VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Značku Regionální výrobek Českosaského Švýcarska má 26 produktů

Českosaské Švýcarsko - Nejen přírodní krásy dnes dělají jméno turisticky atraktivnímu přeshraničnímu regionu Českosaské Švýcarsko.

7.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií

Regionální výrobky si nacházejí stále více příznivců. U některých se jejich výroba stala dokonce turistickou atrakcí.Foto: archiv o. p. s. České Švýcarsko

Od roku 2010 jsou to i ty produkty z obou stran hranice, které si svou kvalitou a jedinečností zasloužily nosit značku „Českosaské Švýcarsko regionální produkt". Výrobků s tímto označením je již 26 a brzy se k nim mohou přiřadit další.

Smyslem procesu certifikace regionálních výrobků je jednak zviditelnění tradičních regionů, známých například zachovalou přírodou, zdravým prostředím nebo lidovými tradicemi, a především pak aktivní a účinná pomoc živnostníkům a malým firmám s propagací a reklamou jejich produkce. Místní výrobky, výjimečné svou vazbou na region, na jeho charakter, tradice, kulturu či historii, mají svou jedinečností velký potenciál v cestovním ruchu.

Koordinátorem regionální značky „Českosaské Švýcarsko regionální produkt" je od počátku obecně prospěšná společnost České Švýcarsko, která zároveň plní funkci destinační agentury podporované Ústeckým krajem.

Uděluje se na obou stranách hranice

Značka patří do Asociace regionálních značek a je udělována nejen v Českém Švýcarsku a na Šluknovsku ve spolupráci s MAS Šluknovsko, ale také na území Saského Švýcarska. Certifikát platí na dva roky a opravňuje výrobce k užívání značky „Českosaské Švýcarsko regionální produkt" na všech certifikovaných produktech i propagačních materiálech.

Poprvé proběhne i certifikace zážitků

Letos poprvé proběhne i certifikace „Zážitků". „Zážitkem" se pro účely těchto certifikačních kritérií rozumí služby v cestovním ruchu mimo stravovací a ubytovací, vázané na konkrétní lokalitu nebo tradiční akci. Podrobnosti k certifikaci zážitků a kritéria hodnocení jsou na webových stránkách ARZ či České Švýcarsko, o. p. s.

„Cílem značky je přispět k rozvoji místní ekonomiky a udržitelnému cestovnímu ruchu. Značka garantuje původ výrobku v regionu, kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí," vysvětluje Jarmila Judová z o. p. s. České Švýcarsko, která má sběr žádostí a certifikační proces na starosti. „Uděluje se výrobkům, které mají v regionu dlouholetou tradici, jako jsou nože z Mikova, čokolády z děčínské firmy Jordan & Timaeus, nebo jsou převážně z místních surovin, což splnily třeba dřevěné spony od Karla Kříže, včelí med od Stanislava Kuby z Brtníků nebo mošty ze Saska," dává již konkrétní příklady.

Posuzuje se i podíl ruční práce, jedinečnost ve vztahu k regionu a výjimečné vlastnosti produktu. Výrobcům značka umožňuje větší propagaci jejich výrobků a otevírá nové možnosti prezentace a prodeje, například na regionálních trzích. Základním nástrojem propagace jsou společné webové stránky všech certifikovaných produktů www.regionalni-znacky.cz. Koordinátor značky dále propaguje certifikované výrobce na svých akcích, webových stránkách a vydáváním propagačních materiálů a katalogů.

Žádost je potřeba podat do 31. března

Další kolo certifikace proběhne již v dubnu 2014. Podrobné informace pro zájemce o udělení značky včetně žádostí o značku, zásad jejího udělování a užívání a certifikačních kritérií jsou k dispozici na http://www. regionalni-znacky.cz/ ceskosaske-svycarsko, případně je možné žádost vyzvednout osobně nebo požádat o zaslání v obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko.

Kontaktní osoba pro sběr žádostí a certifikační proces:Ing. Jarmila Judová
E-mail: jarmila.judova@ ceskesvycarsko.cz
Tel.: +420 775 552790
Křinické nám. 1161/10,
407 46 Krásná Lípa
www.ceskesvycarsko.cz

Vyplněná žádost včetně povinných příloh musí být doručena nejpozději do 31. března 2014. K jednání Certifikační komise je nutné dodat i vzorky posuzovaných produktů (není-li to technicky možné, je potřeba s koordinátorem značky dohodnout jiný způsob prezentace a hodnocení). Osobní představení výrobků žadateli o značku je vítáno.

Zasedání Certifikační komise, která posuzuje udělení značky jednotlivým produktům, proběhne v dubnu.

Autor: Ivo Chrástecký

7.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
7 4

Návrh ČSSD by více zdanil lékaře, kterým vláda přidala

Ilustrační foto.
5

Státní zástupci prověří zakázku na software EET

FOTO: Kostel se proměnil v ruinu

Na špatný stav evangelického kostela v Rudníku upozornil při návštěvě obce prezident Miloš Zeman. Měl pravdu. Stav kostela je otřesný. Co s ním?

AKTUALIZOVÁNO

Odsoudili ho za střelbu na exekutory, teď zřejmě spáchal sebevraždu

Svědky otřesné události museli být obyvatelé sídliště v Napajedlích na Zlínsku. Na balkonovém zábradlí bytového domu tam stál v sedmém patře muž. V tričku a trenýrkách, přešlapoval po něm po špičkách a k tomu občas naklonil hlavu k policejnímu vyjednavači, který se jej snažil přesvědčit, aby svůj záměr skočit z výšky dvaceti metrů na betonový chodník neuskutečnil.

Jurečka podle Kalouska zákon o registru smluv vykastroval

Ministr zemědělství a první místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka s podporou komunistů, ČSSD a ODS dnes podle šéfa opoziční TOP 09 Miroslava Kalouska zákon o registru smluv "zručně vykastroval". Zákon, který byl nejúčinnějším protikorupčním opatřením, je nyní cela zbytečný, řekl Kalousek novinářům.

Od začátku roku odklízeli strážníci tisíc mrtvých ptáků

Mnohem dramatičtěji, než by kdo tušil, zřejmě řádí ptačí chřipka ve volné přírodě. Nasvědčují tomu alespoň poznatky pražských strážníků, jejichž odchytová služba mimo jiné zajišťuje i odvoz kadaverů. Tedy těl uhynulých zvířat. A pokud jde o ptáky, od počátku ledna, kdy se ptačí chřipka objevila, zaznamenává dramatický nárůst. Ve srovnání s loňskem je rozdíl ve stovkách procent, řekl ve středu Deníku ředitel Městské policie Praha Eduard Šuster. „Od začátku roku jsme už odváželi tisícovku mrtvých ptáků, přičemž asi u pěti stovek kusů šlo o labutě; následují volavky," konstatoval.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies