VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Režisér Buňuel: Srovnávat mohou jen špatní kritici

Zlín - /ROZHOVOR/ Jeho otec je označován za jednu z největších osobností světové kinematografie. Španělský filmový režisér Luis Buñuel se do dějin filmu zapsal jako sarkastický kritik takzvané lepší společnosti.

4.6.2009
SDÍLEJ:

Režisér, scénárista a také herec Juan Luis Buñuel.Foto: DENÍK/Matej Slávik

Juan Luis Buñuel, který jde v jeho stopách, už má na svém kontě víc jak dvě desítky snímků. Do Zlína zavítal jako jeden z významných hostů a publiku představil film svého otce Robinson Crusoe a také dokumentární snímek Poslední scénář: Vzpomínka na Buñuela.

Když jste se rozhodl věnovat se filmu, měl jste na paměti skutečnost, že slavné jméno vašeho otce může být i na překážku?
Ne. Absolutně ne.

U nás je to tak, že člověk, jehož rodiče jsou slavní, je vystavený srovnávání.
Srovnávat vás mohou jen špatní kritici. Člověk, který má soudnost, si udělá vlastní úsudek.

Když se řekne česká kinematografie, co se vám hned vybaví?
To je jednoduché. Přeci Miloš Forman. Natočil moc dobré filmy a my jsme ho znali, protože chodil k nám domů.

Můžete něco říci o filmu Poslední scénář? Je to vlastně dokument o vašem otci.
Hlavně je to intimní, pocitový pohled na Luise Buñuela. Je složen z řady rozhovorů s lidmi, se kterými otec spolupracoval. Popisuje ho spíš jako člověka než jako režiséra. Je to svědectví, cesta po vzpomínkách. Vycházeli jsme z jeho životopisné knihy Do posledního dechu a od toho se odvíjel i ten název filmu – Poslední scénář.

Byl vám tatínek učitelem?
Ne. (Smích.)

Rozesmála jsem vás?
Kdyby jste znala moji rodinu, věděla byste, že jsme se doma nikdy nebavili o filmu. Vždycky jen o Španělské občanské válce, o literatuře, o světě, ale o filmu nikdy.

V tom případě se nabízí otázka, jak jste se dostal k filmu?
To je dlouhá historie. V Americe jsem studoval anglickou literaturu. Chtěl jsem učit. A když jsem se po studiích vrátil domů do Mexika, narazil jsem na amerického producenta, který hledal někoho, kdo by mluvil anglicky i španělsky a asistoval při natáčení. Já jsem do toho nechtěl jít, protože jsem o filmu nic nevěděl a ani mne to nezajímalo. Takže všechny teorie o tom, že mne otec ovlivnil, jsou nepravdivé.

Jsme na přehlídce filmů pro děti a mládež. Vyprávěl vám otec pohádky?
Ne. Povídal mi o hmyzu. Svět hmyzu je mnohem podivnější a bláznivější než svět pohádek. (Úsměv.)

Působíte jako přísný člověk. Nemají z vás herci strach?
Nejsem takový, ale je fakt, že se mne herci trochu bojí. (Smích.) Viděla jste film Kráska dne? Tam jsem pracoval se samými přáteli.

Režisér, scénárista a také herec Juan Luis Buñuel má na svém kontě víc než dvě desítky filmů. Přijel do Zlína v rámci filmového festivalu, aby společně se svými kolegy představil dokumentární snímek Poslední scénář: Vzpomínka na Buñuela, a také film Robinson Crusoe z dílny jeho slavného otce Luise Buñuela.

Autor: Silvie Pospíšilová

4.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
5

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Titanic
19

Ke vraku Titaniku s cestovní kanceláří. Za dva a půl milionu

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Svého "Kodiaqa" bude mít i Seat. Dorazí příští rok

Velké SUV brzy nabídne i další značka koncernu Volkswagen. V roce 2018 totiž začne Seat prodávat novinku, která bude k dispozici i se sedmi sedadly.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies