Bílek si pochvaloval, že kritika jeho tým semkla

Praha /AKTUALIZOVÁNO/ - Trenér fotbalového národního týmu nebere vítězství nad Ukrajinou jako satisfakci.

7.9.2011

Michal Bílek.Foto: Deník/Martin Sidorják

Kouč českých fotbalistů Michal Bílek nevnímá úterní výhru 4:0 v přípravném duelu proti Ukrajině jako satisfakci za ostrou kritiku, která se na jeho hlavu a na národní tým snesla po výkonech v předešlých zápasech. Reprezentační trenér je rád, že se mužstvo v napjaté situaci semklo a ukázalo vnitřní sílu. Před závěrem evropské kvalifikace je optimistou a věří, že Češi projdou do baráže o účast na šampionátu a uspějí v ní.

"Kritika je tu od začátku mého působení u národního týmu. Je pravda, že v uplynulých měsících to gradovalo, ale já pod tlakem budu až úplně do konce. Žádnou satisfakci necítím, naopak mám radost, že to v tom přípravném zápase vyšlo. Nic víc, nic míň," řekl Bílek na středeční tiskové konferenci, na které se ohlédl za uplynulými dvěma zápasy - sobotní kvalifikační remízou 2:2 ve Skotsku a úterním triumfem nad Ukrajinou.

Právě po víkendovém duelu proti ostrovnímu soupeři některá média vystupňovala svoji kritiku na adresu českého týmu, který se ocitl pod velkým tlakem už po srpnové porážce 0:3 v přípravném utkání v Norsku. Bílek připustil, že nálada v týmu po duelu ve Skotsku nebyla nejlepší.

"Druhý den, když si všichni přečetli noviny a viděli, jak se ta kritika valí, tak ta nálada nebyla moc optimistická. Ale o to víc jsme se teď semkli a věřím, že to tak bude do konce kvalifikace," uvedl Bílek.

Náhradníci příjemně překvapili

Velmi ho potěšilo, jak se hráči proti Ukrajině s těžkou situací vyrovnali. "Od první minuty bylo vidět, že hráči vnímají situaci, která tu byla. Každá kritika nás semkne. Včera to bylo na hráčích vidět, že nepříznivou sérii bez výhry chtějí změnit. Vyhráli jsme 4:0, příležitost dostali i další hráči a velmi příjemně mě překvapili," pochvaloval si Bílek nejvyšší výhru národního týmu pod jeho vedením.

Radost mu udělali všichni hráči svým kolektivním výkonem, přesto některé z nich vypíchl. "Velmi příjemně mě překvapil Pilař, také Dan Pudil, který nastoupil po delší době, ukázal, že je pořád velmi kvalitním hráčem. Dobře to utkání zvládl také Dan Kolář," jmenoval Bílek.

Ve Skotsku ho potěšil plzeňský Petr Jiráček a pochválil také záložníka Jana Rezka. Toho přitom česká veřejnost po Skotsku tvrdě kritizovala za pád v pokutovém území, po kterém reprezentanti v 90. minutě srovnali na 2:2. S Rezkem penaltovou situaci nijak zvlášť nerozebíral, ale hráče prý v žádném případě nevede k tomu, aby filmovali. "Určitě hráče nenabádáme k tomu, aby simulovali a padali nejen ve vápně. Spíš je nabádáme k tomu, aby souboje ustáli," řekl.

Znovu zopakoval, že kritiku za výkon ve Skotsku považuje za přehnanou. "Ta kritika, která přišla, nebyla úplně objektivní. Veřejnost pořád žije v době, kdy národní tým válcoval soupeře, ale takový tým my nemáme," podotkl Bílek. "Vůbec se nebrala v úvahu síla Skotů, kteří se třeba proti Španělům obdivuhodně zvedli, ze stavu 0:2 to dotáhli na 2:2 a Španěly v nejsilnější sestavě hrozně potrápili. Dokázali porazit Dány, takže sílu mají. Spíš se rozebírala penaltová situace, než aby se ocenilo to, že jsme získali velmi důležitý bod," prohlásil Bílek.

Na rezignaci nepomyslel

S hráči se o kritických reakcích na hru týmu bavil. Nikdo z nich prý neuvažuje o tom, že by přestal reprezentovat. Ani Bílek v žádném okamžiku nepomyslel na rezignaci. "Atmosféra nebyla příjemná nejen pro hráče, ale i pro mě samotného. Ale já tomuhle mužstvu věřím a věřím, že hráče dovedu připravit na to, abychom se dostali do baráže a tam uspěli," mínil.

Jeho svěřenci drží před závěrečnými dvěma zápasy kvalifikační skupiny proti Španělsku a v Litvě na druhém místě tabulky dvoubodový náskok před Skotskem a podle Bílka je důležité, že mají situaci stále ve svých rukách. Zatím nekalkuluje s tím, že Skotové nejspíš prohrají ve Španělsku a Čechům tak bude stačit ze dvou utkání získat bod.

Obrana se musí vylepšit

"Pokud chceme postoupit, musíme získat z těch dvou zápasů čtyři body. Situaci máme ve svých rukou a chtěli bychom ji mít až do konce. Pokusíme se doma se Španěly neprohrát. U nich jsme byli krůček od vytouženého bodu a věřím, že když zopakujeme ten výkon, můžeme bod vydolovat," dodal Bílek.

Největší vrásky mu před soubojem se Španělskem dělají chyby v defenzivě. Znovu přemlouvat zkušené obránce Tomáše Ujfalušiho či Jiřího Jarošíka k návratu do reprezentace ale nehodlá. "Oba jsme několikrát oslovili, ale odmítli" řekl Bílek. "Byť jsme v některých posledních zápasech dělali v defenzivě hodně chyb, pořád si myslím, že dovedeme dát dohromady kvalitní obranu," dodal kouč.

Autor: ČTK

7.9.2011
Čech odsouzený v Súdánu se vrátil do vlasti, přivezl ho Zaorálek
4 4

Zpátky doma. Čech Petr Jašek byl propuštěn ze súdánského vězení

A skuteční vítězové - film Moonlight.
1 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Extrémní dávka jedu. Kim Čong-nama zabila za 20 minut

Bratr severokorejského prezidenta Kim Čong-nam zemřel během 15 až 20 minut od chvíle, co byl 13. února na letišti v Kuala Lumpuru otráven. Paralyzoval ho silný neurotoxin, jak vyplývá z výsledků pitvy, které včera zveřejnil malajsijský ministr zdravotnictví. Krátce předtím úřady oznámily, že letiště v Kuala Lumpuru je zcela bezpečné, bez jakýchkoli stop po jedu.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.