VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Živnostníci zuří kvůli omezení reklamy v Boleslavi

Mladá Boleslav - Nové nařízení rozšířilo zákaz větších reklamních ploch na celou Mladou Boleslav, pro malé firmy to může být pohroma.

19.1.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Bergman

Pro jedny pohroma, jiní to vítají.

Z ulic Mladé Boleslavi má zmizet velká část reklamy.

Jednatel autoservisu v Dukelské ulici, Vlastimil Šimlík, nevěřil vlastním uším, když slyšel o nařízení vedení města Mladá Boleslav k omezení reklamy v ulicích. Jeho firma je ve městě skoro dvacet let a do reklamy investuje dost peněz.

Reklama ani na plotě či na domě?

„To už si nemůžu dát ani reklamní ceduli na plot, aniž bych absolvoval půlroční řízení s úřady? To nás už chtějí zlikvidovat úplně, nebo co? Jasně vidím, že krize se projevuje víc a víc, práce není a nové zákazníky potřebujeme. Bez toho nemáme šanci, aby nás lidi objevili, pidinápisu na dveřích si nikdo nevšimne. Myslím, že to není úplně domyšlené a nesouhlasím s tím,“ řekl Deníku podnikatel Šimlík.

A rozhodně s takovým názorem není sám. „Město vede zejména ODS a TOP 09, které by měly podporovat živnostníky, ale zatím dělají pravý opak. Nejsem si přitom vědom, že by se tady v Mladé Boleslavi nějak dramaticky porušovala pravidla a bylo tady přeplakátováno, toho jsem si tedy nevšiml,“ říká provozovatel obchodu na Severním Městě.

Další lidé zase kritizují, že město hodlá regulovat i plochy soukromých vlastníků, což považují za zásah do jejich vlastnictví. Podle informací Deníku už kvůli tomu někdo podal stížnost na ministerstvo vnitra.

Většina ostatních lidí by ovšem regulaci reklamy uvítala. „Rozčilují mě stohy letáků ve schránce, lístečky za stěračem a billboardy, kam se podíváš,“ říká šestašedesátiletý Miloš Vaněk z Mladé Boleslavi.

Zákaz větších reklamních ploch ovšem není nic nového, platil už od roku 2005, ovšem pouze v rozšířeném centru Mladé Boleslavi. Podle nového nařízení se týká území celého města, tedy včetně okrajových a příměstských čtvrtí.

Nové opatření zároveň řeší i otázku umísťování nejrůznějších letáků na přední sklo za stěrače aut, což je třeba za deště pro řidiče dost nepříjemná záležitost. „Tenhle způsob reklamy je u nás ve městě úplně zakázaný, lidé by tím tedy neměli být obtěžováni,“ sdělil právník magistrátu Ladislav Řípa. Praxe je ovšem obvykle úplně jiná.

Už žádné jezdící a chodící reklamy

Nařízení města se dotkne také nejrůznějších „jezdících billboardů“, které často parkují v atraktivních lokalitách. Podobná vozidla od ledna mohou stát na stejném místě maximálně tři dny, poté jim městská policie může uložit pokutu až do výše několika tisíc korun.

Pod kontrolou jsou i pěší kampaně, takže nejrůznější dealery letáků už Boleslaváci nebudou potkávat tak často. „V žádném případě to ale nesouvisí s politickým bojem, regulace neplatí třeba právě pro prezentace politických stran a hnutí, netýká se ani charity nebo vzdělávacích akcí,“ upřesňuje právník Ladislav Řípa.

Živnostníci i přes všechna vysvětlení rozhodně nadšení nejsou, reklama je pro ně totiž základ konkurenčního boje. „Chápu, že reklama může v některých případech hyzdit město nebo historické památky a je potřeba ji nějak kontrolovat, ale přece není řešení všechno šmahem zakázat,“ myslí si Jana Horáková, která prodává v malém obchodě se smíšeným zbožím na periferii.

Z nařízení města:

„Veřejně přístupným místem mimo provozovnu se pro účely tohoto nařízení rozumí prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru a místo viditelné z veřejných prostorů.“

Jak nesmí být reklama šířena

• panely, plakáty, letáky a tiskoviny kromě těch, které jsou umístěny na určených plakátovacích plochách, na základě smlouvy uzavřené s městem
• tabule, tyče, pulty či jiné konstrukce a zařízení, ať pohybující se, nesené, opřené či zavěšené, včetně jejich osvětlení, umístěné bez předchozího písemného souhlasu města
• zařízení na fasádách objektů a plotech, s výjimkou objektů ve výstavbě a rekonstrukci, umístěná bez předchozího písemného souhlasu města
• letáky, navštívenky a vizitky šířené pochůzkovým způsobem bez předchozího písemného souhlasu města
• dopravní prostředky, u nichž je hlavním účelem jízdy šíření reklamy, bez předchozího písemného souhlasu města
• dopravní prostředky, umístěné na veřejně přístupném místě za účelem šíření reklamy po dobu delší jak tři dny
• plakáty, letáky, navštívenky či vizitky umísťované za stěrače či jiné součásti silničních motorových vozidel

Akce, na které se zákaz nevztahuje

• charitativní akce
• prezentace politických stran a hnutí,
• shromáždění, pouliční průvody a manifestace svolané podle zvláštního právního předpisu,
• vzdělávací a charitativní akce,
• akce pořádané nebo spolupořádané městem nebo příspěvkovými organizacemi a organizačními složkami zřízenými městem
• akce pořádané na základě smlouvy uzavřené mezi pořadatelem a městem

Autor: Šárka Charousková

19.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidé se přicházeli rozloučit se zesnulým kardinálem Miloslavem Vlkem 23. března do katedrály sv. Víta v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
6 15

VIDEO: Do chrámu sv. Víta přišli lidé uctít zesnulého kardinála Vlka

Sadiq Khan
AKTUALIZOVÁNO
7 10

Londýn se nikdy nenechá zastrašit terorem, řekl starosta Khan

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Šéf strážníků v Praze 1 byl obviněn ze zneužití pravomoci. Prý sebral telefon

Ředitel Městské policie Praha 1 Miroslav Stejskal byl obviněn ze zneužití pravomoci. Uvedla to ve čtvrtek televize Prima na základě vyjádření mluvčího pražské státní policie Tomáše Hulana. Stejskal údajně při kontrole auta, které asi neoprávněně parkovalo na místě pro invalidy, sebral a rozbil jednomu z kontrolovaných mobilní telefon.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies