VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zpoplatnění německých dálnic? Češi začnou úseky objíždět, tvrdí ÚAMK

Praha - Chystané zavedení zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta by se mohlo dotknout zhruba 1,2 milionu Čechů, kteří ročně síť rychlostních silnic u západních sousedů využijí. Zpoplatněné úseky bude velká část objíždět nebo zvolí tranzit přes okolní země. Uvedli to zástupci autoklubu ÚAMK.

29.11.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kohout

Podle mluvčího ÚAMK Petra Vomáčky bude záležet na cenách, které Němci v rámci zpoplatnění dálnic od roku 2015 nasadí. "Očekáváme ale, že čeští motoristé budou volit objízdné trasy po silnicích nižších tříd bez poplatku," uvedl. Například do sousedního Bavorska denně dojíždí za prací kolem 5000 lidí.

Při tranzitních cestách do jižně položených států, jako je Itálie nebo Rakousko, budou motoristé více volit cestu přímo z ČR do Rakouska. V Rakousku přitom již od příštího roku dálniční známky podraží o téměř tři procenta, změnu zpoplatnění chystá i Slovinsko. Do oblíbeného Chorvatska, kam ročně zamíří přes 800.000 Čechů se tak může stát hlavní tranzitní trasou Maďarsko.

Vozidla nad 12 tun platí mýtné

Chystané dálniční známky nebudou mít vliv na tuzemské dopravce, protože většina z nich využívá vozidla s hmotností nad 12 tun a platí v Německu již od roku 2005 mýtné. "Vozidla, kterých se připravované opatření nově dotkne, se používají především pro regionální dopravu a zásobování. To samozřejmě bude pro jejich majitele nepříjemné, ale nejedná se o nějak zásadní počty vozidel, aby to například ovlivnilo ceny dováženého zboží," řekl mluvčí Česmadu Bohemia Martin Felix.

"Jako zástupce českých motoristů chápeme dálniční poplatky jako jednu z cest jak zajistit kvalitu dálnic. To můžeme jen akceptovat," uvedl předseda ÚAMK Oldřich Vaníček.

K zpoplatnění dálniční sítě přistupuje Německo i vzhledem ke stále rostoucím nákladů na údržbu a výstavbu například dálnic, které představují šest až 12 milionů eur na jeden kilometr. Na zpoplatnění od roku 2015 pro zahraniční motoristy se ve středu dohodly strany nové německé vládní koalice CDU-CSU a SPD. Německo má třetí největší dálniční síť s 12.044 km komunikací.

Autor: ČTK

29.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
68 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
36 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

VIDEO: Polská divadelní hra Kletba pod palbou, údajně podněcuje k vraždě

Polská prokuratura začala vyšetřovat producenty kontroverzní divadelní hry Klątwa. Příčinou je obvinění ze strany katolické církve, že představení prý diváky nabádá k vraždění.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies