Alespoň to vyplývá ze statistik největšího internetového prodejce zájezdů, společnosti Invia.cz.

„Pozorujeme pomalejší nástup zimní sezony ve srovnání s loňským rokem, to se týká i zájmu o zájezdy v období svátků,“ sdělil ČTK marketingový manažer Invie Michal Tůma.

Podle něj ještě stále zbývají volné kapacity u lyžařských zájezdů i rekreací u teplých moří. „Klienti mohou najít nabídku na trhu, nicméně tato je již omezena menším výběrem vhodných ubytovacích kapacit,“ uvedl Tůma.

Největší zájem o lyžování společnost registruje tradičně u Rakouska, Itálie a Francie, k moři se nejvíce létá do Egypta, Spojených arabských emirátů, Thajska, Dominikánské republiky a na Kubu.

U Čedoku podle marketingového ředitele Tomáše Brejchy poptávka ve srovnání s loňskem stagnuje, na Silvestra s Čedokem do zahraničí vycestují tisíce klientů. „Nabídka kapacit je omezená, ceny jsou o 20 až 100 procent vyšší oproti okrajovým termínům zimní sezony,“ upozornil Brejcha. Velkému zájmu se prý těší díky relativně příznivým cenám Egypt.

Zaznamenává se nárůst zájmu o Paříž

Významnou součástí předvánoční nabídky jsou takzvané eurovíkendy, tedy prodloužené – převážně nákupní – víkendové pobyty v evropských velkoměstech.

„Letos zaznamenáváme nárůst zájmu o Paříž. Turisté zde poptávají oproti loňsku více pobytů v luxusních hotelech a požadují také stále širší nabídku doplňkových služeb, jako jsou kabarety, vybrané restaurace nebo aktuální výstavy,“ uvedl manažer eurovíkendů v CK Neckermann Jan Sotona.

Zájem o předvánoční víkendy v zahraničí podle něj vzrostl u Neckermanna meziročně o desetinu. „Cestovka“ přitom zaznamenala změnu v nákupním chování Čechů, v minulých letech se prý do zahraničí jezdilo hlavně pro oblečení, letos se kupují především potraviny typické pro danou destinaci, například olivový olej nebo šunka ve Španělsku.