VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návrat kapitána. Bude to fungovat, věří Piták a sestup Slavie odmítá

Praha - Záložník Karel Piták v létě 2006 ze Slavie odcházel do Salcburku jako kapitán, a když se tuto zimu do pražského týmu z Jablonce vrátil, takřka okamžitě dostal pásku znovu. Čtyřiatřicetiletý fotbalista věří, že v jarní části první ligy pomůže klubu svého srdce ke kýžené záchraně. Možný sestup si vůbec nepřipouští.

18.2.2014
SDÍLEJ:

Karel Piták (vlevo) bude nosit ve Slavii kapitánskou pásku.Foto: ČTK/Michal Krumphanzl

Slávisté zvolili Pitáka kapitánem na soustředění v Turecku, dali mu přednost před Milanem Škodou.

"Trenér (Miroslav Koubek) vybíral mezi dvěma hráči a tak nějak to vyplynulo. Jsem rád, že mi dali trenéři i hráči důvěru, a já se je pokusím nezklamat. Až na hřišti se ukáže, jaký jsme tým a jaký kdo má charakter. Věřím, že je to tady dobře poskládané a bude to fungovat," řekl Piták na dnešní tiskové konferenci.

Roli kapitána vykonával i ve svém předchozím působišti v Jablonci a věří, že nebude mít při komunikaci s rozhodčími problém. "Určitě tam nějaký vzájemný respekt je a funguje to. Jsem občas na hřišti trošku impulzivnější, ale myslím, že je to všechno nějak v normálu a s rozhodčími jsme v pohodě," uvažoval zkušený středopolař.

Při prvním slávistickém angažmá čekal na pásku podstatně déle. "To byly takové tři roky, ale předtím to samozřejmě bylo jiné. Přišel jsem v jednadvaceti, za ty tři roky jsem tu něco odehrál, starší a zkušenější kluci tu skončili a pak jsem to nějak dostal já," vzpomínal bývalý hráč Hradce Králové, Jablonce či Salcburku.

Nad nabídkou Slavie neuvažoval, vršovický klub pro něj prý byl vždy srdeční záležitostí. "Dá se to tak určitě říct, protože když mi (sportovní ředitel) Karol Kisel zavolal, tak jsem neváhal. Můj mladší syn tady hraje za Slavii na střídavý start, tak mi asi vyšlapal cestu," konstatoval s úsměvem Piták. "Já jsem se o tom bavil s hodně lidmi a pro mě je velká výzva ještě se v tomto věku vrátit do Slavie, zkusit jí pomoct, aby začala stoupat tabulkou a pomalu se vrátila tam, kam patří," doplnil trojnásobný reprezentant.

Jedenáctý tým tabulky má jen bodový náskok na sestupové pásmo. Staronový kapitán však věří, že "sešívané" mezi elitou udrží.

"Já si nepřipouštím, že bychom měli se Slavií sestoupit. Už jsem spadl s Hradcem první rok, když jsem začal hrát v devatenácti ligu, pak jsme postoupili zpátky. Byl jsem u toho a doufám, že se mi to už nikdy nestane," dodal Piták.

Autor: ČTK

18.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies