VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ju-chůůů! Homer a jeho rodina vymetli americká kina

LOS ANGELES - Když se sečtou tržby filmů, které v USA o víkendu dosáhly na druhé až šesté místa v návštěvnosti, dá by to dohromady částku, kterou vysbírali jen Simpsonovi ve filmu. Což znamená pátý nejlepší start v amerických kinech pro letošní rok.

30.7.2007
SDÍLEJ:

SImpsonovi ve filmuFoto:

Hollywoodské studio 20th Century Fox nasadilo film do 3922 kin a celovečerní verze oblíbeného seriálu bez problémů odrazila útok případných konkurentů. "Jsme nadšeni, ten výsledek předčil všechna naše očekávání," říká Chris Aronson zodpovědný za distribuci filmů ve Foxu.

Adaptace pátého Harryho Pottera skončila třetí s tržbami 17,1 milionu dolarů a znovu se potvdilo ze ji o diváky obíraji čtenáři sedmého, závěrečného dílu série. Překvapení minulého týdne, komedie I Now Pronounce You Chuck and Larry, vydělala o dva miliony víc a stačilo to na druhé místo. Oba tituly ovšem v přímé konkurenci se Simpsonovými vydělali jen zhruba polovinu toho co minulý týden.

Simpsonovým pomohla kromě jejich kultovního statusu také promyšlená marketingová strategie. Ta spočívala mimo jiné i v tom, že stovky poboček obchodů 7-Eleven se na pár dní převlékly za seriálový obchod Kwik-E-Mart.

Pomohly i vesměs pochvalné recenze. "Jeden z nejlepším filmů roku," hlásá například Washington Post. "V podstatě je to jen dlouhá simpsonovská epizoda, ale zatraceně dobrá," přisazuje si Premiere a odborný a respektovaný týdeník Variety píše: "Podívejte se na to jednoduše když už se někdo pokusíte udělat celovečerní Simpsonovi, tak takhle přesně by to mělo vypadat."

Naopak chladně se k filmu postavil magazín Empire, který konstatuje, že "když nejde série dolů, nedělejte celovečerní film".
Už příští týden do amerických kin vstoupí The Bourne Ultimatum, které do světa vysílá konkurenční studio Universal. A tvůrci Simpsonových i jejich studio by byli jistě rádi, kdyby si celovečerní animák poradil s konkurencí stejně hravě jako tento týden.

Bude to mít ale těžké: ostatní distributoři se rozhodli přímou konfrontaci se Simpsonovými spíše vypustit, a tak se druhá premiéra minulého týden umístila až na pátém místě. Romantická komedie No Reservation s Catherinou Zeta-Jones vydělal 11 milionů dolarů.

Do sedmdesátimilionové tržby ještě nejsou započítány výsledky z kin mimo USA. Vzhledem ke globální popularitě, které se žlutá rodinka těší, se dá předpokládat, že ze zámořských kin připluje za tento víkend dalších pár desítek milionů dolarů.

30.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vztek, údiv, pobavení i pohrdání se včera zračilo v tváři Jiřímu Zimolovi při jednání krajského zastupitelstva o kauze Lipno.
1 6

Sobotka: Svolat rozhodčí řízení kvůli Zimolovi neumožňují stanovy

Exploze v Manchesteru

Exploze na koncertě v Manchesteru. Na místě jsou zranění, zřejmě i mrtví

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Fikaná hra o miliony. Zlín má dilema: uvěří Manchesteru?

Znáte tradiční česká přísloví? Jedno zní: Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Leckdy to uslyšíte i během fotbalových zápasů. Kluby, trenéři a hráči mají dilema.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies