VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jiří Menzel: Režisérů je čím dál víc. Stačí mít dobrou vyřídilku

Praha /ROZHOVOR/ – V pravidelném zpravodajském pořadu Rádia Impuls, který moderuje Václav Moravec, to řekl režisér Jiří Menzel… Po dlouhých sedmi letech se vrací režisér Jiří Menzel na filmová plátna. Držitel Oscara se podle svých slov snaží nezpronevěřit zásadě, aby jeho snímky vracely lidem chuť do života. Menzelův nejnovější film Donšajni se odehrává v malém městě, kde se operní soubor rozhodl inscenovat Dona Giovanniho.

4.10.2013 1
SDÍLEJ:

O PROPAGACI. „Na moje filmy chodili lidi, protože si to mezi sebou řekli,“ uvedl Jiří Menzel. Foto: Impuls

Pokud bych nevěděl o vašem negativním vztahu k marketingu, tak bych si myslel, že změna oficiálního názvu Sukničkáři k zpět k pracovnímu Donšajni je marketingovým trikem. Je to tak?

Ne, ne. Lidé starající se o distribuci chtěli, aby na plakátech bylo něco, co přitáhne lidi. Nechtěli třeba slovo opera, která tak nefunguje. Naopak něco o sexu funguje. Tak vznikli Sukničkáři, ale mně to přišlo trochu vulgární, takže proto  Donšajni. To je dle mého ušlechtilejší, protože v každém z nás – v klukovi, chlapovi i dědkovi – dřímá Don Juan.

V jednom rozhovoru jste uvedl – „dneska je marketing důležitější než film a s ironií říkám, že i kdybych natočil blbost a měl dobrý marketing, tak je vyhráno." Když vyjdu z této ironie, v čem především se marketing podepisuje na obsahu filmu?

Na obsahu ne, ale na přitažlivosti. S obsahem nemůže nic dělat, ale může ho lživě přiblížit. Nebo lidem nabídnout něco, co ve filmu není. Nebo udělat velkou propagaci. Na to já jsem nebyl připraven, na moje filmy chodili lidi, protože si to mezi sebou řekli. A dneska je jiná doba, dneska film za pár týdnů zmizí z kin a lidi si to nestihnout říct. Takže se musí bušit do bubnů a lidi do kina skoro násilím vtáhnout dřív, než je pryč.

Netlačí marketing režiséry a scénáristy k tomu, aby se vyhýbali některým tématům, jako je opera…

Tohle nebyl můj případ. Od začátku jsem byl hájený, chráněný a hýčkaný a v tomto ohledu na mě nikdo netlačil. A to ani u minulého filmu. Tam jen chtěli, abych obsadil herce známé z televize. To mně šly housenky po zádech, ale ustál jsem to. Ale nyní mě nikdo k ničemu nenutil, naopak. Byl jsem velice podporovaný producentem a do poslední chvíle jsem byl jako v bavlnce.

Když se setkáváte na filmových festivalech s kolegy režiséry, nepřijdete si už jako ohrožený druh?

Ani ne. Ono těch režisérů je čím dál tím víc. Dneska když si někdo řekne, že bude režisér, tak je to snadné. Stačí mít dobrou vyřídilku a seženete podporu, „ukecáte" sponzora, no a natočíte si, co chcete. Otázka je, kolik přijde lidí do kina. Ale to už bohužel některé tvůrce nezajímá.

Impulsy Václava Moravce poslouchejte od pondělí do čtvrtka v 18.00.

Autor: Redakce

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies