VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Značku Regionální potravina letos nově získalo 106 výrobků

Praha - Značku Regionální potravina získalo letos nově 106 výrobků. V pátém ročníku krajských soutěží o ně soutěžilo celkem 1294 produktů od 433 výrobců. Na tiskové konferenci to dnes uvedl ministr zemědělství Marian Jurečka. Zájem výrobců o značku roste, oproti prvnímu ročníku v roce 2010 vzrostl více než o třetinu.

21.7.2014 1
SDÍLEJ:

Ministr zemědělství Marian Jurečka.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Potravináři letos soutěžili v devíti kategoriích. Nejvíce se jich přihlásilo v Jihomoravském, Zlínském a Ústeckém kraji. K dnešnímu dni má právo užívat označení po čtyři roky 475 výrobků. Na propagaci značky, kterou má v letošním a příštím roce na starosti agentura Ogilvy & Mather, je v rozpočtu 69 milionů Kč. Celková utracená částka by však měla být nižší, uvedl mluvčí ministerstva Hynek Jordán.

"Čísla zcela jednoznačně dokládají nejen rostoucí zájem spotřebitelů o čerstvé potraviny s jasným domácím původem, ale i zvyšující se zájem výrobců," uvedl Jurečka. V prvním roce o právo označovat své produkty zeleným logem soutěžilo 318 výrobců, letos takřka o 120 více.

Podpora domácích producentů potravin

Podle Jurečky ministerstvo hledá různé nástroje jak podpořit domácí producenty potravin, aby modernizovali a rozšiřovali technologické vybavení. „A v tom může pomoc i propagace kvalitních potravin třeba prostřednictvím značky Regionální potravina," uvedl ministr.

Poznej svého farmáře

Ochutnat oceněné výrobky budou moci lidé letos i v rámci nového projektu MZe nazvaného Poznej svého farmáře. Ten začne v sobotu 26. července na farmě Čapí letka ve středních Čechách. Do poloviny září se uskuteční akce i na dalších čtyřech farmách v různých regionech. Projekt má popularizovat farmaření a přiblížit lidem tuto činnost a produkci potravin vznikající přímo na farmách.

Odborníci se shodují, že mezi hlavní důvody pro preferenci lokálních potravin patří jejich větší čerstvost oproti z daleka dováženým produktům. Například ovoce nebo zelenina se kvůli následné přepravě sklízejí v nezralém stavu a chemicky se ošetřují. Z chuťového i zdravotního hlediska proto podle expertů za místními výpěstky zaostávají.

Při nákupu regionálních potravin podpoří lidé potravináře a zemědělce ze svého okolí, což může pozitivně ovlivňovat zaměstnanost v kraji. Nezanedbatelné je také ekologické hledisko. Doprava zboží na velké vzdálenosti totiž zatěžuje životní prostředí výfukovými exhaláty výrazně víc než nákup místních výrobků.

Autor: ČTK

21.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
3 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Ohnivé peklo v Pákistánu, nejméně 120 lidí uhořelo po vzplanutí cisterny

/VIDEO/ K tragédii došlo v Pákistánu, kde se převrátila cisterna s palivem. Následně ji zachvátil požár, který se rychle rozšířil na okolní automobily a motorky. Podle posledních informací na místě zemřelo nejméně 125 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies