"Dál pracuji jako členka výběrové komise, vidím filmy na DVD a další na festivalech. Letos jsem byla i v Římě, v Madridu a v Paříži, kde mi ukázali své filmové novinky. Jinak samozřejmě dostává festival spoustu titulů takzvaně samospádem, kdy nám producenti či režiséři automaticky pošlou link na ten který snímek, což dříve nebylo. Když jsem před dvaadvaceti lety s Jiřím Bartoškou začínala s vedením festivalu, chodily nám videokazety, pak DVD a dnes ani to není zapotřebí. Vidíme je na počítači," řekla Zaoralová. Ponechala si oblasti světové kinematografie, v nichž má nejvíc znalostí, tedy Francii, Španělsko a Itálii.

Uvedla, že by ani nemusela denně chodit do Panské ulice, kde má festival kanceláře, ale činí tak. "Mám to, jako když chodí koně do stáje. Připadám si k ničemu, když sedím doma," přiznala třiaosmdesátiletá aktivní dáma, kterou, vždy elegantní, na festivalu vyhledávají především zahraniční hosté. A nedopřejí jí klid ani při snídani v hotelu Thermal.

S prezidentem MFF Karlovy Vary Jiřím Bartoškou má Zaoralová hlavní zásluhu na vybudování moderní podoby festivalu. Spolupracují spolu 22 let a dále budou, protože se hodlá stále podílet na tvorbě programu a reprezentaci. I proto zůstala v nejužším vedení.

Na loňském 50. ročníku festivalu představila Zaoralová jako jedna z nejpovolanějších knihu o jeho historii; vždyť do Varů jezdila už od začátku 70. let jako novinářka. Do publikace dala fakta, postřehy, historky a hlavně objektivní informace. Svýma očima popsala zejména období od roku 1994, kdy se začala zabývat organizací festivalu.

Zaoralová je uznávanou filmovou teoretičkou, publicistkou a překladatelkou. Pedagogicky působila na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění, kde přednášela historii. Za svou práci byla vyznamenána Medailí za zásluhy i francouzským Řádem rytířky umění a literatury. Plaketou s canneskou palmou a proslulými schody ji ocenil tento prestižní festival, cenou za umělecký přínos pamatovala na "svou doktorku" před lety i přehlídka karlovarská.

Knižně či časopisecky vyšly desítky jejích překladů z francouzštiny a italštiny, autorských článků a publikací věnovaných především francouzskému a italskému filmu. Podílela se i na překladech řady známých filmových děl. Je členkou prezidia České filmové a televizní akademie a členkou Evropské filmové akademie. Zasedala v porotách přehlídek v Benátkách, Berlíně, Cannes, Mannheimu a Wiesbadenu a jako novinářka se podílí i na práci Mezinárodní federace filmového tisku.