Ve zlaté éře 60. let na sebe upozornil filmy Démanty a noci, Mučedníci lásky a O slavnosti a hostech, k oběma posledním psala scénář jeho první manželka Ester Krumbachová. Od roku 1966 nesměl natáčet, mohl pracovat jen v televizi, což z něj mj. udělalo originálního tvůrce prvních českých hudebních klipů, kde se často objevovala i jeho druhá žena Marta Kubišová. Po odchodu ze země roku 1974 pobýval ve Francii, Německu, Velké Británii, Švédsku a USA. Domů se vrátil v prosinci 1989 a znovu natáčel (V žáru královské lásky, Noční hovory s matkou). Působil jako pedagog na katedře dokumentu a později hrané režie na FAMU.

Držitel Českého lva a Křišťálového glóbu za celoživotní přínos filmu zažíval loni šťastné období. Podle své knihy Nepodávej ruku číšníkovi napsal scénář k filmu Vlk z Královských Vinohrad a po dlouhých letech se vrátil do Cannes. Na festival, kde na sklonku 60. let soutěžily i české filmy. „Tehdy jsme měli poprvé a naposled v soutěži tři filmy, můj, Menzelův a Formanův," řekl režisér loni Deníku v Cannes. „Ale levicoví intelektuálové vše zmařili. Na podporu vzbouřených dělníků a studentů filmaři v čele s Godardem rozřízli plátno a festival úplně rozložili. Zřejmě měli strach, že francouzské filmy nejsou ten rok dost dobré…" Natáčení na riviéře si užíval. Jeho malý štáb byl k vidění v uličkách i na červeném koberci festivalu, kde se pohyboval na vozíku převážně ve společnosti hlavního protagonisty Jiřího Mádla, který ve Vlkovi ztvárňuje právě mladého Němce. „Je to taková tresť mého života. Já jsem ovšem jen za kamerou, před ní má prostor Jirka. Je mezi námi padesát let, ale dobře si rozumíme," svěřil se.

Titul je odkazem na Scorseseho film Vlk z Wall Street, protože život amerického hrdiny v podání DiCapria se prý tomu Němcovu dosti podobá. „Taky mám rád good times, auta, holky a radost, jen nejsem až takový zhýralec a finanční střelec," smál se Němec. Film, který obsáhne rok 1968 od Cannes až po karlovarský festival, se díky Němcovým mladým spolupracovníkůma dokončit stihne. „Zrovna dnes mám poslední natáčecí den," potvrdil včera Jiří Mádl. „Už nějaký čas se tušilo, že pan Němec je na tom špatně, měli jsme jasné instrukce, jak film dotáhnout."

Setkání s vitálním mužem, jenž na podzim 2014 vrátil své státní vyznamenání od Václava Havla na protest proti ocenění, jež udělil současným filmařům Miloš Zeman, ovlivnilo i Mádla. Přestože tvůrčím přístupem jsou každý na opačné straně. „Na první schůzku kvůli Vlkovi jsem šel s tím, že to odmítnu," vzpomíná Mádl. „Nesnáším natáčení bez scénáře a pečlivé přípravy, což přesně ztělesňuje on. Ale během deseti minut zafungovalo jeho charisma tak silně, že jsem byl na lopatkách. Natáčení s ním byl jeden velký punk, ale čím víc jsem na place byl, tím víc mě to bavilo. Doufám, že na premiéru se bude s potěšením shora dívat s námi…"