Pro polovinu z nich pak představuje nástroj zajištění na stáří, což je však také nesprávné chápání jeho smyslu.

V reálném životě je úkolem životního pojištění finanční ochrana před nečekanými událostmi. „Přestože si navenek uvědomujeme skutečný význam pojistných produktů, stále od nich očekáváme i zisk. Ten sice v případě investičních typů pojištění pojištěná osoba skutečně získá, jedná se ovšem spíše o vedlejší efekt, který odpoutává pozornost od hlavního účelu. A tím je zajištění rodiny pro případ, že se nám něco stane," vysvětluje Helena Lazosová, ředitelka vývoje produktů a marketingu ING Životní pojišťovny. Spoření je podle průzkumu druhým nejčastějším motivem sjednání pojištění. Zužitkovat prostředky chce touto cestou 62 procent dotázaných.

U životního pojištění koluje mezi veřejností několik předsudků, které celou situaci komplikují. Podle průzkumu respondenti považují za důležitější různé druhy neživotního pojištění, nejčastěji auta a domácnosti.

Na ochranu zdraví však lidé často zapomínají, i když výpadek příjmu může být při dlouhodobé nemoci velmi citelný. Nemocenská totiž činí jen asi 60 procent denního vyměřovacího základu.