VYBERTE SI REGION

Plzeň si v Lize mistrů přišla na 280 milionů korun

Praha -Loni například Sparta v evropských pohárech vydělala asi 95 milionů korun.

7.12.2011
SDÍLEJ:

FC Viktoria Plzeň - AC MilánFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Fotbalisté Plzně si jen na základních prémiích za účast a dosažené výsledky v Lize mistrů přišli téměř na 11,1 milionu eur (asi 280 milionů korun). Do získané sumy se ale nezapočítává podíl na zisku z marketingových práv či příjmů ze vstupného. Celková získaná suma tak bude ještě vyšší.

Plzeň získala 2,1 milionu eur už za postup do 4. předkola LM, dalších 3,9 milionu eur za účast v základní skupině prestižní soutěže. Jenom za šest odehraných zápasů proti Barceloně, AC Milán a Borisovu přijde na plzeňský účet 3,300.000 eur.

K základnímu bonusu 9,3 milionu eur ale Západočeši přidali další zisky, protože za výhru a dvě remízy ve skupině získali dalších 1,6 milionu. Za třetí místo ve skupině a postup do Evropské ligy vydělali 200.000 eur. Na další peníze si Plzeň může přijít podle toho, jak se jí bude dařit v Evropské lize, kde ale výdělky zdaleka nedosahují těch z Ligy mistrů.

Do lukrativní soutěže z českých týmů naposledy před čtyřmi lety nahlédla Slavia, ale nedosáhla na příjmy, jaké jsou ve hře nyní. Pražané si vydělali za jednu výhru a dvě remízy v základní skupině soutěže asi 171 milionů korun, tedy asi o 55 milionů méně, než se dnes vyplácí za pouhou účast. Odhadem kolem 30 milionů slávistům vynesl zisk z prodeje vstupenek a nespecifikovanou sumu pak zisk za prodej televizních práv.

Sedmkrát se v základní skupině LM představila Sparta. Na největší peníze si přišla v sezoně 2001/02, kdy inkasovala 248,3 milionu korun. Téměř stejnou sumu inkasovala o dva roky dříve, v ročníku 2003/04 pak vydělala téměř 200 milionů. Sparťané při největších ekonomických „žních“ pokaždé postoupili ze základní skupiny a dnes by při takovém počinu získali peněz mnohem víc. Dříve do LM však takové peníze neproudily, situaci zkreslil i pro českou stranu horší kurz švýcarského franku, který dříve UEFA vyplácela.

Loni například Sparta v evropských pohárech vydělala asi 95 milionů korun. Za postup do 4. předkola Ligy mistrů, kde vypadla se Žilinou, brala kolem 50 milionů korun. Za vystoupení v Evropské lize, v níž se dostala ze skupiny do play off, pak dalších 45 milionů korun.

Příjmy Plzně z Ligy mistrů

Bonus za postup do 4. předkola LM 2,1 mil. eur (asi 53 milionů korun)
Bonus za postup do základní skupiny 3,9 mil. eur (asi 98,7 mil. korun)
Bonus za jedno odehrané utkání 3,3 mil. eur (asi 83,5 mil. korun)
Bonus za vítězství ve skupině 800.000 eur (asi 20 milionů korun)
Bonus za 2 remízy ve skupině 800.000 eur (asi 20 milionů korun)
Bonus za 3. místo ve skupině a postup do EL 200.000 eur (asi 5 milionů korun)
Celkem 11,1 milionu eur (asi 280 milionů korun)

Autor: ČTK

7.12.2011
SDÍLEJ:

Předseda ODS Fiala: Zemanův projev ukázal na jeho sbližování s Babišem

Praha - Projev prezidenta Miloše Zemana ve Sněmovně při projednávání státního rozpočtu ukázal na jeho sbližování s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Novinářům to dnes řekl předseda opoziční ODS Petr Fiala s tím, že to nepokládá za šťastné pro Česko. Zeman podle Fialy svými závěry popřel některé teze, které sám v projevu přednesl.

Nazí brněnští veslaři nafotili kalendář. Třásli jsme se jak ratlíci, smáli se

Brno /FOTOGALERIE/ – Namísto pravidelného tréninku zapózovali před objektivy fotoaparátů. Veslaři z brněnského ČVK se svlékli při tvorbě týmového kalendáře s cílem rozšířit povědomí o tradičním jihomoravském klubu a zvýšit zájem o veslování.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies