VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozkoš není jen pro ženy, říká herečka Jana Plodková

Praha – Rozkoš. Takto stroze i slibně nazvala svůj druhý celovečerní film režisérka Jitka Rudolfová, jejíž autorský debut (absolventský snímek FAMU) Zoufalci zaujal diváky i odbornou kritiku. Vyprávěl o třicátnících, žijících až na jednu výjimku jako singles, kteří se rozhodnou žít v komuně na odlehlém statku. Stejně jako k nim napsala si čtyřiatřicetiletá filmařka i k Rozkoši, jež vstoupí do kin 5. prosince, vlastní scénář.

27.11.2013
SDÍLEJ:

MILENA. Znám řadu žen, jež trápí vztah založený na textovkách, potvrzuje Jana Plodková, kterou od včerejška můžeme vidět v kině ve filmu Rozkoš. Foto: CinemArt

O mladé střihačce, jež se pohybuje mezi třemi muži a v městsky odcizeném prostředí marně hledá toho, kdo by jí poskytl plnohodnotný partnerský vztah. Do hlavní postavy obsadila Janu Plodkovou, která se nálepce ženský film brání. „Neřekla bych to tak," tvrdí Jana, kterou jsme poprvé viděli v roli židovské herečky ve filmu Marka Najbrta Protektor, za niž dostala Českého lva, a naposledy shodou okolností ve filmu téhož režiséra Polski film. „Spíš mi přijde netradiční – námětem, způsobem vyprávění i náladou. Obdivovala jsem Jitku Rudolfovou, s jakou přesností své téma odvyprávěla a jak nám hercům dokázala vše vysvětlit." Přímo pro Janu Plodkovou sice role nevznikala, nicméně typově nakonec do postavy Mileny přesně zapadla. Na scénáři oceňuje fakt, že byl psán přímo do úst hercům. „Nic nebylo třeba upravovat," říká Jana. „Dialogy byly naprosto přesné, moc dobře se mi zkoušelo i hrálo."

Iluzorní vztahy

Pocity své hrdinky, jež bolestně prožívá vztah založený na pouhých textovkách v mobilu, prý naštěstí nezná. „Dobře jsem jí ale rozuměla," vysvětluje herečka. „Znám ze svého okolí řadu žen, které něco podobného zažívají. Žijí v iluzi, že mají partnera, který je miluje, a přitom se fyzicky téměř nepotkávají, komunikují jen přes mobil a to ještě prostřednictvím sms." Právě ty hrají ve filmu zásadní roli – dokonce přímo na plátně, kde naskakují v různých místech obrazu a ilustrují obsah toho, o čem si Milena se svými partnery píše. I to, jak mohou být slova v těchto zprávách zavádějící a míjet se s realitou. „Líbí se mi, že díky této metodě si může divák sám udělat obrázek o tom, jaké vztahy ve skutečnosti Milena má. Především s Vladimírem, který jí téměř ustavičně lže…"

Na place se cítila ve společnosti mužů kolegů dobře, ostatně sestava Jaroslav Plesl, Jan Budař a Martin Myšička byla dokonalá. Jako žena by prý ve filmu nejvíc fandila performerovi, jehož hraje Jan Budař. „Má k Mileně nejblíž," soudí herečka. „I když se nakonec ukáže, že se v jeho nitru odehrávaly netušené pochody a úvahy, jež neznaly limity. A to překvapí i ji samotnou."

A dnešní vztahy v realitě? Jsou opravdu založené hlavně na textovkách a mailové komunikaci? A je to dobře? „Je to tak půl na půl," soudí Jana. „V pracovní sféře opravdu hrajou velkou roli, lidé se díky nim mohou snadno dorozumět a vyměnit si profesní názory, informovat se o schůzkách, být pohotoví a mít fakta či reakce hned po ruce, ať jste kdekoli. Tam to chápu. V soukromí je to horší. Tam je naopak škoda, když si lidé neuvědomí včas, že vyměnili osobní kontakt za mobil nebo počítač. Žijeme ve zvláštní, trochu odcizené době, je tak nastavená. A určitě bychom tomu neměli podléhat, ale hlídat si, jakým způsobem se svými blízkými komunikujeme, a umět mobil taky někdy odložit a za dotyčným třeba zajet…"

Mobil jen dočasně

Připouští, že právě ve filmové branži není snadné osobní vztahy udržovat. „Když jezdíte na natáčení, vozí vás z lokace na lokaci, nebo chodíte na castingy, není vždycky možnost mít toho druhého nablízku," uvažuje. „Pak je samozřejmě telefon pro udržení vztahu důležitý, protože je vaším jediným prostředníkem, možností, jak slyšet alespoň hlas vašeho partnera. Nesmí to ale trvat moc dlouho."

Nad otázkou, komu by měl být film Rozkoš určen, váhá. Ale znovu potvrzuje, že nejen ženám. „Viděli ho i někteří kamarádi, kteří se na filmu podíleli, z mých hereckých kolegů třeba Jan Budař. Všichni jeho téma pochopili a berou ho. Jak k němu přistoupí běžní diváci, zejména ta mužská část publika, to už se nedá předvídat," míní herečka, kterou za čas nejspíš uvidíme opět v projektu Marka Najbrta a jeho spřízněných kolegů, v seriálu Casting.

Autor: Jana Podskalská

27.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidé se přicházeli rozloučit se zesnulým kardinálem Miloslavem Vlkem 23. března do katedrály sv. Víta v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
6 15

VIDEO: Do chrámu sv. Víta přišli lidé uctít zesnulého kardinála Vlka

Sadiq Khan
AKTUALIZOVÁNO
7 10

Londýn se nikdy nenechá zastrašit terorem, řekl starosta Khan

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Šéf strážníků v Praze 1 byl obviněn ze zneužití pravomoci. Prý sebral telefon

Ředitel Městské policie Praha 1 Miroslav Stejskal byl obviněn ze zneužití pravomoci. Uvedla to ve čtvrtek televize Prima na základě vyjádření mluvčího pražské státní policie Tomáše Hulana. Stejskal údajně při kontrole auta, které asi neoprávněně parkovalo na místě pro invalidy, sebral a rozbil jednomu z kontrolovaných mobilní telefon.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies