„Vždycky jsem si namlouval, že jsem na komedie," usmívá se. „Moje původní profese herce (lidi se mi bohužel smáli i na Hamletovi) a později divadelního režiséra byla s tímto žánrem chtě nechtě spjatá. Pak mě v České televizi jednou nechali režírovat detektivku a vznikla láska na první pohled. Baví mě takové to čechrání, pohrávání si s divákem, kdy ho musíte vylákat ze sladké divácké pasivity."

Drama tří postav

Film režisérovy dlouholeté spolupracovnice i partnerky, scenáristky Ivy Procházkové líčí drama tří postav. Dora po vzrušené hádce vyskakuje z Richardova auta a stopne si náhodně projíždějící vůz Adama. Ten jí v domnění, že je prostitutka, nabídne kšeft: Má hrát při rodinné oslavě přítelkyni jeho bratra Martina. Dora na hru přistoupí, protože „honorář" není malý a zároveň se chce zbavit svého diktátorského přítele. Režie fiktivního vztahu i rodinných nálad se však všem vymkne z rukou…

Přestože Pokornému se většinou daří hlavně v televizních projektech, Záblesky od začátku směroval na plátno. „Je to sice dílko komorní, ale ze scénáře se dala vyčíst chytrá zábava, napětí a syrová atmosféra, která se dobře vyjímá ve ztemnělém sále," říká o filmu, kde si hlavní role zahráli Adéla Petřeková, Robert Jašków, Kryštof Rímský a Jan Plouhar.

Producent z donucení

Ve štábu soustředil českoněmecký mix převážně mladých lidí, za kamerou stál Armin Dierolf, hudbu napsal Jiří Hájek. Pokorný je pod snímkem podepsán i jako producent. Byla to z nouze ctnost? „V minulých letech jsem udělal několik zkušeností s českými producenty, které nebyly zrovna uspokojivé," shrnuje režisér. „I když mě tahle profese nikdy nelákala, nezbylo než ji vyzkoušet na vlastní kůži. Jinak bych se asi nepohnul z místa."

Záblesky chladné neděle mají premiéru příští středu 7. listopadu v pražském Premiere Cinemas, od čtvrtka budou ve všech kinech.