VYBERTE SI REGION

Agent Jason Bourne vstoupil do kin rekordní tržbou

LOS ANGELES - Třetí pokračování příběhů špiona Jasona Bourneho o víkendu porazilo i Homerovu animovanou rodinu a její celovečerní filmový hit. Bourneovo ultimátum o víkendu vydělalo 70 milionů dolarů, skoro třikrát tolik, co druzí Simpsonovi.

6.8.2007
SDÍLEJ:

Bourneovo ultimátumFoto: Bontonfilm

Film překonal i výsledky předešlých dvou dílů série inspirované romány Roberta Ludluma. Stejně jako první díl, i v případě třetího pokračování se režie ujal Paul Greengrass, průkopník britské školy dramadocu, jehož loňský Let číslo 93 je považován za dosud nejlepší snímek o teroristických útocích z 11. září.

 

Hlavní roli agenta, který bojuje se svou minulostí tu už potřetí ztvárnila hollywoodská hvězda Matt Damon. "Matta Damona lidé prostě milují a Paul Greengrass je režisérská superstar," ozřejmuje jeden z důvodů úspěchu špiónské série Nikki Rocco, šéf distribuce Universalu. "Matt Damon je nový James Bond," dodává neskromně.

Na druhé místo Bourneovo ultimátum odsunulo i žlutou rodinku ze Springfieldu, která o víkendu vydělala 25,6 milionu dolarů. Celkem mají Simpsonovi ve filmu celosvětově na svém kontě 315 milionů dolarů a mají našlápnuto k pozici jednoho z nejúspěšnějších hitů letošního filmového léta. Nicméně Bourne jim bude zdatným konkurentem.

"Míříme vysoko," potvrzuje Nikki Rocco, šéf distribuce Universalu. "Kritici i publikum film hodnotí jako nejlepší díl série." Bourneovi jsou navíc jeho fanoušci věrní - Universal zjistil, že více než 90 procent víkendového publika filmu tvořili znalci prvních dvou filmů.

Úspěch u diváků měly už předešlé dva díly série. První díl (s originálním názvem The Bourne Identity) přišel do kin v roce 2002. Na scénu uvedl muže, kterého najdou polomrtvého rybáři na moři. Ukáže se, že Bourne býval cvičeným zabijákem a rozhodne se bojovat s minulostí. Přijít na to, co se mu stalo a kdo mu usiloval a usiluje o život.

 

Snímek, který se zčásti natáčel v Praze, vydělal 213 milionů dolarů; a protože autor knižní předlohy věnoval Bourneovi několik románů, bylo jasné, že se schyluje k druhému dílu.

Druhý díl, The Bourne Supremacy (Bournův mýtus) se stal komerčně osmým nejúspěšnějších filmem roku 2004, při svém otevíracím víkendu vydělal 52,5 milionu dolarů a stejně jako první díl se dočkal nadmíru příznivých recenzí; producenti tak okamžitě zahájili přípravy dalšího dílu.

"Série o Bourneovi s věkem zraje jako víno," říká Paul Dergarabedian z Media By Numbers. "Znakem těch filmů vždycky byla kvalita. Právě ta vyprovokovala takovou věrnost diváků."

V srpnu je už zpravidla americká letní filmová sezona na svém konci, letos to ale očividně neplatí. "Letní filmová sezona stále žije," neochvějně věří Dergarabedian.


6.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

předseda představenstva OSA Roman Strejček
7

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Muž se snažil přebrodit řeku. Zabil ho krokodýl

Sedmačtyřicetiletého muže zabil krokodýl na severu Austrálie, když se muž společně se dvěma ženami snažil přebrodit řeku. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies