V poslední době často mluvíte o celovečerním filmu. V jaké fázi přípravy jste?

Je to spíš takový můj komplex. Mám pocit, že se ze mě stal víc producent než režisér. Přitom jsem byl vždycky především režisér a umělec. Často se setkávám s tím, že mi kolegové vyčítají, že jsem svůj talent zpronevěřil výrobě u sebe ve studiu. I proto mívám vždy po nějakém období potřebu se jako umělec udržovat v kondici. Před časem jsem napsal scénář k celovečernímu filmu. Dostal jsem za něj i scenáristickou cenu, takže jsem si ověřil, že to ještě umím. A teď mě čeká obdobný proces při návratu k režii. I když si nemyslím, že někdo potřebuje vidět moje audiovizuální sdělení. Ale já to potřebuji.

Existuje už termín?

Mám rozpracované jedno téma, u kterého už mám i natočenou předtáčku. Původně jsem se domníval, že to zvládnu letos, ale nakonec jsem to nestihl. Předpokládám, že by to mohlo být do konce příštího roku.

Bude to celovečerní hraný film, nebo dokument?

Bude to celovečerní film na rozhraní dokumentu a hraného filmu. Jedná se o skutečný případ, skutečnou osobu a skutečný život. Bude to ale natočeno jako stylizovaný polohraný film.

Vaše někdejší úspěšná společnost Febio točila například sérii dokumentárního cyklu Gen. Existuje někdo ze současných politiků, o kom byste měl chuť natočit Gen?

O tom jsem nepřemýšlel. Že mě hned nenapadlo žádné jméno, možná znamená, že takový člověk asi neexistuje nebo o něm zatím nevíme.

Pokoušel jste se vybudovat televizi na zelené louce. Později investor od projektu ustoupil kvůli prodlužování digitalizace v ČR. Je to pro vás uzavřená kapitola?

Nevím, jaké zkoušky mi ještě život postaví, ale v zásadě se tím vnitřně už nezabývám. Nicméně dodnes se domnívám, že tady chybí inteligentní, slušná komerční televize.

A kdyby vás přemlouval investor, šel byste do toho znovu?

Záleží na tom, o jak silnou výzvu a jakého investora by se jednalo.

(zdroj: OVM)