VYBERTE SI REGION

Zpoplatnění dálnice D3 už není jisté, rozhodne soud

Tábor - Na opravě obchvatu Tábora se nadále pracuje, a to přesto, že správní soud investorovi zrušil stavební povolení. Dosud ale toto jeho rozhodnutí nenabylo právní moci, proto zhotovitel může 
v práci pokračovat.

28.8.2013
SDÍLEJ:

Úsek D3 v Plané nad LužnicíFoto: David Peltán

„Pracují pořád dál ve stejném tempu. Tedy nepředřou se," říká Pavel Bratránek, který má stavbu celý den přímo na očích. Jak už jsme informovali, motocentrum Petra a Pavla Bratránkových uhrálo jeden vítězný bod nad státem, když soud zrušil stavební povolení na stavbu. Ředitelství silnic a dálnic se totiž nepodařilo s majiteli prodejny a servisu u dálnice dohodnout o sjezdu.

„Ministerstvo dopravy nadále považuje možnost legálního připojení motocentra přímo na dálnici za vyloučenou. Důvodem je, že odpočívka nemůže být podle zákona v těsné blízkosti křižovatky D3 a silnice I/19 Tábor – Měšice," zdůvodňuje mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Režim dálnice se odsouvá

Tím se ale dokončení opravy a převedení úseku do režimu dálnice odsouvá. Původní listopadový termín padl již dávno. Ve hře je červen nebo konec roku 2014.

S ukončením prací na úseku ve směru od Prahy do Tábora ale souviselo i zpoplatnění jihočeské dálnice. Když si v květnu nových 
25 kilometrů D3 z Tábora do Veselí projel tehdejší ministr dopravy Zbyněk Stanjura, uvedl, že od ledna roku 2014 si budou muset i řidiči osobních aut pořídit dálniční známku. To už nyní není jisté.

Jihočeská D3
Dnes měří 42 kilometrů z celkových 171 km mezi Prahou a Dolním Dvořištěm. Na konci června byl otevřen nový, 25 km dlouhý úsek Tábor – Veselí, který stál
12,4 miliardy.
Dokončena není oprava druhé poloviny obchvatu Tábora, jenž 
na D3 navazuje.

Rozhodnutí o zpoplatnění padne na podzim, to už by také mělo být jasné, nakolik s plány zamíchá rozhodnutí správního soudu, jehož výklad zatím žádná ze stran nedrží v ruce. „Definitivní rozhodnutí o známkách se odvine až od toho, jak rozhodnutí soudu stavbu ovlivní," potvrdil Tomáš Neřold s tím, že seznam všech zpoplatněných úseků dálnic budou schvalovat na podzim.

„Dálniční kupóny bychom nicméně chtěli navázat podmínkou ve vyhlášce až k úplnému zprovoznění dálnice v tomto úseku," míní mluvčí ministerstva dopravy.

Zdarma by se tak po jihočeské dálnici mohlo jezdit až do konce příštího roku. Do té doby totiž motocentrum může na základně stanoviska ŘSD svobodně fungovat, což znamená, že obchvat ještě nebude opraven, nebo motocentrum získá jinou cestu či odstupné.
Až v těchto dnech ministerstvo obdrží výklad rozhodnutí správního soudu, které vyšlo v polovině srpna, bude se muset vyrovnat s jeho výtkami a znovu zažádat o stavební povolení na opravu rozestavěné části obchvatu.

Nemusí uspět

Účastníkem řízení ale budou i majitelé motocentra, kteří jistě nebudou souhlasit s tím, že k nim nepovede přístup. Podle jejich advokáta Jaroslava Kadlece se může stát, že investor nové stavební povolení nezíská a bude se muset s Bratránkovými vyrovnat. K přímému napojení motocentra totiž stojí v cestě skutečnost, že stát nemůže financovat přípojku k soukromým objektům.

„K dálnici by měly být připojeny jen stavby sloužící výlučně uživatelům dálnic a rychlostních silnic, a to pouze prostřednictvím odpočívky," potvrdil Tomáš Neřold.

Než bude oprava kolem motocentra hotová, budou řidiči používat pouze jednu polovinu dálnice, čímž v jejím středu vznikne úzké hrdlo.  

Autor: Alena Šatrová

28.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies