VYBERTE SI REGION

Ženám dělají rodinné výdaje větší starosti než mužům

Praha – Českým ženám dělají rodinné výdaje větší starosti než mužům. Češky také víc trápí nízký životní standard a projevují větší ochotu k využití půjčky pro pokrytí nečekaných nákladů nebo nákup domácího spotřebiče. Vyplývá to z průzkumu společnosti Provident Financial, který uskutečnila výzkumná agentura YouGov v ČR mezi 3887 respondentů.

4.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Téměř polovina českých mužů (45 procent) je spokojena se svou životní úrovní, což je výrazně více než u českých žen. Svůj životní standard považuje za dobrý nebo velmi dobrý jen zhruba třetina Češek. Nespokojeno nebo velmi nespokojeno se svou stávající životní úrovní je 30 procent žen a 25 procent mužů. České ženy si také dělají větší starosti s každodenními výdaji než jejich protějšky (ženy 67 procent, muži 61 procent).

„Ženy se častěji starají o domácnost, mívají proto lepší přehled o rodinných výdajích. Vědí, co v domácnosti chybí, co je potřeba nakoupit a jaké platby se musí uhradit. S tím souvisí také starost, jak tyto běžné výdaje financovat," uvedla marketingová ředitelka Providentu Renata Salata.

Právě běžné životní výdaje považují Češi shodně za svou největší starost (64 procent), s velkým odstupem následuje obava ze ztráty zaměstnání (13 procent). Žádné starosti nemají jen čtyři procenta Čechů. Zhruba čtvrtina respondentů v ČR uvedla, že očekává v tomto roce zlepšení své životní úrovně (28 procent). Naopak 23 procent Čechů se obává, že se v následujících 12 měsících jejich ekonomická situace zhorší.

Na co by si Češi půjčili?

Většina Čechů nemá problém se splácením svých závazků (72 procent). Půjčku si jsou nejčastěji ochotni vzít na neočekávané výdaje (55 procent). Domácí spotřebiče jsou celkově druhým nejčastějším důvodem, který respondenti uváděli jako účel půjčky (35 procent). Necelá desetina by si půjčila na jídlo, pětina na zdravotní péči. Překvapivým výsledkem bylo snížení ochoty zadlužit se na zdravotní výdaje s rostoucím věkem.

Při rozhodování o půjčce Češi zvažují hlavně svou schopnost splácet (70 procent). Úvěr vybírají podle celkové výše splácené částky (54 procent) i podle pověsti úvěrové společnosti (50 procent).

Jen čtyři procenta respondentů se při zvažování půjčky obává toho, co si o jejich zadlužení pomyslí rodina nebo přátelé. Právě na ně se v případě finančních problémů nejčastěji obracejí. Polovinu respondentů požádal v posledních šesti měsících někdo z jejich blízkého okolí o finanční pomoc.

Autor: ČTK

4.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na osm přeživších včetně dvou dětí, všechny už se podařilo vyprostit. V hotelu bylo podle dostupných informací přes 30 osob.

AKTUALIZUJEME

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Ústí nad Labem – Speciální psovod z německého policejního ředitelství Zwickau přijel v pátek odpoledne do Ústí pátrat po ztracené školačce Michaele Patricii Muzikářové. Sedmiletá fenka Hipi má za sebou řadu úspěchů v kriminálních případech při pátrání po osobách v Polsku a v Německu.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies