VYBERTE SI REGION

Příběh Petra Jiráčka: expres z Tuchořic směr Euro

Plzeň – Má na kontě jen pár zápasů v dresu se lvíčkem na prsou, debutoval až letos v září proti Skotsku. Přesto už je pětadvacetiletý Petr Jiráček tahounem fotbalové reprezentace.

16.11.2011
SDÍLEJ:

Petr Jiráček rozhodl o vítězství Česka nad Černou Horou.Foto: ČTK/AP/Darko Vojinovic

Potvrdil to i v baráži na Euro 2012 proti Černé Hoře. Vynikající výkon v prvním duelu, famózní branka, pojišťující postup, ve druhém. A přitom ještě nedávno neměl ani úplně jisté místo v základní sestavě mistrovské Plzně.

Ale kde se nový klenot českého fotbalu, o který už se hlásí kluby z mnoha evropských zemí, vlastně vůbec vzal?

První krůčky dělal rychlonohý fotbalista v Tuchořicích. Ano, čtete správně. V Tuchořicích, které momentálně kopou B třídu.

Narodil se tam 2. března 1986. S fotbalem v Tuchořicích pětadvacetiletý tahoun reprezentace i šampionů z Plzně začínal v nejmenších žáčcích. Kopal za Sokol Tuchořice od roku 1991 do léta 1996.

Už v deseti letech ale přestoupil do Baníku Sokolov, kde později poprvé okusil druhou ligu. Ze Sokolova si na chvilku odskočil také do juniorky Slavie Praha. V Sokolově zaujal a v sezoně 2008/09 nakoukl do nejvyšší soutěže, když poprvé oblékl dres Viktorie Plzeň.

A pak už tu pohádku znáte. Usazení se v základní sestavě ligového celku, vynikající výkony, Liga mistrů, telefonát od Michala Bílka a potvrzení excelentní formy i v reprezentaci. A i díky Jiráčkovým výkonům se naši fotbalisté podívají příští rok na Euro do Polska a Ukrajiny. S největší pravděpodobností bude Petr Jiráček u toho. Expresní vlak Tuchořice – Euro.

Na evropský šampionát se pravděpodobně podívají i další fotbalisté, kteří mají vztah k okresu Louny. Vždyť v Blšanech začínali Daniel Pudil a nepostradatelný Petr Čech. I trenér Bílek tam působil.

Autor: Hynek Dlouhý

16.11.2011
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies