VYBERTE SI REGION

Zúžená D1? Větší auta se doleva nevejdou

Praha – Rekonstrukce nejvytíženější tuzemské komunikace, dálnice D1, se znovu rozbíhá na plné obrátky.

24.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Ode dneška vyjedou stavební stroje na úseky mezi 66. a 75. kilometrem také na vysočinský úsek kolem 104. až 112. kilometru. V pátek pak začne oprava třetího úseku mezi 
41. a 49. kilometrem.

Rekonstrukce bude mít podobný průběh jako loni. První týden by se mělo jezdit směrem na Prahu jedním pruhem, posléze opět dvěma, ale zúženými. A právě na to, jak se jezdí na užší dvouproudové vozovce, se zaměřil ve svém testu Automotoklub ÚAMK. Odborníci zkusili poměřit průjezd levým „rychlejším" pruhem. Ten má při rekonstrukci šířku 2,5 metru. Pravý „pomalejší" pruh je široký 3,15 metru. ÚAMK rozdělilo vozy do tří kategorií: běžná osobní auta, terénní vozy (takzvané SUV) a dodávky. „Nákladní auta jsme neměřili, jelikož nebudou moci v takto zúženém pruhu jezdit," popsal test Petr Vomáčka z ÚAMK. Celkem se poměřovalo 51 aut různých značek.

A výsledek?

Většina osobáků projede zúženým pruhem bez problémů, byť některé vozy a jejich řidiči by měli být přece jen pozornější. Z těch nejběžnějších to platí třeba pro Škodu Octavii III. generace, která je široká 2,16 metru, a Škodu Superb II. generace, která je široká rovné dva metry. Opatrněji by se v levém pruhu měli chovat řidiči dvoumetrového Fordu Focusu I. generace a stejně tak řidiči dvoumetrových Dacií Logan a Lodgy. Se šířkou přes dva metry by nohu z plynu měli dát také řidiči Citroenu C4
a C5 tourer. Mezi terénními vozy svojí šířkou vyčnívají třeba Dacia Duster, Audi Q5 
a pak BMW X3 a X5. Posledně jmenovaný je široký 2,2 metru, a tudíž i ten se do levého pruhu vejde s jistou rezervou.

Kdo ale rezervu nemá a levému pruhu opravované D1 by se měl vyhnout téměř vždy, jsou řidiči dodávek. Například Ford Tranzit je s 2,49 metru široký téměř přesně jako pruh. Obdobně to platí i pro další oblíbené značky: Fiat Ducato (2,38 m), Renault Master (2,36 m) nebo VW Multivan (2,38 m).

Do limitu se většinou nevejdou

„Řidiči osobních aut mohou bez větších problémů využívat levý zúžený jízdní pruh. Pokud se jedná o dodávkové vozy, tam ale jízdu nedoporučujeme, jelikož drtivá většina se do tohoto limitu nevejde. Pokud se však necítíte na jízdu v takto zúženém pruhu, raději jeďte v pravém," informoval regionální Deník Petr Vomáčka z ÚAMK.

Obnovená rekonstrukce D1 bude znamenat i riziko možného zpoždění. Nejenom pro auta, ale i pro hromadnou přepravu. Jak včera uvedla ředitelka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická, dopravce si už vytvořil časovou rezervu. „Předpokládáme, že budeme jezdit i po zahájení oprav bez zpoždění," míní Kašická. Podle ní platí, že při zpoždění nad 30 minut by měl zákazník dostat kompenzaci 25 procent jízdného.

Autor: Jan Klička

24.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
6 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
1 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Vicekancléř Gabriel: AfD se radikalizuje, měla by ji sledovat kontrarozvědka

Berlín - Německý vicekancléř Sigmar Gabriel navrhuje, aby německou protiimigrační stranu Alternativa pro Německo (AfD) sledovala tajná služba. Reaguje tak na hojně kritizované výroky představitele AfD Björna Höckeho, který vyjádřil nelibost nad přítomností památníku holokaustu v Berlíně.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies