Recenze: Taneční vystoupení obalené příběhem

Praha - Volné pokračování romance Let´sDance ospravedlňuje výborná choreografie

28.2.2008

LÁSKA Z TĚLOCVIČNY. Když hlavní protagonisté Chase (Robert Hoffman) a Andie (Briana Evigan) tančí, film nenudí.Foto: SPI

Před dvěma lety musel rozháraný teenager Tyler nastoupit do Marylandské umělecké školy, zdánlivě proto, aby si odpracoval vandalství, do〜opravdy proto, aby tam objevil talent, lásku a uznání. Teď se stejná škola stává jedinou šancí podobně vzdorovité puberťačky a sirotkaAndie

spodobným sociálním původem a podobným tanečním vkusem. Šancí ukázat svůj talent, najít lásku a získat uznání.

Pokračování přes kopírák

Let’sDance 2Street Dance vzniklo, protože Let‘sDance se stalo vUSA nečekaným diváckým hitem. Působí, jako kdyby tvůrci proklepli scénář jedničky přes kopírák, vyměnili pohlaví hrdinů (tentokrát do světa píle a řádu přichází dívka a školu vede místo ředitelky ředitel), přidali víc vedlejších postav a taneční finále přesunuli zjeviště na ulici, kam se Andie vydá vyhrát prestižní undergroundovou soutěž.

Předvídatelnost a sentimentalita, sjakou film řeší sociální problémy dnešních mladých a jejich potíže sidentitou, zůstaly stejné. Je hezké, že příběh hlásá, že vysmívaní outsideři jsou vlastně nepochopené talenty a že tanec, zvlášť uvolněný street dance, je demokratické umění, které má lidi spojovat bez rozdílu rasy, původu nebo oblíbenosti. Svá moudra ale podává vpoučném polopatickém stylu, zjednodušeném bezpečím pohádkově dobrého konce žánru taneční romance, vněmž na Andie čeká polibek istipendium.

Naštěstí si choreografové na filmu dali mnohem víc práce než scenáristi. Jimi sestavená taneční čísla snímek zachraňují od nudnosti, a to dokonce ivpřípadě, že nejste velkým příznivcem street dance. Sledovat, kam až dokážou mladí tanečníci ohnout své tělo, je docela fascinující, zvlášť když jejich pohyb ve filmu působí tak lehce, přirozeně a je dokonale spjatý shudbou. Fanoušky hiphopu navíc může lákat isoundtrack, vněmž najde novinky od Missy Elliot nebo T-Pain.

Dynamické taneční kreace

Energických tanečních čísel tu je hodně, tak akorát dost, aby včas odváděla pozornost od klišé příběhu. Celý film pak vrcholí představením taneční skupiny Andie na ulici ozářené světly aut, vybavené reprobednami a zalévané hustým deštěm. Pro efektivitu této scény tvůrci opustili dokonce ivýchovný duch filmu, protože normálně by pravděpodobně tanec vdešti

stakovou vervou stál jeho protagonisty nějaký ten zápalplic.

Let´sDance 2Street Dance (Step Up 2the Streets),

taneční romance, USA 2008,