VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diváka tuzemských televizí nejvíce láká krimi, ukázal průzkum

Praha - Diváky tuzemských televizí nejvíce lákají pořady s kriminální a detektivní zápletkou. Vyplývá to z průzkumu, podle kterého se o filmy, seriály, ale i zpravodajství s touto tématikou zajímá až 80 procent diváků. Dnes o tom informovala mediální společnost Axocom, která kvalitativní průzkum o oblíbenosti televizních pořadů a žánrů nechala vypracovat letos na podzim.

30.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/PICTURE ALLIANCE

„Osmdesát procent respondentů ví, jaké kriminální kauzy se aktuálně v Česku řeší či jaké kriminální seriály a filmy běží v televizi. Překvapivé je, že většina těchto respondentů na přímý dotaz, zda podobná témata pravidelně sledují a vyhledávají, tvrdí že ne," uvedla ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. „Kriminální tematika má v tomto ohledu stejný dopad jako bulvár, tedy nikdo se o to oficiálně nezajímá, ale všichni víme, co se děje v cizí ložnici," doplnila šéfka společnosti, která se zabývá mimo jiné distribucí tematických stanic.

Průzkum ukázal, že kriminalistika častěji láká ženy, konkrétně v 82 procentech případů, než muže, kteří ji zmínili v 70 procentech. Obecně u fiktivních příběhů, ať už seriálů nebo filmů, se diváci shodují, že nejatraktivnější bývá, pokud vrahem nebo násilníkem je žena nebo dítě.

Jedním ze zjištění průzkum je rovněž propojení fenoménu krimi se zájmem o historii, jež dotázaní shodně potvrdili. „Historii má totiž nádech tajemství, něčeho nedostupného, popřípadě jde vysloveně o záhady či konspirační teorie. Což je často i styčný bod právě pro detektivní příběhy," dodala Luzsicza.

Černá kronika takřka dominuje

Rostoucí fenomén krimi podle mediální společnosti potvrzuje dlouhodobý vývoj sledovanosti jednotlivých pořadů a zpráv, kdy na některých stanicích takzvaná černá kronika v klasickém zpravodajství takřka dominuje. Trendu pak vycházejí vstříc i specializované televizní stanice.

Společnost Axocom nabízí servis v oblasti televizního a video obsahu a mobilních aplikací v regionu střední a východní Evropy. Mezi dlouhodobé klienty patří například Viacom, pro který Axocom v Česku a na Slovensku uvedl kanály MTV, VH1 a Nickelodeon. V nabídce má také specializované Film+, Fishing and Hunting a kanály English Club TV. Součástí portfolia je i britská mediální společnost A+E Networks, za kterou Axocom pro Českou republiku a Slovensko distribuuje kanály History a Crime+Investi­gation.

Autor: ČTK

30.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5

EET? Prázdné výlohy a strach

Ilustrační foto.
60 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Federer v Praze láká české fanoušky na zářijový Laver Cup

Osmnáctinásobný grandslamový šampion Roger Federer po téměř deseti letech zavítal do Prahy. Hvězdný tenista přijel do české metropole podpořit Laver Cup, jehož první ročník se uskuteční 22. až 24. září v pražské O2 areně.

AKTUALIZOVÁNO

Neschváleno. Vláda zamítla Mládkův návrh, aby Diamo koupilo OKD

Státní podnik Diamo nekoupí černouhelnou společnost OKD, rozhodla dnes vláda. Hlasy ČSSD na schválení návrhu ministra průmyslu a obchodu nestačily, uvedl na twitteru šéf resortu Jan Mládek (ČSSD). K podání nabídky k odkupu OKD vyzvali minulé úterý kabinet odboráři těžební společnosti.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Praha - V České republice žijí téměř tři miliony důchodců a jejich počet trvale roste. I na tuto životní etapu by se měl člověk připravit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies