Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Transformers mění tvar i product placement

LOS ANGELES - Na losangeleském filmovém festivalu byl poprvé uveden film Michaela Baye Transformers. Do amerických kin vstoupí film 3. července.

27.6.2007
SDÍLEJ:

TransformersFoto:

A 4. července slaví Amerika Den nezávislosti. Před jedenácti lety, 3. července 1996, vstoupil do kin stejnojmenný akční katastrofický sci-fi film, který se stal letním trhákem. Právě za jeho následníka jsou Transformers považováni a řada odborníků věří, že budou mít stejný úspěch.

Transformers navíc patří k nejúspěšnějším hračkám v historii. Jsou to roboti, kteří se dokážou přetransformovat v libovolný dopravní prostředek. Jejich popularita vedla ke vzniku akčního animovaného filmu, teď vtrhnou do kin.

 

V bitvě o Zemi se utkají hodní Autobots a zlí Decepticons. Na zdejší planetě se totiž objeví zdroj energie, jehož ovládnutí může jedné či druhé straně přinést konečné vítězství. Překazit to může jen jeden člověk - teenager Sam, kterého doposud trápila škola, absence pořádné káry a slečna jménem Mikaela.

Hlavní role ale nemají lidé, nýbrž auta. Konkrétně čtyři nadupané stroje společnosti General Motors - Chevy Camaro, Pontiac Solstice, Hummer H2 a GMC Topkick. Ty si ahrály členy týmu klaďasů Autobotů se jmény Bumblebee, Jazz, Ratchet a Ironhide.

Jestli se splní sen společností Paramount i Dreamworks a film bude trhák, jisté není. Zato už je fakt, že Transformers změnili pohled na reklamu ve filmu, product placement.

Každý reklamní mág na takovou příležitost čeká, ale málokdo ji dostane, navíc ve velkorozpočtovém blockbusteru. O co se dost ušmudlaně snaží čeští tvůrci, to se ve světovém měřítku nejvíc daří Jamesi Bondovi, jeho hodinkám a drinkům.

 

Transformers jsou ale nová kapitola. "Myslím, že pro automobilku je to příležitost, která se naskytne jen jednou za život," říká LeeAnne Stables z Paramountu. "Většinou hledáme pro spolupráci takové filmy, kde jsou herecké hvězdy," dodává Dino Bernacchi z reklamního oddělení GM. "Teď jsme našli snímek, kde jsou přímo naše auta hvězdami filmu."

GM speciálně pro film postavil dvě camara - protože jde o vozy, které se ještě neprodávají a jsou založené na konceptu, který viděl Bay loni na přehlídce aut. "Prostě se do něj zamiloval a chtěl ho stůj co stůj pro roli Bumblebeeho," říká Bernacchi.

GM poskytl i spoustu dalších aut postávajících v pozadí. S firmou Bay spolupracuje dlouhodobě. Firma mu poskytla kolem osmdesáti aut už pro film Mizerové 2.

Podle Bernacciho se investice vložená do filmu firmě stoprocentně vrátí nejen účastí ve filmu, ale i tím, že následně budou Transformers k vidění i ve videohrách, jako hračky a v celé kampani. "Ať už ta cena byla jakákoliv. Byla to malá investice za tak velkou příležitost," dodává Bernacchi.

 

Bay začínal jako úspěšný reklamní tvůrce. Není divu, že dal významné role i dalším značkám, třeba internetové aukční společnosti eBay. Přes portál se také od čtvrtka začnou prodávat předměty spojené s filmem a mají tu speciální stránku. Ve vedlejší roli se objevil i prodejní automat na nápoje Mountain Dew.

Bayova filmová tvorba zahrnuje řadu úspěšných filmů, jako jsou Mizerové, Skála, Armageddon, nebo Pearl Harbor. Jeho filmy hýří výbuchy, efekty a patosem.

Kritici jejich režiséra často nemůžou vystát, diváci je milují. O velkolepé akční sekvence se tentokrát postarali specialisté ze studia George Lucase, film vznikl v produkci Stevena Spielberga.

Bay osobně natočil spoty pro tři hlavní partnery filmu - General Motors, Burger King a Mountain Dew od společnosti Pepsi. "Mít na natáčení reklam režiséra, který natáčel film, zaručuje, že spoty budou ve stejném duchu," vysvětluje sponzorům výhodnost LeeAnne Stablesová z Paramountu.

Do českých film Transformers dorazí 16. srpna.

27.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

z filmu Jana Svěráka Po strništi bos
1 9

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení