VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojmo a Znojmia budou opět spolu

ZNOJMO - Znojmo chce spolupracovat s Hamé na propagaci. Deset milionů výrobků Znojmia ponese i logo města. Pěstování okurek na Znojemsku ale umírá.

4.8.2007
SDÍLEJ:

Bzenecká Pika konzervuje jako jediná v republice znojemské okurky.Foto: Deník/Jiří Kosík

Ze Znojma by turisté měli odjíždět s lahví vína a sklenicí okurek. To je alespoň představa starosty města Petra Nezvedy.

Se společností Hamé, která vlastní značku Znojmia, radnice uzavřela dohodu o vzájemné propagaci. Produkce okurek na Znojemsku přitom každý rok klesá. Pro Hamé jsou navíc drahé a nesplňují všechny požadavky. Okurky ze Znojemska proto nepoužívá.

„Znojmia je dlouhodobě budovaná značka, do které se investovala spousta peněz. Bylo by škoda ji k propagaci města nevyužít,“ soudí Nezveda.

S okurkami podle nedávného průzkumu spojuje Znojmo třetina Čechů. Produkty se značkou Znojmia si v budoucnu budou odnášet turisté i z informačních center ve městě. Znojmo bude propagováno také logem na etiketách sklenic s nakládanou zeleninou.

„Hamé jich ročně vyrobí zhruba deset milionů. Nejvíce se jich prodává v České republice, ale vyváží se i do celé Evropy a také Japonska,“ řekl Přemysl Vícha z marketingového oddělení společnosti.

Reklama


Znojmo a firma se budou vzájemně propagovat i na webových stránkách. „Od spolupráce si slibujeme posílení naší značky,“ dodal Vícha.

Okurková sezona se ve Znojmě pravděpodobně rozšíří na celý rok. „Rádi bychom výrobu okurek do Znojma vrátili. Třeba ve formě malé manufaktury sloužící jako atrakce pro turisty,“ řekl Nezveda.

V současné době pro ni hledá vhodné umístění. Přemýšlí také nad technologií, která by umožnila produkci i mimo hlavní sezonu.

Dříve tradiční produkt už se Znojemskem začíná spojovat jen zažitý stereotyp. Fruta vyrobila poslední okurky ve sladkokyselém nálevu v roce 2002. Ubývá i pěstitelů.

„Zatímco na počátku devadesátých let rostly na pěti stech šedesáti hektarech půdy, vloni to bylo na šedesáti a letos dokonce jen na třiceti,“ řekla ředitelka znojemské Agrární komory Yvonne Urbanová.

Náročná plodina


Pěstitelům okurek chybí zpracovatelé, výkupní cena je nízká. Na Znojemsku tak zůstali jen dva velcí producenti. Firma Hamé od nich ale okurky nekupuje. Zmizela i na pěstování náročná odrůda Znojemská okurka. Kromě nálevu to byla právě ona, která znojemský produkt proslavila. „Má specifickou chuť, trochu jiná je i její struktura,“ uvedla Urbanová.

 

4.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
29 10

Volby by vyhrálo ANO před komunisty, ČSSD a ODS ztratily

Petici, kterou sepsal  před dvěma týdny  Jiří Míka z Berouna,  už podepsaly tisíce lidí.
12 20

Pivaři chtějí výjimku ze zákona, sepsali petici

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

/FOTOGALERIE/ K překvapivému odhalení dospěli vědci při zkoumání mumie ze sbírek hradu Buchlova. Zjistili totiž, že nejde o ostatky muže, jak bylo doposud prezentováno, nýbrž ženy.

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies