VYBERTE SI REGION

Necid oslnil Turecko a čeká na šanci. Je to na Vrbovi, tvrdí kanonýr

Praha - Tak koho? Trenér fotbalové reprezentace Pavel Vrba řeší dilema: po ruce má tři útočníky ve skvělé formě, ale dnes večer proti Turecku dostane od začátku šanci asi zase jen jeden. Sparťanský veterán David Lafata, slávistický kanonýr Milan Škoda, nebo král střelců turecké ligy Tomáš Necid?

10.10.2015
SDÍLEJ:

Tomáš Necid v dresu Bursasporu (vpravo).Foto: ČTK

„Hrát můžeme všichni," uvedl Necid.

Kdo by tahle jeho slova nepodepsal?

Lafata byl v kvalifikaci jasnou jedničkou, nehrál jen na Islandu a to ještě kvůli pochroumanému kolenu. V létě nestihl ani jeden testovací zápas a pak šokoval povedeným návratem, v lize se trefil šestkrát za sebou.

Škoda pokračuje v tom, co začal minulou sezonu: nasázel sedm gólů a v lize má stejnou bilanci jako Lafata. I on přispěl k rychlému postupu na Euro, když jako žolík dvěma zásahy otočil zápas s Kazachstánem.

A Necid? I on byl po přestupu na čas mimo hru, ale nepoznali byste to na něm. Ve čtyřech zápasech nastřílel šest gólů, naposledy se blýskl hattrickem proti Rizesporu. Nebylo by překvapení, kdyby Vrba ukázal právě na něj.

„Cítím se dobře, líp než před zraněním," líčí Necid. Je mu teprve šestadvacet, ale už toho stihl dost: v devatenácti dostal cenu Talent roku a věštili mu sladkou budoucnost. Ze Slavie odešel do CSKA Moskva, jenže pak ho zbrzdily trable s kolenem.

Dostal se z toho a začal kočovat po Evropě: Soluň, intermezzo v milované Slavii, Zwolle a teď Bursa, čtvrté největší město Turecka kousek od pobřeží Marmarského moře.

Zelenobílý dres mu sluší, právě v něm nastřílel svůj první „dospělý" hattrick, což při Necidově pověsti kanonýra se zabijáckým instinktem může překvapovat. „V žácích jsem dával spoustu hattricků, ale pak jsem dlouho čekal. Kdysi v Rusku jsem měl dva góly a v poslední minutě jsem šel sám na bránu… Nedal jsem."

Tohle je dávná minulost, přítomnost hřeje víc: aktuálně má v turecké lize lepší čísla než hvězdná společnost Van Persie, Eto'o, Podolski či Nani. Ovšem třeba démon Lewandowski z Bayernu je na tom ještě lépe a právě u něj čahoun Necid hledá inspiraci. S kumpánem Škodou na pokoji zapnou počítač a donekonečna hltají kousky polského supermana.

„Jeho pět gólů během devíti minut? Fantazie! Vždycky pro mě byl super hráč, ale teď ho sleduju ještě víc než předtím," vyznal se Necid.

Bude to dnes večer on, koho bude sledovat fotbalové Česko? „Je to na trenérovi. Ať postaví kohokoliv, snad dá gól a vyhrajeme."

MARTIN MLS

Autor: Redakce

10.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies