VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Značku Regionální výrobek Českosaského Švýcarska má 26 produktů

Českosaské Švýcarsko - Nejen přírodní krásy dnes dělají jméno turisticky atraktivnímu přeshraničnímu regionu Českosaské Švýcarsko.

7.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií

Regionální výrobky si nacházejí stále více příznivců. U některých se jejich výroba stala dokonce turistickou atrakcí.Foto: archiv o. p. s. České Švýcarsko

Od roku 2010 jsou to i ty produkty z obou stran hranice, které si svou kvalitou a jedinečností zasloužily nosit značku „Českosaské Švýcarsko regionální produkt". Výrobků s tímto označením je již 26 a brzy se k nim mohou přiřadit další.

Smyslem procesu certifikace regionálních výrobků je jednak zviditelnění tradičních regionů, známých například zachovalou přírodou, zdravým prostředím nebo lidovými tradicemi, a především pak aktivní a účinná pomoc živnostníkům a malým firmám s propagací a reklamou jejich produkce. Místní výrobky, výjimečné svou vazbou na region, na jeho charakter, tradice, kulturu či historii, mají svou jedinečností velký potenciál v cestovním ruchu.

Koordinátorem regionální značky „Českosaské Švýcarsko regionální produkt" je od počátku obecně prospěšná společnost České Švýcarsko, která zároveň plní funkci destinační agentury podporované Ústeckým krajem.

Uděluje se na obou stranách hranice

Značka patří do Asociace regionálních značek a je udělována nejen v Českém Švýcarsku a na Šluknovsku ve spolupráci s MAS Šluknovsko, ale také na území Saského Švýcarska. Certifikát platí na dva roky a opravňuje výrobce k užívání značky „Českosaské Švýcarsko regionální produkt" na všech certifikovaných produktech i propagačních materiálech.

Poprvé proběhne i certifikace zážitků

Letos poprvé proběhne i certifikace „Zážitků". „Zážitkem" se pro účely těchto certifikačních kritérií rozumí služby v cestovním ruchu mimo stravovací a ubytovací, vázané na konkrétní lokalitu nebo tradiční akci. Podrobnosti k certifikaci zážitků a kritéria hodnocení jsou na webových stránkách ARZ či České Švýcarsko, o. p. s.

„Cílem značky je přispět k rozvoji místní ekonomiky a udržitelnému cestovnímu ruchu. Značka garantuje původ výrobku v regionu, kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí," vysvětluje Jarmila Judová z o. p. s. České Švýcarsko, která má sběr žádostí a certifikační proces na starosti. „Uděluje se výrobkům, které mají v regionu dlouholetou tradici, jako jsou nože z Mikova, čokolády z děčínské firmy Jordan & Timaeus, nebo jsou převážně z místních surovin, což splnily třeba dřevěné spony od Karla Kříže, včelí med od Stanislava Kuby z Brtníků nebo mošty ze Saska," dává již konkrétní příklady.

Posuzuje se i podíl ruční práce, jedinečnost ve vztahu k regionu a výjimečné vlastnosti produktu. Výrobcům značka umožňuje větší propagaci jejich výrobků a otevírá nové možnosti prezentace a prodeje, například na regionálních trzích. Základním nástrojem propagace jsou společné webové stránky všech certifikovaných produktů www.regionalni-znacky.cz. Koordinátor značky dále propaguje certifikované výrobce na svých akcích, webových stránkách a vydáváním propagačních materiálů a katalogů.

Žádost je potřeba podat do 31. března

Další kolo certifikace proběhne již v dubnu 2014. Podrobné informace pro zájemce o udělení značky včetně žádostí o značku, zásad jejího udělování a užívání a certifikačních kritérií jsou k dispozici na http://www. regionalni-znacky.cz/ ceskosaske-svycarsko, případně je možné žádost vyzvednout osobně nebo požádat o zaslání v obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko.

Kontaktní osoba pro sběr žádostí a certifikační proces:Ing. Jarmila Judová
E-mail: jarmila.judova@ ceskesvycarsko.cz
Tel.: +420 775 552790
Křinické nám. 1161/10,
407 46 Krásná Lípa
www.ceskesvycarsko.cz

Vyplněná žádost včetně povinných příloh musí být doručena nejpozději do 31. března 2014. K jednání Certifikační komise je nutné dodat i vzorky posuzovaných produktů (není-li to technicky možné, je potřeba s koordinátorem značky dohodnout jiný způsob prezentace a hodnocení). Osobní představení výrobků žadateli o značku je vítáno.

Zasedání Certifikační komise, která posuzuje udělení značky jednotlivým produktům, proběhne v dubnu.

Autor: Ivo Chrástecký

7.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

AKTUALIZUJEME

Pohřeb kardinála Vlka: lidé čekají na zahájení mše, přišli i členové vlády

Stovky lidí se přišli do chrámu sv. Víta na Pražském hradě rozloučit s kardinálem Miloslavem Vlkem. Samotná zádušní mše má být zahájena v 11:00 po průvodu církevních hodnostářů z Arcibiskupského paláce do chrámu. Mši bude sloužit pražský arcibiskup Dominik Duka. Vlk zemřel po těžké nemoci minulou sobotu ve věku 84 let.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies