VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Transformers mění tvar i product placement

LOS ANGELES - Na losangeleském filmovém festivalu byl poprvé uveden film Michaela Baye Transformers. Do amerických kin vstoupí film 3. července.

27.6.2007
SDÍLEJ:

TransformersFoto:

A 4. července slaví Amerika Den nezávislosti. Před jedenácti lety, 3. července 1996, vstoupil do kin stejnojmenný akční katastrofický sci-fi film, který se stal letním trhákem. Právě za jeho následníka jsou Transformers považováni a řada odborníků věří, že budou mít stejný úspěch.

Transformers navíc patří k nejúspěšnějším hračkám v historii. Jsou to roboti, kteří se dokážou přetransformovat v libovolný dopravní prostředek. Jejich popularita vedla ke vzniku akčního animovaného filmu, teď vtrhnou do kin.

 

V bitvě o Zemi se utkají hodní Autobots a zlí Decepticons. Na zdejší planetě se totiž objeví zdroj energie, jehož ovládnutí může jedné či druhé straně přinést konečné vítězství. Překazit to může jen jeden člověk - teenager Sam, kterého doposud trápila škola, absence pořádné káry a slečna jménem Mikaela.

Hlavní role ale nemají lidé, nýbrž auta. Konkrétně čtyři nadupané stroje společnosti General Motors - Chevy Camaro, Pontiac Solstice, Hummer H2 a GMC Topkick. Ty si ahrály členy týmu klaďasů Autobotů se jmény Bumblebee, Jazz, Ratchet a Ironhide.

Jestli se splní sen společností Paramount i Dreamworks a film bude trhák, jisté není. Zato už je fakt, že Transformers změnili pohled na reklamu ve filmu, product placement.

Každý reklamní mág na takovou příležitost čeká, ale málokdo ji dostane, navíc ve velkorozpočtovém blockbusteru. O co se dost ušmudlaně snaží čeští tvůrci, to se ve světovém měřítku nejvíc daří Jamesi Bondovi, jeho hodinkám a drinkům.

 

Transformers jsou ale nová kapitola. "Myslím, že pro automobilku je to příležitost, která se naskytne jen jednou za život," říká LeeAnne Stables z Paramountu. "Většinou hledáme pro spolupráci takové filmy, kde jsou herecké hvězdy," dodává Dino Bernacchi z reklamního oddělení GM. "Teď jsme našli snímek, kde jsou přímo naše auta hvězdami filmu."

GM speciálně pro film postavil dvě camara - protože jde o vozy, které se ještě neprodávají a jsou založené na konceptu, který viděl Bay loni na přehlídce aut. "Prostě se do něj zamiloval a chtěl ho stůj co stůj pro roli Bumblebeeho," říká Bernacchi.

GM poskytl i spoustu dalších aut postávajících v pozadí. S firmou Bay spolupracuje dlouhodobě. Firma mu poskytla kolem osmdesáti aut už pro film Mizerové 2.

Podle Bernacciho se investice vložená do filmu firmě stoprocentně vrátí nejen účastí ve filmu, ale i tím, že následně budou Transformers k vidění i ve videohrách, jako hračky a v celé kampani. "Ať už ta cena byla jakákoliv. Byla to malá investice za tak velkou příležitost," dodává Bernacchi.

 

Bay začínal jako úspěšný reklamní tvůrce. Není divu, že dal významné role i dalším značkám, třeba internetové aukční společnosti eBay. Přes portál se také od čtvrtka začnou prodávat předměty spojené s filmem a mají tu speciální stránku. Ve vedlejší roli se objevil i prodejní automat na nápoje Mountain Dew.

Bayova filmová tvorba zahrnuje řadu úspěšných filmů, jako jsou Mizerové, Skála, Armageddon, nebo Pearl Harbor. Jeho filmy hýří výbuchy, efekty a patosem.

Kritici jejich režiséra často nemůžou vystát, diváci je milují. O velkolepé akční sekvence se tentokrát postarali specialisté ze studia George Lucase, film vznikl v produkci Stevena Spielberga.

Bay osobně natočil spoty pro tři hlavní partnery filmu - General Motors, Burger King a Mountain Dew od společnosti Pepsi. "Mít na natáčení reklam režiséra, který natáčel film, zaručuje, že spoty budou ve stejném duchu," vysvětluje sponzorům výhodnost LeeAnne Stablesová z Paramountu.

Do českých film Transformers dorazí 16. srpna.

27.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

Ilustrační foto
3

Vlk samotář útočil ve Vyškovci v Bílých Karpatech. Zardousil při tom 14 ovcí

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

Obejít EET? Každá sedmá provozovna na Královéhradecku porušila zákon

Neodeslání údajů či nevystavení účtenky. To byly nejčastější prohřešky podnikatelů u elektronické evidence tržeb (EET), na které přišli kontroloři z Finančního úřadu. Ti od prosince do poloviny února udělali 220 kontrol a zjistili 30 pochybení.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Dva měsíce nemoci už vás nezničí. Nemocenská by se měla zvýšit

Dlouhodobě nemocným by v příštím roce mohla stoupnout nemocenská. Zatímco nyní dostávají od 15. dne nemoci dávky ve výši 60 procent vyměřovacího základu bez ohledu na délku choroby, vláda včera navrhla, aby dávky od druhého a poté i od třetího měsíce dlouhodobé nemoci vzrostly. Po měsíci stonání by tak zaměstnanci měli nově dostávat 66 procent vyměřovacího základu, od dvou měsíců dokonce 72 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies