VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V anketě Auto roku 2012 v ČR zvítězil Ford Focus

Praha – Autem roku 2012 v ČR se stal Ford Focus. Ve finálovém hlasování ankety porazil Škodu Citigo, Range Rover Evoque, Porsche 911 Carrera a Audi A6. Celkem se ankety pořádané Svazem dovozců aut a Sdružení automobilového průmyslu zúčastnilo 41 automobilových novinek.

25.1.2012
SDÍLEJ:

Premiéra konceptu Ford Focus.Foto: Deník/Pavel Svačina

Nová generace Fordu Focus se na českých silnicích začala objevovat loni v březnu a vůz se stal nejprodávanějším modelem v nižší střední třídě. Zároveň vedle celkového vítězství zvítězil i v této kategorii ankety. Škoda Citigo bodovala mezi městskými vozy, Carrera mezi sportovními, Audi A6 zvítězilo v kategorii střední a vyšší střední třída a v kategorii velkoprostorových a terénních aut kraloval Range Rover.

Na vítězném Fordu Focus porota ocenila zejména výborné jízdní vlastnosti, širokou nabídku karoserií a moderních motorů. Své sehrála i skutečnost, že vůz do své třídy přinesl mnoho vyspělých asistenčních systémů.

Veřejnost i porota

„Jsme rádi, že Focus zvolila motoristická veřejnost i odborná porota. To je pro mě rovněž potvrzení skutečnosti, že český zákazník už nevybírá auta podle nejnižší ceny,“ uvedl generální ředitel českého zastoupení Fordu Jan Laube. Nový Ford Focus podle něj přináší mnoho nových technologií zajišťujících vynikající jízdní vlastnosti, vysoký komfort, praktičnost a bezpečnost.

O vítězích kategorií rozhodl v prvním kole volby součet 63.355 hlasů veřejnosti a 31 členné odborné poroty. Z nich pak ve druhém kole zvolila odborná porota Auto roku 2012 v ČR.

Součástí ankety je už tradičně dětská výtvarná soutěž. V ní měly děti do deseti let nakreslit obrázek na téma Moje nejoblíbenější auto a děti 11–15 let na téma Jak si představuju bezpečné auto. Do soutěže bylo zasláno 3554 obrázků.

U odborníků skončil Focus druhý

V konkurenční anketě Klubu motoristických novinářů, kde hlasují pouze odborníci podle pravidel evropské Car of The Year, se autem roku stal Range Rover Evoque, Focus skončil druhý a Citigo třetí.

Českému automobilovému průmyslu se loni dařilo. Jeho souhrnné tržby přesáhly 600 miliard korun ročně a tvořily 20 procent průmyslové výroby. České podniky dodávají díly na 95 procent nominovaných automobilů.

Autor: ČTK

25.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
12 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Body, jak ho znaly naše babičky. Na snímku ho představuje správkyně skanzenu Hana Zvalová
3

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Týden volna pro tatínky? Jen když pracují

Narodil se nám potomek a chceme volno, co máme dělat? Takové dotazy novopečených otců zaplavily „sociálku" hned zkraje letošního roku. Tatínkové se mylně domnívali, že novinka v podobě týdenní placené dovolené po porodu už platí.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies