VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zpravodajská televize je drahá záležitost, zájem diváků nestačí

Praha - Ani současný mimořádný zájem Čechů o zpravodajství pravděpodobně nezláká soukromé televize ke spuštění vlastní zpravodajské stanice. K nejčastějším argumentům proti patří malý tuzemský trh a finanční náročnost takového projektu. Vyplývá to z vyjádření oslovených hlavních mediálních hráčů.

23.6.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Například Nova má podle mluvčího Jana Strouhala koncept zpravodajské televize připravený. „Prioritou skupiny je ale přijít s něčím novým, protože i ve zpravodajství je nutné neustále inovovat a náš divák to očekává," uvedl mluvčí nejsledovanější mediální skupiny v zemi. Zároveň zdůraznil, že jedním z hlavních kritérií pro fungování jakékoliv stanice je její profitabilita. O jakémkoliv novém programu pak podle něj musí rozhodovat spolu s vedením také vlastník skupiny, americká CME.

Za „drahou záležitost" považuje zpravodajskou televizi šéf konkurenční FTV Prima Martin Konrád. Náklady na redakci a techniku, které by násobně přesáhly současné náklady na zprávy, jsou tak podle něj pro komerční televizi příliš vysoké. „Jedna z nejdražších věcí, které v televizi vůbec mohou být, jsou zprávy," řekl Konrád. Vlastní zpravodajskou stanici si podle něj v českých podmínkách může dovolit pouze veřejnoprávní televize, která na to má prostředky a infrastrukturu.

Současný zájem o zpravodajství, daný povodněmi a politickou krizí, považuje specialista vývoje České televize Milan Kruml pouze za dočasný. „Podle mého názoru by bylo krátkozraké investovat do zpravodajské stanice bez dobře promyšleného konceptu, přesně přizpůsobeného tuzemským divákům a také bez obchodního modelu. Pochybuji, že by ho někdo, s výjimkou ČT24, měl rozpracovaný," řekl s tím, že kvalitní zpravodajství patří mezi nejdražší televizní žánry. „Nemám pocit, že by tuzemské komerční stanice byly v situaci, kdy by měly peněz nazbyt natolik, aby si mohly dovolit takovou investici," dodal mediální analytik.

Jeho slova potvrzuje také zatím jediná zkušenost soukromé společnosti, která se v Česku rozhodla do podobného projektu jít. Před pěti lety se první tuzemskou komerční stanicí s kontinuálním informačním servisem stala televize Z1, jejímž jediným akcionářem byla investiční skupina J&T. Základ programu, inspirovaný například americkou CNN, tvořily ekonomické informace, finanční zpravodajství a zprávy související s byznysem. Televize se však od počátku potýkala s hospodářskými potížemi, které po dvou letech vyvrcholily ukončením vysílání.

Jedinou zpravodajskou televizí na tuzemském trhu tak nadále zůstává ČT24, která může těžit z nynějšího rostoucího zájmu Čechů o aktuální události. Uplynulý měsíc s povodněmi a překotným vývojem v domácí politice stanici přinesl vůbec nejlepší čísla od začátku jejího vysílání. „Těší nás vysoký zájem o zpravodajství ČT při povodních i aktuálním politickém vývoji. Svědčí o tom, že diváci dávají v zásadních a důležitých momentech stále častěji přednost sledování veřejnoprávního zpravodajství, které svým rozsahem i obsahem nemá v ČR srovnání," komentoval pro šéfredaktor zpravodajství ČT Petr Mrzena. Páteř vysílání podle něj tvoří silné domácí, zahraniční, ekonomická a kulturní redakce, které poskytují síť reportérů, regionálních a zahraničních zpravodajů.

Zájem diváků ale v posledních týdnech zaznamenaly i další kanály. Například Nova oznámila, že její Televizní noviny v minulém týdnu zaujaly v průměru polovinu diváků u televize. To byl vůbec nejlepší výsledek za poslední rok, tedy od doby, kdy hlavní zpravodajská relace prošla změnami v podobě prodloužení stopáže, zvýšení dynamiky, vyšší oborové specializace reportérů a také atraktivnějšího výběru zpravodajských příspěvků.

Autor: ČTK

23.6.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Mercedes míří do světa elektrických automobilů, ale policie ho nyní vyšetřuje kvůli možným falšováním dat emisí u klasických dieselových motorů.
6

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček
1 7

Hrad bude mít k dispozici o 38 milionů víc než letos, rozpočet schválil výbor

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

/ANKETA/ Nervózní manžel vede do porodnice ženu, která každou chvíli porodí. Než ji podpoří na sále, musí ještě vytáhnout peněženku a zaplatit. „Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou zrušené od roku 2012, přesto je stále v některých nemocnicích vybírají. Kvůli údajnému ošacení, občerstvení či školení, které nastávající otcové často ve spěchu ani nestihnou," upozornila Majka Staňková z brněnského Centra pro těhotné a rodinu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies