VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diváka tuzemských televizí nejvíce láká krimi, ukázal průzkum

Praha - Diváky tuzemských televizí nejvíce lákají pořady s kriminální a detektivní zápletkou. Vyplývá to z průzkumu, podle kterého se o filmy, seriály, ale i zpravodajství s touto tématikou zajímá až 80 procent diváků. Dnes o tom informovala mediální společnost Axocom, která kvalitativní průzkum o oblíbenosti televizních pořadů a žánrů nechala vypracovat letos na podzim.

30.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/PICTURE ALLIANCE

„Osmdesát procent respondentů ví, jaké kriminální kauzy se aktuálně v Česku řeší či jaké kriminální seriály a filmy běží v televizi. Překvapivé je, že většina těchto respondentů na přímý dotaz, zda podobná témata pravidelně sledují a vyhledávají, tvrdí že ne," uvedla ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. „Kriminální tematika má v tomto ohledu stejný dopad jako bulvár, tedy nikdo se o to oficiálně nezajímá, ale všichni víme, co se děje v cizí ložnici," doplnila šéfka společnosti, která se zabývá mimo jiné distribucí tematických stanic.

Průzkum ukázal, že kriminalistika častěji láká ženy, konkrétně v 82 procentech případů, než muže, kteří ji zmínili v 70 procentech. Obecně u fiktivních příběhů, ať už seriálů nebo filmů, se diváci shodují, že nejatraktivnější bývá, pokud vrahem nebo násilníkem je žena nebo dítě.

Jedním ze zjištění průzkum je rovněž propojení fenoménu krimi se zájmem o historii, jež dotázaní shodně potvrdili. „Historii má totiž nádech tajemství, něčeho nedostupného, popřípadě jde vysloveně o záhady či konspirační teorie. Což je často i styčný bod právě pro detektivní příběhy," dodala Luzsicza.

Černá kronika takřka dominuje

Rostoucí fenomén krimi podle mediální společnosti potvrzuje dlouhodobý vývoj sledovanosti jednotlivých pořadů a zpráv, kdy na některých stanicích takzvaná černá kronika v klasickém zpravodajství takřka dominuje. Trendu pak vycházejí vstříc i specializované televizní stanice.

Společnost Axocom nabízí servis v oblasti televizního a video obsahu a mobilních aplikací v regionu střední a východní Evropy. Mezi dlouhodobé klienty patří například Viacom, pro který Axocom v Česku a na Slovensku uvedl kanály MTV, VH1 a Nickelodeon. V nabídce má také specializované Film+, Fishing and Hunting a kanály English Club TV. Součástí portfolia je i britská mediální společnost A+E Networks, za kterou Axocom pro Českou republiku a Slovensko distribuuje kanály History a Crime+Investi­gation.

Autor: ČTK

30.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.
9 8

Akcie OKD byly při privatizaci podhodnocené, potvrdil posudek

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Auto sjelo do rybníka. Spolujezdec nepřežil

Tragicky skončila v úterý kolem půl deváté večer jízda mladé posádky vozidla značky Peugeot 306 na cestě z Řečice ve směru na Dačice na Jindřichohradecku.

Vlastní profil na Facebooku má už čtvrtina lidstva

Sociální sít Facebook už na celém světě využívá čtvrtina populace. Podle jejího zakladatele Marka Zuckerberga počet uživatelů přesáhl hranici dvou miliard.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies