet do Londýna či Paříže, divočáka z lánské obory nebo lístky na koncert Karla Gotta mohli na pátečním reprezentačním plese Ivany a Miloše Zemanových vyhrát hradní hosté. Za vstupenku na ples do Španělského sálu, která je zároveň lístkem do tomboly, museli zaplatit 8 tisíc korun. Sál byl i přesto zcela zaplněn. Mezi hosty nechyběla řada současných ministrů.

Kristýna Plíšková padla s jedničkou, fandil jí oscarový herec Russell Crowe

Melbourne – V prvním kole se prala s horkem, ale vyhrála. Ve druhém Kristýna Plíšková překonala Beguovou a vyrovnala své grandslamové maximum. Ve třetím ale lounská rodačka narazila na Kerberovou a s Australian Open se rozloučila.

AKTUALIZOVÁNO

Kontrolou kotlů si bude lámat hlavu Ústavní soud

Praha – Poslanci TOP 09 a ODS v pátek u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší. Podle ní mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies