VYBERTE SI REGION

Čeští fotbalisté mají jedinou možnost: vyhrát

Praha - Pokud proti Slovinsku neuspějí, postup na mistrovství světa se jim výrazně oddálí.

15.10.2008 2
SDÍLEJ:

Tomáš UjfalušiFoto: REUTERS/Christian Hartmann

Svěřence trenéra Rady čeká teprve třetí vystoupení v kvalifikaci o mistrovství světa. A už se mluví o klíčovém duelu. Oprávněně? Půjde českým reprezentantům dnes v souboji se Slovinskem opravdu o všechno?

„Já to tak vidím,“ prohlašuje obránce Marek Jankulovski.

„Jedná se o strašně důležitý zápas. Nezáleží na tom jak, ale jestli získáme tři body. A já si vůbec nepřipouštím, že by se to nepodařilo,“ souhlasí fotbalový expert Stanislav Levý, naposledy trenér Plzně.

Vítězství = celkem 4 body

Ano, není vlastně ani nejdůležitější, o kolik gólů a po jakém výkonu. Jestliže mužstvo okolo kapitána Ujfalušiho v Teplicích vyhraje, bude největší krize zažehnána.

„Zatím situace není vyloženě vážná,“ přizvukuje benjamínek týmu, útočník Martin Fenin.

Čtyři získané body by tým ponechaly na čtvrtém místě, ale oproti triu nejlepších by zůstal zápas k dobru. Ten v San Marinu, kde je výhra povinností. „Další ztrátu si nemůžeme dovolit,“ vykládá Tomáš Ujfaluši. Stejně odhodlaně, jako Levý. „Slovinci se nesou na vlně euforie, ale kvalita je na naší straně. Jen ji musíme prodat,“ doplňuje ho expert.

Remíza = celkem 2 body

„Pokud bychom nedokázali vyhrát, výrazně bychom si všechno zkomplikovali,“ zvedá Levý varovný prst.

Český tým by v případě nerozhodného výsledku ztrácel šest bodů na Slovinsko, už výrazně před něj by se dostaly také celky Slovenska a Polska (ty dnes večer hrají spolu, Slováci dosud získali 6 bodů, Poláci 7).

Navíc severoirští fotbalisté (zatím stejný bodový zisk jako Česko) velmi pravděpodobně porazí San Marino. A tak by Češi klesli na předposlední příčku.

„Máme ještě osm zápasů. Musíme vydolovat, co se dá,“ pronesl po porážce v Polsku trenér Petr Rada, tehdy ještě klidně. Těžko říct, jak by bouřlivák reagoval, pokud by jeho tým zklamal i v domácím prostředí…

Prohra = celkem 1 bod

Slovinci remizovali v Polsku, doma porazili Slovensko i Severní Irsko, slabý tým rozhodně nemají.

Jenže tahle varianta je pro českého fanouška naprosto neakceptovatelná. V případě její realizace by se mohla – už po velmi krátkém působení u týmu – rozkymácet i židle pod koučem Petrem Radou. „Pořád si myslím, že naše skupina je hratelná a bylo by trestuhodné z ní nepostoupit,“ říká Levý.

Pokud by Česko dnes prohrálo, bylo by trestuhodné pro ostatní týmy, kdyby ho ještě pustily do čela pelotonu.

Autor: Jan Hamrník

15.10.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

ČSSD řeší, jak zabránit pádu

Praha - Co asi tak běží hlavou Bohuslavu Sobotkovi, Jeronýmu Tejcovi nebo Jaroslavu Foldynovi, když se dívají na voličské preference, které v neděli přinesla společnost TNS Aisa? Podle ní by ČSSD nyní dalo hlas 14 procent lidí, Babišovu ANO 33,5. Potíž je v tom, že každému ze jmenovaných sociálních demokratů přichází na mysl asi něco jiného.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies