VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zúžená D1? Větší auta se doleva nevejdou

Praha – Rekonstrukce nejvytíženější tuzemské komunikace, dálnice D1, se znovu rozbíhá na plné obrátky.

24.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Ode dneška vyjedou stavební stroje na úseky mezi 66. a 75. kilometrem také na vysočinský úsek kolem 104. až 112. kilometru. V pátek pak začne oprava třetího úseku mezi 
41. a 49. kilometrem.

Rekonstrukce bude mít podobný průběh jako loni. První týden by se mělo jezdit směrem na Prahu jedním pruhem, posléze opět dvěma, ale zúženými. A právě na to, jak se jezdí na užší dvouproudové vozovce, se zaměřil ve svém testu Automotoklub ÚAMK. Odborníci zkusili poměřit průjezd levým „rychlejším" pruhem. Ten má při rekonstrukci šířku 2,5 metru. Pravý „pomalejší" pruh je široký 3,15 metru. ÚAMK rozdělilo vozy do tří kategorií: běžná osobní auta, terénní vozy (takzvané SUV) a dodávky. „Nákladní auta jsme neměřili, jelikož nebudou moci v takto zúženém pruhu jezdit," popsal test Petr Vomáčka z ÚAMK. Celkem se poměřovalo 51 aut různých značek.

A výsledek?

Většina osobáků projede zúženým pruhem bez problémů, byť některé vozy a jejich řidiči by měli být přece jen pozornější. Z těch nejběžnějších to platí třeba pro Škodu Octavii III. generace, která je široká 2,16 metru, a Škodu Superb II. generace, která je široká rovné dva metry. Opatrněji by se v levém pruhu měli chovat řidiči dvoumetrového Fordu Focusu I. generace a stejně tak řidiči dvoumetrových Dacií Logan a Lodgy. Se šířkou přes dva metry by nohu z plynu měli dát také řidiči Citroenu C4
a C5 tourer. Mezi terénními vozy svojí šířkou vyčnívají třeba Dacia Duster, Audi Q5 
a pak BMW X3 a X5. Posledně jmenovaný je široký 2,2 metru, a tudíž i ten se do levého pruhu vejde s jistou rezervou.

Kdo ale rezervu nemá a levému pruhu opravované D1 by se měl vyhnout téměř vždy, jsou řidiči dodávek. Například Ford Tranzit je s 2,49 metru široký téměř přesně jako pruh. Obdobně to platí i pro další oblíbené značky: Fiat Ducato (2,38 m), Renault Master (2,36 m) nebo VW Multivan (2,38 m).

Do limitu se většinou nevejdou

„Řidiči osobních aut mohou bez větších problémů využívat levý zúžený jízdní pruh. Pokud se jedná o dodávkové vozy, tam ale jízdu nedoporučujeme, jelikož drtivá většina se do tohoto limitu nevejde. Pokud se však necítíte na jízdu v takto zúženém pruhu, raději jeďte v pravém," informoval regionální Deník Petr Vomáčka z ÚAMK.

Obnovená rekonstrukce D1 bude znamenat i riziko možného zpoždění. Nejenom pro auta, ale i pro hromadnou přepravu. Jak včera uvedla ředitelka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická, dopravce si už vytvořil časovou rezervu. „Předpokládáme, že budeme jezdit i po zahájení oprav bez zpoždění," míní Kašická. Podle ní platí, že při zpoždění nad 30 minut by měl zákazník dostat kompenzaci 25 procent jízdného.

Autor: Jan Klička

24.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies