VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zúžená D1? Větší auta se doleva nevejdou

Praha – Rekonstrukce nejvytíženější tuzemské komunikace, dálnice D1, se znovu rozbíhá na plné obrátky.

24.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

Ode dneška vyjedou stavební stroje na úseky mezi 66. a 75. kilometrem také na vysočinský úsek kolem 104. až 112. kilometru. V pátek pak začne oprava třetího úseku mezi 
41. a 49. kilometrem.

Rekonstrukce bude mít podobný průběh jako loni. První týden by se mělo jezdit směrem na Prahu jedním pruhem, posléze opět dvěma, ale zúženými. A právě na to, jak se jezdí na užší dvouproudové vozovce, se zaměřil ve svém testu Automotoklub ÚAMK. Odborníci zkusili poměřit průjezd levým „rychlejším" pruhem. Ten má při rekonstrukci šířku 2,5 metru. Pravý „pomalejší" pruh je široký 3,15 metru. ÚAMK rozdělilo vozy do tří kategorií: běžná osobní auta, terénní vozy (takzvané SUV) a dodávky. „Nákladní auta jsme neměřili, jelikož nebudou moci v takto zúženém pruhu jezdit," popsal test Petr Vomáčka z ÚAMK. Celkem se poměřovalo 51 aut různých značek.

A výsledek?

Většina osobáků projede zúženým pruhem bez problémů, byť některé vozy a jejich řidiči by měli být přece jen pozornější. Z těch nejběžnějších to platí třeba pro Škodu Octavii III. generace, která je široká 2,16 metru, a Škodu Superb II. generace, která je široká rovné dva metry. Opatrněji by se v levém pruhu měli chovat řidiči dvoumetrového Fordu Focusu I. generace a stejně tak řidiči dvoumetrových Dacií Logan a Lodgy. Se šířkou přes dva metry by nohu z plynu měli dát také řidiči Citroenu C4
a C5 tourer. Mezi terénními vozy svojí šířkou vyčnívají třeba Dacia Duster, Audi Q5 
a pak BMW X3 a X5. Posledně jmenovaný je široký 2,2 metru, a tudíž i ten se do levého pruhu vejde s jistou rezervou.

Kdo ale rezervu nemá a levému pruhu opravované D1 by se měl vyhnout téměř vždy, jsou řidiči dodávek. Například Ford Tranzit je s 2,49 metru široký téměř přesně jako pruh. Obdobně to platí i pro další oblíbené značky: Fiat Ducato (2,38 m), Renault Master (2,36 m) nebo VW Multivan (2,38 m).

Do limitu se většinou nevejdou

„Řidiči osobních aut mohou bez větších problémů využívat levý zúžený jízdní pruh. Pokud se jedná o dodávkové vozy, tam ale jízdu nedoporučujeme, jelikož drtivá většina se do tohoto limitu nevejde. Pokud se však necítíte na jízdu v takto zúženém pruhu, raději jeďte v pravém," informoval regionální Deník Petr Vomáčka z ÚAMK.

Obnovená rekonstrukce D1 bude znamenat i riziko možného zpoždění. Nejenom pro auta, ale i pro hromadnou přepravu. Jak včera uvedla ředitelka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická, dopravce si už vytvořil časovou rezervu. „Předpokládáme, že budeme jezdit i po zahájení oprav bez zpoždění," míní Kašická. Podle ní platí, že při zpoždění nad 30 minut by měl zákazník dostat kompenzaci 25 procent jízdného.

Autor: Jan Klička

24.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministryně školství Kateřina Valachová
AKTUALIZOVÁNO
7 5

Valachová se pře s gymnázii o termín maturity z matematiky

K vraždě došlo na ubytovně v Jevíčku, kde oběť i  vrah bydleli ve stejném pokoji.
AKTUALIZOVÁNO

Vražda na ubytovně otřásla Malou Hanou, muži hrozí až 18 let vězení

Vodojemy v Brně se podobají istanbulské památce, říká znalec podzemí

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Praha - V České republice žijí téměř tři miliony důchodců a jejich počet trvale roste. I na tuto životní etapu by se měl člověk připravit.

Babiš chce zdanit firemní dluhopisy, "ušetřené" peníze pošle na charitu

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) dnes ve Sněmovně podal pozměňovací návrh, podle něhož by byly zdaněny korunové dluhopisy, které majitelé nakoupili od svých firem. Opatření se podle něj dotkne desítek lidí, nevztahuje se na státní dluhopisy. Bude se týkat i Babiše, který nakoupil v roce 2013 dluhopisy své tehdejší společnosti Agrofert za 1,482 miliardy korun.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies