VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Režisér a producent David Ondříček: Můj temný křest byl Angel Heart

Praha /ROZHOVOR/ - David Ondříček je fanoušek i režisér noiru, který před pár lety přesvědčil diváky, že tenhle žánr není mrtvý. Jeho dobová detektivka Ve stínu měla vše, co má noir mít podmanivou vizuální náladu, tajemství a bravurní práci se světlem a stínem. Teď ji mohou diváci znovu vidět na Noir Film Festivalu na Křivoklátě v sekci český noir.

18.8.2014
SDÍLEJ:

David Ondříček.Foto: Deník/ Jiří Sejkora

Máte tenhle žánr rád?

Mám rád víc různých žánrů. Ale fanouškem noirových filmů jsem byl už jako teenager. Pamatuji si, že iniciačním zážitkem byl snímek Alana Parkera Angel Heart, úžasný thriller s Mickeym Rourkem, z něhož šel člověku mráz po zádech. A posledním z nedávné doby třeba americký seriál True Detective, u nás ho vysílala HBO pod titulem Temný případ. Pátrání po pachatelích rituálních vražd malých děvčat v zasmušilé krajině Lousiany. Taky mistrovská práce s kamerou, svícením, herci a napětím. Díval jsem se na něj už v době, kdy teprve běžel v americké televizi.

Čím se podle vás noir liší od jiných krimi nebo thrillerů?

Vizuální náladou. Takový Sunset Blvd. nebo Hluboký spánek, to jsou vyložené lahůdky. Ale je potřeba vidět tyhle snímky na plátně, jinak si je člověk pořádně neužije. Jedině v kině totiž oceníte promyšlenou práci s obrazem a způsobem vyprávění. Teprve velké plátno umocní atmosféru, která je pro noirové příběhy klíčová. A skvělé je, že tento žánr neustrnul ve 40. a 50. letech, ale že lze skrze něj vyprávět pořád. Festival na Křivoklátě je právě tímhle výjimečný umožňuje vidět na jednom místě kombinaci filmů starých i moderních.

Potěšilo vás, že vaše detektivka Ve stínu, jež se odehrává na pozadí politických událostí 50. let u nás, se letos dočkala zařazení do programu?

No jéje. Ve stínu je typický noir, rozhodně na tenhle festival patří. Myslím, že je na něm poznat, že jsme pracovali s klasickými žánrovými prvky se šerosvitem a dobovou náladou. Koneckonců, při natáčení mě inspirovaly tři zásadní filmy tohohle kalibru: Psycho, Blade Runner a Sedm.

A jen malý výhled do budoucna kromě toho, že jste producentsky zaštítil nový film Petra Zelenky Ztraceni v Mnichově, máte předpokládám v šuplíku i něco svého?

Mám. Příběh Emila Zátopka. Další dobová záležitost, která bude producentsky hodně náročná. Podobně jako Ve stínu.

Autor: Jana Podskalská

18.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
6 15

Tři malí chlapci ubili plameňáka v zoo. Jejich rodiče se nyní omluvili

Při rekonstrukci měšťanského domu na plzeňském náměstí Republiky se našly fragmenty vzácné historické fresky, nyní o ní pečuje restaurátor a sochař Jaroslav Šindelář
6

OBRAZEM: O vzácnou fresku z doby Rudolfa II. už pečuje restaurátor

AKTUALIZOVÁNO

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného dnes hlasy německé vládní koalice rozhodl Spolkový sněm. Opatření kritizované německou opozicí i některými evropskými státy se citelně dotkne i českých řidičů, kteří hojně využívají dálniční síť v sousední zemi.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

Kritika Kremlu Voroněnkova zabil prý na Ukrajině ruský agent

Ukrajinské úřady dnes identifikovaly vraha bývalého ruského poslance a kritika Kremlu Denise Voroněnkova, který byl ve čtvrtek zastřelen v Kyjevě. Byl jím 28letý ukrajinský občan Pavel Paršov, který v minulosti sloužil v ukrajinské národní gardě, jež spadá pod ministerstvo vnitra. Podle poradce ukrajinského ministra vnitra citovaného agenturou AP byl vrah ruský agent, který absolvoval výcvik u ruských bezpečnostních sil. Moskva již ve čtvrtek jakýkoli podíl na smrti Voroněnkova odmítla.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. Dnes o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Dnešní rozhodnutí je pravomocné, galerie se ale může znovu dovolat k Nejvyššímu soudu. Rozhodne se až poté, co dostane písemné znění rozsudku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies