VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ju-chůůů! Homer a jeho rodina vymetli americká kina

LOS ANGELES - Když se sečtou tržby filmů, které v USA o víkendu dosáhly na druhé až šesté místa v návštěvnosti, dá by to dohromady částku, kterou vysbírali jen Simpsonovi ve filmu. Což znamená pátý nejlepší start v amerických kinech pro letošní rok.

30.7.2007
SDÍLEJ:

SImpsonovi ve filmuFoto:

Hollywoodské studio 20th Century Fox nasadilo film do 3922 kin a celovečerní verze oblíbeného seriálu bez problémů odrazila útok případných konkurentů. "Jsme nadšeni, ten výsledek předčil všechna naše očekávání," říká Chris Aronson zodpovědný za distribuci filmů ve Foxu.

Adaptace pátého Harryho Pottera skončila třetí s tržbami 17,1 milionu dolarů a znovu se potvdilo ze ji o diváky obíraji čtenáři sedmého, závěrečného dílu série. Překvapení minulého týdne, komedie I Now Pronounce You Chuck and Larry, vydělala o dva miliony víc a stačilo to na druhé místo. Oba tituly ovšem v přímé konkurenci se Simpsonovými vydělali jen zhruba polovinu toho co minulý týden.

Simpsonovým pomohla kromě jejich kultovního statusu také promyšlená marketingová strategie. Ta spočívala mimo jiné i v tom, že stovky poboček obchodů 7-Eleven se na pár dní převlékly za seriálový obchod Kwik-E-Mart.

Pomohly i vesměs pochvalné recenze. "Jeden z nejlepším filmů roku," hlásá například Washington Post. "V podstatě je to jen dlouhá simpsonovská epizoda, ale zatraceně dobrá," přisazuje si Premiere a odborný a respektovaný týdeník Variety píše: "Podívejte se na to jednoduše když už se někdo pokusíte udělat celovečerní Simpsonovi, tak takhle přesně by to mělo vypadat."

Naopak chladně se k filmu postavil magazín Empire, který konstatuje, že "když nejde série dolů, nedělejte celovečerní film".
Už příští týden do amerických kin vstoupí The Bourne Ultimatum, které do světa vysílá konkurenční studio Universal. A tvůrci Simpsonových i jejich studio by byli jistě rádi, kdyby si celovečerní animák poradil s konkurencí stejně hravě jako tento týden.

Bude to mít ale těžké: ostatní distributoři se rozhodli přímou konfrontaci se Simpsonovými spíše vypustit, a tak se druhá premiéra minulého týden umístila až na pátém místě. Romantická komedie No Reservation s Catherinou Zeta-Jones vydělal 11 milionů dolarů.

Do sedmdesátimilionové tržby ještě nejsou započítány výsledky z kin mimo USA. Vzhledem ke globální popularitě, které se žlutá rodinka těší, se dá předpokládat, že ze zámořských kin připluje za tento víkend dalších pár desítek milionů dolarů.

30.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
57 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto.
10

Kšeftování s léky. Na soudy se valí jeden případ za druhým

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Kmoníček se setkal s Trumpem. Předal mu pověřovací listiny

Nový český velvyslanec v USA Hynek Kmoníček se setkal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Předal mu pověřovací listiny. Kmoníček to uvedl na svém twitterovém účtu.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies